Burenergernissen (Deel 1)

Fijn dat het is opgelost! Snap alleen niet dat ‘ie de auto nu weer op een andere random lege plek neer gaat zetten in plaats van gewoon even uitzoeken welke plek van hem is. Maargoed, geen probleem voor jullie in ieder geval.

3 likes

Stampertje boven mij is een soort van door geslagen of zo. Ik zat in een call en hoorde allemaal geschreeuw, ik dacht dat is vast buiten,’ik kon niet gaan kijken want zat met oortjes in laptop vast) ineens hoorde ik ook onwijze lawaai van boven komen + nog meer geschreeuw. En hij zit nu al zo een 20 minuten keihard te schreeuwen en te gillen :scream:

Ik weet niet of hier een backstory bij is, die heb ik dan gemist, maar dit klinkt alsof er weleens huiselijk geweld of iets van psychische problemen zouden kunnen spelen?

3 likes

Hahaha de vorige keer (afgelopen week) was ik geneigd om mijn auto er dwars voor te zetten, m’n buurmannen zaten me ook aan te moedigen om dat te doen, maar vond dat toch wel heel erg aso dus heb ik hem ergens anders neergezet. Vervelende is dat ik vanuit ons huis ook geen zicht heb op de parkeerplaats, anders zou ik die mensen sowieso aanspreken… heel irritant.

Voor zover ik weet heeft hij geen partner. Ik hoor/ zie in ieder geval vrij weinig mensen langs gaan. En het is ook voor het eerst dat ik zo een geschreeuw hoor. Normaal is het stampen als in hij loopt heel hard en er ligt een lullig vinyl zeiltje op een vloer in een oud Amsterdams pand waardoor alles hier trilt als hij door zijn huis loopt. Maar niet door agressief gedrag of zo.

Hij is in ieder geval ergens heel boos over.

1 like

Misschien is ie aan het gamen met een headset op? Of was ie echt rond aan het stampen ook? Mijn oude buurjongen gamede ook veel en ik schrok me soms ook dood door dat geschreeuw opeens.

Ik hoorde ook alsof er met dingen werden gegooid. En het klonk echt als woede ipv game geluiden.

Hij spreekt pools/russisch/geen idee wat precies maar klikt als iets in die richting. Nu klinkt dat vaak wel wat bozer (haha ooit met een pools stel in een restaurant gewerkt en dan dachten wij ze hebben ruzie als ze samen aan het praten waren tot je ineens keihard hoorde lachen). Maar dit was ondanks dat ik niet verstond wat er werd geschreeuwd wel echt woede schreeuwen.
Het is nu al een tijdje stil dus hopelijk blijft dat zo.

1 like

Dat mag niet als je parkeerterrein niet afgesloten van de buitenwereld is. Als je er gewoon op kan rijden vanaf de straat is het wettelijk openbaar terrein en mag iedereen er dus gewoon parkeren, wat voor bordjes jij er ook neerzet. De enige oplossing is een slagboom aan het begin, of hekjes per parkeerplaats (die zijn overigens vrij goedkoop, dus dat kun je ook gewoon zelf doen). En zelfs dan is het lastig, want je bent dan zelf (of de vve) aansprakelijk voor het aantonen dat schade niet tijdens het slepen is ontstaan, en je hebt geen plek om die auto naartoe te slepen, je kan hem niet zomaar op de weg achterlaten. Er zijn in de randstad wel particuliere wielklembedrijven die op hun risico dan een wielklem aanbrengen en waar dan een telefoonnummer opstaat en die mensen moeten dan een boete pinnen voor hun wielklem verwijderd wordt, maar daarmee kun je alsnog niet op je eigen plek parkeren.

Je ziet, de frustratie gaat hier ook diep :sweat_smile:

8 likes

Ik vraag me af of onze buren wel eens denken: oh wat een leuke hondjes hebben wij
Of: blij dat we kinderen hebben

Ze tonen noooooit iets van affectie naar elkaar, de kinderen, de honden of de katten. Het is altijd alleen maar geschreeuw en gezeik. Hoe kun je zo leven zeg

3 likes

Ik denk het idee voor zo’n bordje met ‘wegsleepregeling’ ook meer uit gaat van de afschrikwekkende werking die dat kan hebben. Jij weet dit nu blijkbaar allemaal, maar ik denk dat heel veel mensen dit niet weten.

5 likes

Containers in de zomer :nauseated_face:… in het gangetje tussen mij en mijn buren staan van ons allebei vier containers, acht in totaal dus. Ze staan tegen ons huis aan en dat is in de winter geen probleem, maar nu het warmer wordt en gaat broeien is het één grote vliegenbende en hun containers zijn ook echt intens smerig. Die van ons spuit ik na elke keer legen bewust helemaal schoon maar die van hun is niet om aan te gluren. Tot overmaat van ramp is er een zakje afgekloven kippenbotjes uit hun container gevallen of eruit getrokken door ongedierte en dat ligt nu pontificaal voor onze poort. Iedere keer als ik achterom wou was het al een stinkzooi met vliegen maar nu helemaal en ik weiger ook om hun rommel op te ruimen. Toen we hier kwamen wonen vroegen ze al of we het oké vonden dat die containers daar stonden. Toen hadden we er nog geen last van dus heb gezegd dat het prima was. Maar nu dus niet meer en ik vind het zo kut om ze er nu op aan te spreken :weary:. Die van ons laten we daar wel staan, weet niet of ze dat hypocriet vinden maarja. Het is ten eerste tegen ons huis aan en ten tweede zijn die van ons niet zo goor. M’n vriend boeit het niet zo dus denk niet dat ik het voor elkaar krijg om hem het te laten doen 🥲.

Ik zou hier toch gewoon een keer op terugkomen hoor. Gewoon zeggen dat de containers in de zomer toch wel wat stankoverlast geven dus dat je graag wil dat ze hun containers of wat beter schoon houden of ze bij hun eigen huis neerzetten.

12 likes

Ja eens dat moet ook gewoon kunnen, maar vind het wel kut om te doen haha. Moet nog even een goed moment zoeken :sweat_smile:

4 likes

Ik dacht huh het kan toch niet waar zijn dat je eigen terrein, wat je inzet als parkeerplaats, vrij toegankelijk is. Dus ik heb het opgezocht en je hebt helemaal gelijk. Blijkbaar mag iedereen er parkeren, of je nou een bordje met je kenteken hebt of niet. Ook winkels die zeggen “alleen parkeren bezoekers Jumbo” oid, dat is dus niet wettelijk en iedereen mag er parkeren. Interessant en goed om te weten! Wel heeel irritant dat de wet dus niet aan jouw kant staat als je een ‘eigen’ parkeerplaats bij je huis hebt.

@Jolie dat soort dingen zijn altijd vreselijk en dan besteed je dagen aan ergeren/uitstellen/zenuwen en dan heb je het gedaan en denk je: waaaarom heb ik het nou niet eerder gedaan? Dus gewoon meteen gaan haha

3 likes

Huh interessant! In Nieuwegein zat de Karwei naast het centrumpje met betaald parkeren en daar heb ik eens een wielklem op een auto gezien. Daar stond zo’n bordje met alleen voor klanten van Karwei, maar gezien dat gratis was en de rest best duur gingen mensen daar best vaak parkeren voor een middagje shoppen. Dat vonden ze bij de Karwei niet zo leuk. Maar die wielklem mag dus helemaal niet?!

1 like

Ik had een aantal weken geleden gepost over m’n bovenbuurvrouw en dat die geregeld vanaf 5.30 uur haar kind al laat spelen in de kinderkamer boven mijn slaapkamer, in een gehorig jaren 30 huis. Ze zou dit verplaatsen naar de woonkamer

Zoals verwacht ging dit 2 weken goed en daarna was het weer meerdere keren per week raak. Gisteren was het voor 6 uur, vandaag iets voor 7, en ik lig alweer met hartkloppingen in bed, zo’n vervelende manier om wakker te worden dit
Ik sta op het punt weer een bericht te sturen (omdat ze vaak ook doet alsof dr neus bloedt als ik er later op de dag over begin) maar ik weet gewoon niet zo goed hoe, het lijkt toch geen zin te hebben. Terwijl zij andersom bijvoorbeeld wel verwacht van haar bovenburen dat er niet gepraat wordt op de trap wanneer de baby slaapt (hoe moet je dat ook weten?) en ze daar ook elke keer op aanspreekt

Er wordt ook van alles verschoven, er stuiteren dingen op de grond, echt wtf doe je elke ochtend
Ik ben een beetje radeloos :confounded: ik ga mijn contract er nog maar eens op naslaan om te kijken wat daar in staat qua isolatie en anders voorstellen de volle pond te betalen voor een fatsoenlijke vloer in die kinderkamer, ik trek dit echt niet meer

2 likes

Ja ik heb het wel eens opgenomen, maar als je het terug luistert klinkt het zo dof. terwijl het in werkelijkheid heel anders klinkt, mensen die ik het heb laten horen + bij mij thuis komen herkennen het ook niet terug

Ik zal inderdaad nogmaals het gesprek aan moeten gaan, wordt al de derde keer hierover en altijd moeilijk dat soort dingen :confounded:

1 like

Wat onwijs vervelend zeg! Vooral als je er ook lichamelijk last van krijgt. Ik zou ook dat gedeelte ff bij haar aangeven. Dat het niet alleen het lawaai is maar ook de stress die het mee geeft.

Opnemen geeft idd helaas een vertekend beeld. Misschien dat je buurvrouw anders even in je slaapkamer moet gaan zitten en jij lawaai gaat maken in de kinderkamer?

Als ik in de woonkamer zit hoor ik mn buurjongen al seks hebben met zn vriendin (zou hij echt zo goed zijn?), maar vandaag dus met het raam open kon je ze in de halve straat buiten horen :roll_eyes::roll_eyes:

Het huis onder mij is van een huisjesmelker en het stond al drie maanden leeg (althans, er woonde niemand). Woont er nu blijkbaar ineens iemand? Ik vind het echt raar dat ze dat niet even doorgeeft. Ik vind het altijd wel fijn om te weten, zo kan ik ook extra rekening houden. Ook ligt er nu al twee dagen een ziggo kastje van die nieuwe bewoner bij ons thuis omdat hij/zij niet thuis was toen postnl kwam. Echt je woont er net 2 dagen, je stelt je niet eens even voor, maar gaat er wel vanuit dat je buren het pakket toch wel aannemen. Ik baal echt dat ik het heb aangenomen maar dacht dat het van mn andere buur was. Ik vind mezelf wel onredelijk hoor, maar come onnnn

1 like