Burenergernissen (Deel 1)

heh??? waarom moet iemand jou laten weten dat het huis onder je bewoond is.
en wanneer moet diegene dan een ziggo doosje laten komen? mag hij of zij pas tv kijken na een maand? dat lijkt me logisch om zsm te laten komen.
ik ben super fan van zeiken op de buren maar hier kan ik me totaal niet in verplaatsen en vind het een beetje een rare post

54 likes

Als iemand er net 2 dagen woont, dan kan het toch zijn dat hij/zij de tijd nog niet heeft gehad om even fatsoenlijk langs te komen (of jij was niet thuis?). Of zijn de 2 dagen bij wijze van spreke?

Mensen dienen wel een kans te krijgen natuurlijk…

3 likes

Wij hadden met Ziggo gebeld, en ze zouden het kastje een week later opsturen, na de verhuizing. Werd 2 dagen later ineens al bezorgd. Misschien kan hij/zij er helemaal niets aan doen en weet ze niet eens dat ie bij jou ligt

5 likes

Ik heb het niet goed verwoord, er is afgesproken dat de huisjesmelker aan ons doorgeeft wanneer er nieuwe mensen intrekken. Dit omdat het erg gehorige huizen zijn, en afspraak is afspraak. Ik kan er gewoon niet tegen dat ze dit dan niet nakomt. Dat het ziggopakket bij ons ligt en ik me daar aan erger is inderdaad onredelijk ja, maar dat gaf ik in mijn eerdere post ook al aan. Maargoed postnl heeft een briefje in de brievenbus achtergelaten dus ik ben benieuwd wanneer hij of zij het zal ophalen. Het huis is overigens gemeubileerd en er is geen echte verhuizing aan te pas gekomen, persoon woont er gewoon al echt, dus ik blijf het toch vreemd vinden.

1 like

Onze buurman van een huis 2 huizen verderop is al de hele dag op zijn zolder aan het timmeren, wat je bij ons binnen super goed hoort én erbij aan het fluiten
Wie houdt fluiten zo lang vol?? Heeft die man een life voorraad labello?? En hoe lang gaat dit nog door???

10 likes

Biedt hem een beschuitje aan. Heb je rr even geen last van.

3 likes

Misschien is hij zijn bestek aan het ophangen.

10 likes

Of pindakaas :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Geen grap, bij het lezen van deze post kreeg ik hartkloppingen :joy: ben zooo blij dat ik daar weg ben

1 like

Ik denk dat hij in alle rust voetbal wil kijken :laughing:

2 likes

Kwam net dit tegen tijdens m’n ochtendwandeling. Hebben die mensen een soort rode loper geKärcherd :stuck_out_tongue:

36 likes

Ik heb een irritatie en ik wil er eigenlijk wat van gaan zeggen maar ik weet niet of het terecht is. Ik woon aan aan hofje, achter grenzen er veel tuintjes aan elkaar. Sinds een tijd heeft een buurtbewoner twee hondjes die hij in de ochtend naar buiten doet, met het gevolg dat ik elke dag ‘s ochtends rond 6u wakker word door het geblaf…. En ik raak daar echt mega geïrriteerd door. Waarom blaffen ze al-tijd? En waarom corrigeert hij ze niet? :weary:

Stel ik me aan of mag ik daar best netjes het gesprek over aangaan en vragen of hij die hondjes later naar buiten kan doen?

1 like

Lijkt me wel toch? Je kunt netjes aangeven dat je wakker wordt door het geblaf, en of hij daar rekening mee kan houden.

wat mij betreft is alle overlast om 6u een reden om iemand aan te spreken
misschien kan hij voortaan wel door de achterdeur naar buiten ofzo en dat jij het dan niet hoort

7 likes

het geluid van mensen die kleine rothondjes corrigeren is ook heel irritant. dan heb je er namelijk ook nog geschreeuw bij en die hondjes geven geen fuck

heel irri, zou vragen of hij zn hondjes binnenhoudt of aan de voorkant naar buiten doet ofzo

2 likes

Je kunt mensen natuurlijk niet verbieden om in de tuin of op het balkon te zitten, maar mijn buren zitten er echt ELKE dag. Hoor alles, muziek, keihard gillen/schreeuwen/lachen en kan alle gesprekken woord voor woord horen. Vooral irritant omdat het vaak tot diep in de nacht is en ik naast het raam gewoon mijn computer heb staan en moet werken. Nu hoor ik een of ander armoedig muziekje keihard.

4 likes

Ik vind dat je best kan verwachten dat je buren rekening houden met de rest van het complex en dat is niet elke dag schreeuwen en muziek draaien op het balkon. Super irritant lijkt me het!

4 likes

Wij wonen hier pas een paar weken, maar nu al zovaak last gehad van de buren van het complex links van ons (dus niet eens ons eigen complex maar een complex wat grenst aan een grote tuin bij ons balkon). Vrijwel elke dag schreeuwende kinderen. En ik begrijp echt dat kinderen lawaai maken tijdens het spelen en dat is helemaal prima, maar elke dag zó gillen. Zelfs de kinderen die in de grote tuin onder ons balkon spelen horen we niet zo luid en dat is een stuk dichterbij. Nu hebben die mensen dus een feest in hun tuin ofzo en je hoort het zelfs boven de tv uit. Keiharde muziek door boxen en zoveel geschreeuw. Hoop echt dat het niet de hele zomer zo doorgaat, want kan echt niet chill op het balkon zitten zo of het raam open laten.

1 like

Help wat moet ik doen. Mijn vriend is uit voorzorgsmaatregele, omdat hij dienst heeft morgenochtend, bij zijn ouders gaan slapen. Er is een feestje en ik durf niet naar beneden. Wat kan ik nu doen? Politie bellen klinkt ook heel heftig. Ik ben een vaste slaper maar dit is voor mij ook niet te doen

Toch de politie bellen

6 likes