Burenergernissen (Deel 1)

Ik denk dat je @Zomerjas bedoeld en ik ben het helemaal met je eens dat zij niet haar hulpverlener moet en kan zijn. Misschien heb ik het verkeerd verwoord maar met bemiddelen bedoel ik dat de wijkagent even duidelijk kan maken aan de buurvrouw dat zij Zomerjas niet meer moet bellen etc. We delen hier in dezelfde mening :slight_smile:

3 likes

O ja ik zou daar zelf dus totaal niet bij stilstaan omdat uitgaan geen ding is in mijn omgeving dus dat komt gewoon niet in me op. Maar herrie als je wil chillen is sowieso irritant dus sterkte!

6 likes

Heb je al wel eens gezegd tegen haar dat je geen contact met haar wilt? Soms werken dat soort simpele dingen heel effectief.

1 like

Je kan je gemeente benaderen voor een zorgmachtiging.

1 like

Late reactie, maar dit is als mijn onderburen (ook qua woonsituatie en leeftijden). Kwam pas een pakje ophalen en zei: ‘hoi, ik ben LYR van hierboven.’
Enige reactie die ik kreeg was: ‘Hier.’
Vind het echt jammer, vooral omdat ik uit een straat kom waarin iedereen elkaar kende en ook hoi zei enzo. Ik heb geen idee of mijn onderbuurvrouw nou alleen woont of met haar vriend (die er soms wel is, maar niet altijd) en hoe ze heten.
Goed, ik heb soms ook geen zin om hoi te zeggen, maar doe het meestal wel.

1 like

@Hectometer en @keekie dank jullie, ik ga me daar even in verdiepen. Ik had laatst al een ambulancebroeder aangesproken wie ik kon benaderen. Zij zeiden, je kunt niet zoveel. Ook omdat veel mensen haar helpen. Dan moet iedereen uit de buurt haar niet meer helpen, zodat de nood hoger wordt voor zorginstanties.

@kleinmeisje ik had idd ook al nagedacht over de wijkagent, maar goed volgens mij kan er gewoon niet zo veel omdat ze zelf weigert. Telefoon niet opnemen voor hulpverleners /deur niet open doen.

@Kauai ja dat is zeker zo, maar ze is vaak zo bedwelmd ook door de alcohol dat dat toch niet tot haar door dringt en anders staat ze gewoon voor je deur.

Het is gewoon een hele zielige casus want er spelen ook heel veel andere dingen, waardoor ik het ook moeilijk vindt om haar compleet te negeren. Op momenten dat ze nuchter is en psychisch wat meer stabiel is het een hele lieve vrouw.

Ja wat @Hectometer zegt over de bemoeizorg. Is vaak voor mensen met verslaving en psychiatrische problematiek. Verschilt per regio wie er mag verwijzen, soms is dat ook de woningcorporatie. Soms mag iedereen een melding maken.

3 likes

Overigens kan de wijkagent ook een zorgmachtiging aanvragen en het opspelen bij de hulpverlening in jouw omgeving.
Mijn ervaring is dat ze het niet graag doen/niet weten dus ik raad je eraan ze erop te wijzen.

2 likes

Mijn buren naast me hebben weer eens een feestje en de karaoke machine aangeslingerd. Ik wil gewoon slapen ipv weer eens de politie bellen en naar hun geschreeuw en herrie te luisteren :sob::sob::sob:

Hoe is het afgelopen?

De herrie ging tot ergens 4 uur snachts door :sob: ik viel steeds wel in slaap maar schrok weer wakker als het volume of gegil ineens weer harder ging.
Geen idee ook of de politie nog is geweest. Ik snap niet dat je zo aso kan zijn op een zondag avond (en al vaker op doordeweekse avonden) Mijn wekker ging om 7 uur en ik was gesloopt

Wel goed dat je de politie hebt gebeld maar jammer dat ze niet zijn geweest. Of ja anders zou het stiller moeten zijn geweest toch?
Hopelijk ben je de ochtend een beetje doorgekomen!

1 like

Nee ben niet de hele tijd wakker gebleven want was super moe + vandaag gewoon werken. Kan dus best zijn dat politie wel is geweest of pas rond 4 uur. Ik werd namelijk rond 04:10 wakker van lawaai en tot 04:30 ongeveer wakker gelegen toen weer in slaap gevallen.

3 likes

Verdenking van een wietkwekerij kun je denk ik gewoon bij de politie melden. Evt. anoniem.

8 likes

Ik zou het melden bij de politie/meld misdaad anoniem. Van mijn ex-buurman heb ik vermoedens gehad dat hij een wietkwekerij had. Uiteindelijk is de politie bij hem binnengevallen en dat bleek inderdaad het geval te zijn. Heb spijt dat ik zelf nooit een melding heb gedaan van mijn vermoedens. Voor hetzelfde geldt was er brand uitgebroken terwijl ik er naast woonde.

6 likes

Huh ik snap het niet :sweat_smile:

2 likes

Ja maar hoezo draaien ze het dan om? Je plakt dan toch zoiets dicht lijkt mij.

Pff dat ik altijd probeer mn kinderen bij te brengen dat ze niet moeten krijsen in de tuin etc maar dat die studentenhuizen van iets verderop altijd zo mega veel herrie maken als ze in de tuin zitten. Alles op zo’n hoog volume, echt hou je kop!
Ik krijg hier echt de neiging van mn kinderen juist in de ochtend naar buiten te jagen met fluitjes ofzo. Maarja dat is sneu voor mn lieve directe buren.

4 likes

Het hoeft niet meteen een drugslab te zijn, kunnen ook wat gasten zijn die zelf een paar plantjes hebben staan, dat ruik je ook. Neemt niet weg dat dat ook vervelend is.

1 like

Ventilatie is belangrijk voor de planten dus je wil juist geen afgesloten ruimte. Waarom ze die roosters omdraaien weet ik ook niet