Burenergernissen (Deel 1)

Maar bedoel je dat ik dan de niet normale ben? Of hij? Want ik denk echt niet dat hij denkt dat ik van binnen helemaal crazy ben :stuck_out_tongue:

En wat eng om mee te moeten maken!

1 like

Dan moeten ze maar een zaaltje huren

2 likes

O ik vind dat zelf wel gewoon sociaal om te doen als je buren dat een keertje vragen, ervan uitgaande dat ze niet wekelijks met dit soort verzoeken komen. Het gaat er toch ook niet om dat ze het bezoek daar willen laten parkeren, dat zou ik ook echt een onzin reden vinden, maar dat ze graag versiering willen plaatsen en er blijkbaar niet goed bij kunnen als daar auto’s staan.

Edit: De manier waarop ze het nu vragen (incl. dat de buren niet welkom zijn en in hun huis moeten blijven) zou ik het ook zeker niet doen hoor, maar ervan uitgaande dat er op een normale manier een feestje aangekondigd wordt met een vriendelijke vraag of je misschien je auto een dagje ergens anders kunt parkeren zodat er versiering kan worden opgehangen zou ik zelf niet meteen zo onwelwillend tegenover staan.

5 likes

Haha neee ik denk wel dat het normaal is leuk met je buren om te kunnen gaan. Maar ikzelf denk gewoon bij IEDEREEN: laat me met rust, dus ik denk dat het aan ons ligt

1 like

Ik ga ook navragen bij de gemeente of ze een vergunning hebben. Normaal ben ik echt niet zo maar ik vond het zo’n rare brief. Ben echt benieuwd wat hier allemaal uit gaat komen.

Haha ja ik zei ook tegen iemand dat ik in staat was om een oproep te plaatsen als een soort project X. Lekker 1000 man die dat feestje komen crashen.

Ja ik ga live slag doen vanaf mijn balkon :grin:

Ja dit snap ik ook niet? Je kan het toch niet tegenhouden? Ik bedoel er zijn ook zo veel mensen die zich eenzaam voelen en daar juist op af komen, lijkt me echt lullig als ze dan die mensen wegsturen. Dat ze niet willen dat iedereen hun aan hun hapjes en drankjes zitten snap ik nog wel, maar kom op zeg. Vond het verzoek inderdaad niet heel onredelijk en in het begin ook nog netjes dat ze ons op de hoogte wilde brengen. Pas toen ik verder las gingen mijn haren overeind staan.

Lijkt me niet, ze geloven niet in corona zoals ik vorig jaar op hun facebook zag.

Ik heb echt zin om een bbq te organiseren voor de gehele buurt en dan een brief in hun brievenbus met het verzoek om mee te genieten vanaf het balkon.

10 likes

Vanaf de stoep hoop ik toch?! :smirk::partying_face:

8 likes

Mijn onderbuurman is blijkbaar weer begonnen met binnenshuis roken :sob:

3 likes

Als mijn buurman in de tuin zit moet hij altijd overdreven hard hoesten met zo’n rochel erachteraan, zo smerig :nauseated_face:

Ulgh ik heb verderop buren en die mensen zitten altijd tot laat in de tuin keihard te praten.

Echt zo vervelend, ik snap gewoon niet dat je zelf niet realiseert dat niet iedereen je geklepzeik wil aanhoren. En hoe meer alcohol hoe luider het wordt. Nu zitten ze weer keihard te praten.

En het erge is nog dat als je ze s avonds niet hoort ze op zondagochtend om 7 uur de dagplannen keihard gaan doornemen in de tuin.

Ik gun deze mensen echt eeuwige jeuk en te korte armen.

10 likes

Ja soms is het dan zoon die met zijn vrienden tot laat buiten zit en pa en ma nemen s ochtends dr honneurs waar.

3 likes

Ik lig te luisteren naar mijn ruziënde buren na net wakker te zijn geschreeuwd. Hij scheldt zijn vriendin uit voor heks en vieze macamba en roept hoeveel andere vrouwen hij wil neuken. Echt gezellig

6 likes

Moest hier net aan denken dus ik ben wel heel benieuwd of het feest al heeft plaatsgevonden?
Of is het dit weekend?

12 likes

Ik lees altijd mee hier en ben zo blij dat mij dit niet overkomt, maar toch iets te vroeg gejuicht :sweat_smile:
We wonen in een blok en de buren meteen naast ons hebben een kindje van ik denk 3? Die speelt veel in de tuin etc. Helemaal prima, ik vind een spelend kind niet per sé geluidsoverlast. Maar die moeder omg. Die schreeuwt naar dat kind en ook oma kan er wat van. De vader is heel rustig, die hoor je echt nooit.
Wij hebben er niet veel last van want nooit thuis, maar nu kwam de buurvrouw van de andere kant vorige week aan de deur om te vragen of we konden helpen, want ze was aan de deur geweest en de schreeuwende buurvrouw had sleutels naar haar hoofd gegooid??? Hoe dan

Mijn vriend heeft heel netjes gezegd dat wij weinig last hebben omdat we dus nooit thuis zijn, maar vind het super sneu voor die andere buurvouw. Zou er iets zijn wat ik kan doen?

2 likes

Zaterdag zal het plaatsvinden!

13 likes

Zo spannend haha live verslag hè.

8 likes

Anti climax: door de mogelijk nieuwe maatregelen kan het niet doorgaan!!!

8 likes

Uiteraard! ik ben echt zo benieuwd. Stiekem hoop ik dat niemand komt opdagen hahaha.

@Enthusiasm Dat zou echt geniaal zijn. Denk wel dat ze daar schijt aan zouden hebben :joy:

5 likes

Mijn schuin overburen zitten met een groepje in hun voortuin met muziek aan, en echt schreeuwend uit volle borst mee te zingen. Ja het is pas 22:40 maar ik wil zo eigenlijk wel naar bed :confused: Hoop dat ze er zo mee kappen. Ik begrijp ook echt niet waarom ze in de voortuin zitten, ik woon niet in een buurt waar dat gebruikelijk is en ze hebben ook gewoon een achtertuin.

2 likes

De onderbuurvrouw van de begane grond heeft gebarbecued. De rook- en wietlucht vind ik geen probleem, maar al die as in mijn badkamer wel, omdat ik het altijd te laat in de gaten heb en vervolgens door ons appartement met witte vloeren loop. :sweat_smile:

Er wonen in het appartement tegenover mij een paar studenten (type; rijke verwende corpsballetjes) en die hebben zo vaak door de week ALLE ramen van de woonkamer wagenwijd open, en dan keihard praten en muziek. Het liefst zit er ook een groepje de hele tijd in de raampost te praten.

Ze zijn er al een paar keer op aangesproken, politie is al eens geweest, maar ze doen het gewoon nog. Ze zitten trouwens ook regelmatig schaamteloos bij me naar binnen te kijken overdag tijdens het roken. Soms kijken ze recht in mijn ogen. Ik word er echt gek van en wil mede hierom echt verhuizen

1 like