Burenergernissen (Deel 1)

Niet echt een burenergernis - maar de bouwvakkers voor mijn flat. Ze zetten vaak al om 7:00 de radio aan op standje 100 en laten die de hele dag aan. Ik woon direct tegenover de bouwplaats. Ik heb al zo vaak geklaagd maar ze blijven m elke ochtend aanzetten.

Daarnaast zijn dit geen werkzaamheden van een paar weken - ze zijn al sinds voor corona bezig. Ik ben letterlijk elke dag thuis en kan niet op kantoor werken. Ik trek echt de haren uit m’n kop, word hier echt zo gek van.

1 like

Misschien kun je het bouwbedrijf of eigenaar pand contacteren als je kan uitvinden wie dat zijn.

Zit je verder nog wel op je plek daar? Anders zou je top down bottom up gordijnen (plissé of duettes) kunnen overwegen. Dan kun je als je op de bank zit de gordijnen ook vanaf onder een stukje omhoog doen, dan komt er nog wel licht binnen, maar kunnen zij je niet meer aankijken.

Al meerdere keren gedaan helaas. Ik blijf het doen maar het haalt niks uit.

Herkenbaar! Bij ons twee huizen verderop. Ze moeten altijd skreeuwen in de tuin, of op straat als ze ergens heen gaan. Volgens mij was ik echt niet zo kut als student

Zelfs mijn kinderen maken minder herrie… (maar maken wel genante opmerkingen over de dikk3 buik van de buurman, oeps)

Per ongeluk expres even een fles cola over die radio leeg laten lopen?

2 likes

Ik heb al een tijd een nieuwe bovenbuur dus zo nieuw is hij niet maar met de vorige bewoners hoorde ik af en toe gestamp en gedoe maar gesprekken hoorde ik niet. Met deze dude hoor ik alles, volledige gesprekken, zijn muziek (en Spotify free die reclames zijn hard) en wanneer hij naar de WC gaat. Hoe kan er zo’n verschil inzitten. Kan er weinig aan veranderen maar soms is het wel heel irritant. Maar hem hoor ik weer niet stampen dus dat is een pluspunt.

Bouwradios zijn meestal waterdicht dus daar heb je helaas niet zoveel aan. Behalve dat het wat plakkerige handen oplevert dan

2 likes

Ik vraag me af of het door zal gaan. Er is nog niemand bezig met versieren en de hele straat staat vol met auto’s :joy: Ik zag net wel haar dochter aankomen dus wellicht gaan ze straks aan de slag. Zal echt een anti climax zijn :joy:

19 likes

Ik ben benieuwd hahah. Ga hier met een zak chips zitten voor alle drama :joy:

4 likes

Jaaa ouders zijn soms nog erger hè!! Had ooit een achterbuurvrouw die gastouder was, bij haar thuis. En we baalden gewoon als het mooi weer was, want dan gingen al die kinderen in de tuin spelen. Maar die kinderen waren het probleem niet, dat was de gastouder/moeder. Echt niet normaal hoe zij met die kinderen om ging. Zou mijn kind echt nooit aan dat mens toevertrouwen met dat geschreeuw tegen die kinderen. Echt doe normaal. Toen ze ging verhuizen deden we een vreugdedansje :clap:t2:

4 likes

17 likes

Omg ja het is D-day bij @Negativ !!!

6 likes

Oooh ik hoop stiekem dat het door gaat inclusief mensen die toch hun huis uit durven te komen, politie en drama. Maar wel zo dat jij gewoon op een gegeven moment normaal kan slapen

5 likes

Ja! Haha. Ik heb ook al hun facebook opgezocht om te kijken of daar wat staat, maar dat is helaas afgeschermd :joy:

1 like

Ik woon volgens mij best dicht bij @Negativ in de buurt (stalker alert) en nu ben ik ook vet benieuwd naar deze party.

8 likes

Oeh 2 live reporters aanwezig! :grin::popcorn:

4 likes

Denk eraan dat jullie alleen op het balkon mogen staan heh!

8 likes

Haha ‘helaas’ woon ik blijkbaar niet zo dicht in de buurt dat ik de ‘blijf binnen’-memo heb ontvangen.

5 likes

Ik woon dus aan een best wel drukke, doorgaande weg in een grote stad, waar opzich al een groot parkeerprobleem is. Nu wordt er veel verbouwd in de straat, dus worden er al best wat plekken ingenomen door van die bouwcontainers, wat al een ergernis is. Nu gebeurt het de laatste weken echter ook dat mensen gewoon plekken afzetten met pionnen en lint, zodat daar nog meer zooi neergezet kan worden. Hierdoor moet ik vaak op 5-10 minuten lopen van mijn huis parkeren, omdat zij dit zo doen.

En ik moet de auto in gaan pakken vandaag ivm vakantie, maar kan dus mn auto gewoon niet voor de deur kwijt

2 likes