Burenergernissen (Deel 1)

Is ook wel medium aso om zo’n container dan niet voor je eigen huis neer te laten zetten.

5 likes

Dat kan je helaas niet altijd kiezen, als daar op het moment van plaatsen precies een auto staat heb je pech.

1 like

Touché

Ik vond het pas aso dat onze hele straat z’n schuur ging opruimen en in onze container kwam gooien :cry: die kosten 400€ per keer en mensen kwamen er hele speakersets ingooien.

3 likes

Stonden in de bloedhete zon onkruid weg te halen uit de voortuin en van de stoep voor ons huis… komt de buurman (boomer die iedere dag in zijn tuin bezig is) ineens staan kijken wat we aan het doen zijn. Zegt hij ja als je dat bijhoudt is het minder werk. En toen heeft hij echt staan kijken hoe we bezig waren totdat het klaar was :sweat: ga een hobby zoeken man.

15 likes

Zo staat mijn buurvrouw ook het liefst. Ergste vind ik nog dat ze over haar eigen onkruid (deels in de gemeenschappelijke poort) laatst bedolven heeft met gif - wat niet meer verkocht mag worden - zonder dit van te voren te vermelden. Met zo’n zelfvoldane glimlach erbij. Er lopen hier heel veel katten en heb zelf een hond die daar ook komt. 🥲

2 likes

klopt, haar auto stond er toen toevallig ook haha

1 like

Ik word sinds 2 dagen helemaal gek als ik in de tuin kom. We horen om de zoveel tijd een harde hele hoge piepende toon, m’n kinderen zelfs zo hard dat het pijn doet. En waar het vandaan komt? Geen idee. Je hoort dus een hele hoge piepende toon en een “klik” geluid, heb nu gewoon een suizend gevoel in m’n oor :confused: Zou dit iets tegen katten kunnen zijn?

Of tegen hangjongeren? zo’n Mozzy apparaat

2 likes

Ja, zou heel goed tegen katten en ongedierte kunnen zijn.
Mijn ouders hebben dat ook en als we daar in de tuin gaan zitten moet dat apparaat uit, want het is echt gekmakend als dat continu af gaat.
Zij horen het zelf niet, vanwege de hoge toon.

1 like

Mijn vader heeft zo’n ding in z’n auto tegen marters, en hij hoort het zelf niet maar als hij hier is hoor ik t echt constant, heel doordringend tinnitus achtig geluid.

3 likes

We hebben even een rondje gelopen langs alle tuinen en het leek bij de directe buurvrouw vandaan te komen. Ze was niet thuis dus even over de schutting gekeken en daar stond inderdaad zo’n kattenverjager tegen onze schutting aan. Hopelijk is ze snel thuis!

8 likes

Dit dus!

Bij mijn vorige buren hebben we een keer met buurtbemiddeling gezeten omdat hun overlast veroorzaakte. Ging ze helemaal lopen jammeren dat we nooit aan de deur zijn geweest om ons voor te stellen. Want toen we erin trokken vond ze het zo leuk en keek ze de hele tijd door het raam :roll_eyes: kom dan zelf even langs!

En daarbij veroorzaakte ze vanaf dag 1 dat wij erin woonde al overlast door telkens keiharde muziek te draaien, en gezellig knallende ruzie met elkaar te maken. Niet echt uitnodigend.

Ik begrijp dat mensen het misschien verwachten, maar niemand is iets verplicht naar een ander toe. Toen we naar ons nieuwe huis gingen verhuizen kwam de halve buurt zelf naar buiten om even kennis te maken.

3 likes

mijn achterbuur student die denkt dat hij kan zingen speelt blijkbaar opeens saxofoon?? Echt iew gadverdamme ga weg met je kut instrument en al deze lelijke tonen die je door je open raam heen blaast.

Jammer dat ik hier de politie niet voor kan bellen. Ik zou het liefst keihard boeeee gaan roepen in de tuin

11 likes

Post een geluidfragment :joy: :joy:

6 likes

Ik vraag me nu zo af waar je woont, heb een vriend waarvan de buren zo’n ding in de voortuin hebben staan en dat is ook op een looproute naar de supermarkt.

1 like

Ik kan me wel over kindergeschreeuw heenzetten, vooral omdat ik overdag toch vaak met koptelefoon opzit en die kinderen in de avond binnen zijn. Maar ik heb ook een buurvrouw gehad die constant een instrument aan het bespelen was (ook echt op kuttijden, soms om 12 uur in de nacht :roll_eyes:) en nouuuu dat is me een potje irritant

Het was ook echt een kutfluit, ga dan tenminste nog akoestische gitaar spelen of zo

5 likes

Vreselijke BBQ tot midden in de nacht. Okay ik heb de allerbeste directe buren ooit, werkelijk maar 2x in 8 jaar last gehad. Laatste keer was afgelopen week. Tot laat in de nacht zaten ze in de tuin na te borrelen. En hun geluiden klinken alsof er een kind aan het huilen. Ik dus hele tijd m’n bed uit om te kijken of m’n zoontje aan het huilen was of niet. Pas om 3 uur werden ze rustig.

Mijn overburen houden wel van een feestje. Daar komen dan gerust ook wel 20-30 mensen dan. Incl kids. Draaien tot midden in de nacht Bollywood en Hindoestaanse muziek. Ik heb het idee dat hun vrienden alleen maar naar deze buren komen. En het feest nooit ergens anders plaats vindt. Het grappige is dat hun buren echte Feijenoord aanhangers zijn. Die geven dan om de beurt een “knallend feest”. A L A André Hazes. Lijkt me verschrikkelijk als je naast hen zou wonen. Als ik de ramen sluit hoor ik ze nauwelijks.

2 likes

Ik heb eigenlijk altijd geluk gehad met buren, maar sinds kort zijn er verderop in de straat nieuwe mensen komen wonen met kinderen, met trampoline :cry: As we speak zitten ze nog te gillen en om de haverklap loopt er één te janken. Ze wonen ook in een rijtjeshuis, omgeven door andere rijtjeshuizen dus het galmt als een malle. Wanneer is de zomervakantie weer voorbij :cry:

1 like

Hahaha dit werkt bij mij echt niet. De kat van de buren glipt altijd ons huis in en mijn hond gaat dan blaffen en janken en springen en die kat is echt unimpressed gewoon, blijft gewoon zitten.

1 like