Mijn overbuurman in het complex had gewoon een feestje met zijn buurvrouw en de deur stond gewoon open met keiharde muziek?? Doe ff normaal joh, ben er gewoon in mijn pyjama heengelopen. Hoor nu de voordeur dichtknallen en het is eindelijk stil
3 huizen verder heeft iemand (lees: een studentenhuis) besloten een feest te geven tot 03:30. Op een doodgewone zondag! Wtf
Uiteindelijk ben ik in slaapoutfit de straat opgegaan om te klagen.
âWe zullen zachter pratenâ
âNee hef gewoon dit feest opâ
âWaar heb je nou last van? Van de muziek of ons praten?â
âVAN ALLES! Kap gewoonâ
âWe zullen de ramen dicht doenâ
âNEE, HEF DIT FEEST OP. ALS HET DADELIJK NIET KLAAR IK BEL IK DE PLIESIE!!!â
Ik ben met hartkloppingen in bed gaan liggen en heb niet eens meer geslapen.
En hield het feest dan op? Echt lastig zulke asociale mensen.
Wow het lef
Gelukkig wel! Oo de achtergrond hoorde ik nog wel iets van muziek maar dat was gelukkig van een heel ander kaliber van wat ik daarvoor hoorde.
De geschetste situatie is toch zo algemeen en veelvoorkomend dat het op 10.000 plekken voorkomt in Nederland?
Kan zo al 5 aanwijzen
Niet mijn buren, maar was afgelopen weekend bij mijn ouders en mijn nichtjes en neefje ook. Er is een openbare pad wat naast het huis van onze ouders loopt en daar hadden mijn nichtjes en neefje een hinkelpad getekend van stoepkrijt, inclusief toeschouwers op de schutting van mijn ouders getekend.
Is er een buurvrouw komen klagen dat dit eraf gepoetst moest worden, het is niet eens op haar schutting maar op die van mijn ouders en het pad is openbaar, like wtf?!?! Het zijn kinderen, heb vroeger de hele straat daar onder getekend, nooit wat aan het handje.
Nou om de vrede te bewaren had mijn moeder toen uiteindelijk wel een emmer water eroverheen gegooid, maar dat was nog niet voldoende schoon volgens de buurvrouw en toen is ze zelf met een waterslang de hele pad gaan spoelen en vervolgens met een borstel ook de schutting van mijn ouders gepoetst.
Hahahahaha wat een mafkees!
Jaa, ik had het niet meer toen mijn moeder dit appte. Dus ik zei tegen mijn moeder nou de volgende keer ga ik gewoon krijten âWij mogen wel krijten!â
Bedoel het is toch geen graffiti, en ziet er veel leuker en kleurrijker uit dan die saaie grijze stenen.
Hahaha get a life
Ik heb trouwens wel net, toen ik voor 0800 boodschappen ging doen, bij de betreffende buren belletje getrokken/
Voor mij blijkbaar niet, in de omgeving waar ik woon ken ik ook geen mensen of buren die het gebruiken. Dus dat maakt ook uit
Maakt uit voor jouw kijk erop bedoel je?
In de drie steden/wijken waar ik de laatste jaren gewoond heb, kwam het echt heel veel voor! En allemaal dus ook op een route naar de super (want ja daar loop ik het vaakst heen ). Maar dat zegt idd niks over jouw omgeving natuurlijk.
Handig!
Ja stoepkrijten op je ramen en auto zou ik zeggen
Mijn buren gooiden jaren lang hun papier in de bak van de vorige bewoonster van dit huis. Zij had amper papier en vond het prima en de buren hebben geen papierbak meer want âwant ze wilden niet nog een bak in de tuinâ.
Nu ben ik de moeilijkste niet en denk ik ach boeiend, ding is groot genoeg voor iedereens papier en ik vind het prima. Goed dat ze de hun best doen afval te scheiden alleen hebben wij nu we er net wonen super veel karton van alle aankopen en kan het steeds niet allemaal kwijt. Ben hem nu dus, nu hij vandaag geleegd is gelijk aan het vol knallen met al mijn karton, wetende dat mijn buurman wacht tot hij zân doos met meuk er in kan gooien zoals vorige keren.
Niet echt een ergernis trouwens maar voel me een beetje stiekem nu ik gelijk dat ding weer vol prop haha.
Ik dacht dat mijn buren met vakantie waren omdat ze vanmorgen vroeg al rond aan het stampen waren en herrie maakten (dat is normaal nooit zo vroeg), maar helaas Hoor nu weer hun muziek. Ik hoop zo dat ze nog even een paar weken weg gaan haha, echt ultiem genot is dat altijd.
Onze straat is een paar weken deels afgesloten voor autoâs en nu ligt er kunstgras op straat en staan er wat speeldingen en tafels enzo, dus er is de hele tijd volk op straat voor de deur (wat ik op zich al irritant vind haha). Vooral veel spelende kinderen ook natuurlijk.
Maar nu heeft iemand die kinderen walkietalkies gegeven, wat een hel. Sowieso hoor ik de hele tijd bliepjes van die dingen (als ze t knopje ingedrukt houden klinkt het als een telefoon die overgaat). En verder ging het ongeveer zo;
Hoor je me?
Breakie breakie
Over over
BREAKIE BREAKIE
Ik hoor je niet
NU EVEN STIL
HALLO
NEE NU EVEN STIL EERST IK
breakie breakie
Over over
Ik hoor je niet
Kom hierheen!!
Hoor je me
JULLIE MOETEN EVEN NIKS ZEGGEN
Hoor je me nu hoor je me nu hoor je me nu x 100
BREAKIE BREAKIE
Bloed irritant en geen etherdiscipline deze kinderen
Hier is nu ook een ergernis aan een van de buren (niet directe buren).
Iemand vind het leuk om nu buiten een fikkie te stoken en nu is de eindstand dat ons hele huis stinkt naar rook. Normale openhaard of een fikkie met gedroogd hout vind ik echt niet erg, maar dit stinkt en er hangt rook in ons huisâŠ
Wil je ook ff âs avonds lekker je huis kunnen luchten omdat het overdag zo warm is.
De laatste tijd zit een van onze buren steeds âs avonds laat als wij in bed liggen te blowen in de tuin. Maar wij wonen in een appartement aan een hofje en die geur trekt dan helemaal onze slaapkamer in en ik vind het zo smerig. Het is volgens mij zelfs 2 tuinen verder dus ik vermoed ook dat wij niet de enige zijn die er last van hebben. Mân vriend zegt âJa je kan moeilijk zeggen dat ze niet mogen blowen in hun eigen tuinâ en ergens ben ik het daar ook wel mee eens maar ik vind het alsnog echt mega irritant.