Burenergernissen (Deel 1)

Ik zou gewoon overdag langsgaan, aangeven dat je het ruikt en vragen of ze daar rekening mee willen houden. Je hoeft er ook geen groot ding van te maken toch?

1 like

Misschien kun je vragen of ze verder van het raam willen gaan zitten? Meer richting de achterkant van hun tuin?

Ja de tuinen zijn hier niet heel groot en ze zitten dus al 2 tuinen bij ons vandaan, dus het maakt denk ik niet zoveel uit waar ze gaan zitten. Maar juist omdat het van die postzegeltuintjes aan een hofje zijn blijft het dus heel erg hangen en trekt de geur als je raam openstaat meteen je huis in.

@Alicante ja dat vind ik dus lastig. Want zoals m’n vriend ook zegt: waar moeten ze het dan doen? Vind niet dat ik ze kan vragen om niet meer te blowen in hun eigen tuin maar vind het alsnog wel irritant. In dat opzicht dus een beetje een burenergernis waar denk ik niet zoveel aan te doen valt maar die ik wel even wilde ventileren.

1 like

Hmm ja. Allebei de kanten hebben een punt hoor. Het moet inderdaad kunnen maar aan de andere kant kunnen ze misschien rekening houden met de tijd waarop ze blowen? Niet in de avonden op het moment dat de rest wil slapen? Op zulke momenten kunnen ze dan ook even een ommetje maken.

1 like

al is dit wel het moment bij uitstek om een jointje te willen roken, chillend in je tuin en niet rondwandelend
https://www.themarijuanaeffect.com/howtohideweedsmell/

misschien kun je beter zo’n wc rol met papier erover voor ze maken haha

2 likes

Dit gaat helemaal niet over het verhaal haha, maar hoezo is de buurt boos op jouw tuin?

3 likes

Huh maar dan ga je die mensen toch alsnog zeggen wanneer ze wel of niet mogen blowen?

Ik snap dat die lucht vervelend is, maar misschien blowen de buren juist savonds zodat ze dan beter kunnen slapen. En dan is een ommetje maken voor die mensen ook niet chill.

1 like

Nouja ik blow zelf ook en zou het heel vervelend vinden als anderen er last van hebben. Ik zou het zeker minder vaak doen als mensen zouden klagen. En misschien kunnen ze inderdaad ook aangeven wanneer ze gaan blowen, zodat je je raam dicht kunt doen.

2 likes

Je kan toch gewoon ook in de tuin blowen omdat je buiten wil zitten? Betekent niet meteen dat je de geur zelf niet in huis wil hebben. Net zoals dat je soms koffie/thee even in de tuin wil drinken.

2 likes

Hahah oh ik weet dan ook nu al wat voor types zich daar aan storen.

2 likes

Ik heb hier meerdere malen gepost over m’n bovenbuurvrouw die haar kind vanaf 5.30 uur in een gehorig jaren 30 huis op de grond laat spelen boven mijn slaapkamer, waardoor ik zelden langer kon slapen dan tot 6.30 en ondanks meerdere gesprekken, leek ze zich niet te willen aanpassen

Nav tips en berichten over noise cancelling oordopjes van @papierhier en @Alicante heb ik de Bose sleepbuds besteld en slaap sindsdien zo goed!!:star_struck::star_struck: Ik word weer wakker van m’n eigen wekker ipv haar kind en ik start m’n dag daardoor niet meer met zo’n zenuwachtig/opgefokt gevoel.
Echt zo fijn, ze waren duur maar tot nu toe (5 nachten gehad) het dubbel en dwars waard dus ik hoop dat die goeie ervaring blijvend is

@PizzaFunghi ik kwam een post tegen van een paar maanden terug waarin je ernaar vroeg en heb niet alle reacties erop gelezen dus ik weet niet of je ze aangeschaft hebt, maar ik ben fan!!

72 likes

Mijn buurvrouw op de galerijflat heeft een kanarie die ze soms in het kooitje buiten zet en dat vind ik nog zieliger dan een kanarie binnen. Zo van ā€˜haha kijk wat je mist’.

10 likes

Ah wat fijn!! Super blij dat het werkt :smiley:

1 like

Ja dat is echt zo, ik heb meerdere malen huilend in bed gezeten erdoor, je wordt zo alert ook ervan. Ik kan overdag nu ook meer hebben van ze merk ik, want dat is hetzelfde geluid natuurlijk maar ja daarvoor ga ik nog maar een noise cancelling koptelefoon aanschaffen :heart:

En ik ga er inderdaad maar gewoon van uit dat het blijvend is, zo’n fijn product dus ik zie niet in waarom niet :star_struck: ook veel verschillende geluiden dus je went niet/minder snel

6 likes

Wat fijn voor je!! Overigens is de service van Bose ook echt goed, ik had laatst dat het volume van mijn linker oortje heel zacht bleef, heb gewoon (en snel!) gratis nieuwe gekregen.

2 likes

Oeh welke heb je precies?

Deze!
Met name de categorie ā€œrustklankenā€ werkt voor mij goed omdat dat afwisselend geluid is, bijna meditatie achtig. Er zit ook white noise in bijvoorbeeld maar ik denk dat dat de onregelmatige geluiden die ik ervaar onvoldoende maskeert.

5 likes

Heb je haar ook de rekening gestuurd? Jij wilde best bijdragen aan een vloerkleed (als ik me dat goed herinner), zij veroorzaakt dagelijks overlast en zoekt dus niet echt een oplossing. Zou het best terecht vinden als jullie het op zn minst splitten.

4 likes

Kat van de buren had vandaag een duif in onze tuin te pakken. Het was echt verschrikkelijk overal veren en uiteindelijk lag die dode half aangevreten duif dus in onze tuin. Ik wilde dus eigenlijk bij de buurman aanbellen om te zeggen dat hij die duif van zijn kat mocht opruimen, maar mijn man vond het overdreven.

1 like

Toen heeft je man de duif opgeruimd hoop ik?