Burenergernissen (Deel 1)

Je meent toch niet dat je vanavond de tuin gaat leeg maken. Dat moet je juist niet doen. Laat ze niet over je heen lopen hoor. Gewoon terug mailen van waar bemoeien jullie je mee.

17 likes

En hoe hebben zijn hun tuin? Zeker helemaal vol met tegels?

7 likes

En vermelden dat je het niet waardeert dat ze schijnbaar rondgeneusd hebben in de tuin en als dit vaker gebeurt je de politie inschakelt. Kom op zeg, wtf. En dan ook heel laf een mailtje sturen in plaats van even face to face dit melden.

9 likes

Nou en al had je een tokkietuin, moet jij toch lekker weten!
Al bewaar je er al het oud ijzer van de buurt in, dat moet gewoon kunnen want het is jouw tuin.

Opbokken met die ouwe zeikerds.

9 likes

De voortuin en achtertuin bij mijn moeder waren één grote wildernis. Als je het bijhield was het te doen, maar we hadden allemaal geen groene vingers en gewoon een baan. Eén keer per jaar was het even helemaal netjes maarja, alles groeit gewoon terug. Buren waren ook continu aan het zeiken, hoorde ze soms gewoon roddelen en heb ze er ook al eens op aangesproken. Gelukkig nooit een mail van de verhuurder gehad want dan was ik ook pislink geworden. Snap echt niet waar mensen soms het lef vandaan halen. En dat zijn inderdaad de types die met pensioen zijn en elke twee dagen het niet bestaande onkruid uit de oprit pulken. Vreselijk irritant.

2 likes

Ik kan me op zich nog wel voorstellen dat je je eraan stoort als buur als iemands tuin echt een puinhoop is, maar ik vind het echt zo brutaal om daar ook wat van te zeggen? Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook weleens jammer vind dat onze buren zo’n slordige tuin hebben waar ik op uitkijk, maar het zou niet in me op komen om dat bij hen aan te kaarten. Is hun tuin, aan hen om te beslissen wat ze ermee doen. Vind dat je er alleen wat van kan zeggen als je echt overlast ervaart. Wij hebben bijvoorbeeld onderburen gehad die dan in de zomer zo’n groot opblaasbad neerzetten en dit vervolgens maanden lieten staan. Dat water begon op een gegeven moment helemaal groen te worden en er dreef een dikke laag bladeren in. Dat begon echt te stinken en we hadden ook opvallend veel last van muggen, toen heb ik wel gevraagd of ze het zwembad misschien leeg konden maken en dat hebben ze toen ook gedaan.

2 likes

Overgroeide tuinen zijn veel beter voor het milieu, dus laat het maar lekker wild groeien.

15 likes

Ja ik snap wat je bedoelt hoor, natuurlijk mag je er aan storen. Maar het is dan inderdaad een volgende stap om je buren aan te spreken aan iets wat jij een doorn in je oog vindt. Als je er inderdaad overlast aan ondervind is het een ander verhaal.

In dit soort gevallen vind ik, ja je mag je storen maar je hebt er niks over te zeggen. Als iemand een wildgroeituin wil met 3 verrotte wasmachines is het aan de eigenaar zelf. En ja dat is vet lillek maar zolang er geen bergen hondenkak tussen ligt waar je last van hebt dan is het zoals het is.

1 like

Echt he waar bemoeien deze mensen zich mee.

Perfect is maar een perceptie en niet ‘de waarheid’. Zelf vind ik die zogenaamd nette tuintjes met gestroomlijnde buxussen maar wat lelijk, omdat het zo onnatuurlijk aandoet. Geef mij maar een lekkere levendige tuin vol ‘onkruid’ en zoemende beestjes.

En wat is nou onkruid? Een groepje mensen (vast voorouders van jouw buren) heeft ooit bepaald dat zij bepaalde plantjes lelijk vinden, deze daarom geen bestaansrecht meer zouden mogen hebben en hebben dat idee aan anderen opgedrongen. Die mensen zijn zelf onkruid

8 likes

Wow vind het echt naar dit zeg. Wat een bemoeials
 en dan nog een mailtje sturen ook? Echt rattig en dat weten ze zelf blijkbaar ook, anders hadden ze wel het lef om gewoon langs te komen.

4 likes

Ik vind dit echt belachelijk van je buren hoor. Mijn voortuin is ook een grote berg onkruid maar joe dikke prima iedereen doet het er maar mee. Ben druk met andere dingen voor die voortuin aan de beurt komt plus heel eerlijk, ik vind mijn oerwoud een stuk fijner aan mijn ogen dan die steenovens met twee bakjes perk goed.

4 likes

Nee joh!!! Wat triest! Dat je het denkt is oké (nouja, vind ik eigenlijk nog niet eens) maar ook nog zo brutaal zijn om een mailtje te sturen, ongelofelijk!
Wij hebben dus buren waarvan ik weet dat ze zich ergeren aan onze tuin (voor en achter), hebben ooit lopen zeiken over een overgroeiende druif, die van ons mag niet overgroeien en die van de andere buren groeit elk jaar tot de grond over en zeggen ze niets van. Maar je zal maar eens zoveel tijd teveel hebben om jezelf aan de tuin van de buren te ergeren!

Wij hebben dus in de voortuin heel veel last van heermoes gehad en de desbetreffende buren liepen dus te zeiken dat het niet netjes was. Heermoes is echt vuil spul. Dat kan je dus niet met wortel en al eruit trekken omdat je de wortel kapot trekt en het op dat punt dan weer gaat vertakken. Uiteindelijk vergif gevonden wat hier goed tegen helpt (kwam ook tussen de tegels door van het pad naar de deur). Nu groeit het bij de buren onwijs snel en dat vind ik echt karma. Ze hebben 2 jaar betweterig lopen zeiken hoe we het moeten aanpakken maar nu hebben ze er zelf veel meer last van.

Ik ben slechter horend maar zelf ik hoor die piep van dat verjaag ding, wat vreselijk! Ik zou me dood schamen als ik zoiets heb geplaatst en mensen komen zeggen dat ze er last van hebben, dan haal je het weg
 maar dat mensen dat dan niet doen vind ik ook asociaal joh. Dat jij er geen last van hebt hoeft niet te betekenen dat niemand er last van heeft

8 likes

Ik ben echt chagrijnig, de buren van mijn ouders doen echt (niet overdreven) al minstens 5 jaar over hun verbouwing. Nu heeft het weer minstens 3,5e maand stilgelegen en net als ik een nachtje thuis slaap, beginnen ze weer deze ochtend!?

Betalen zij jouw huur/hypotheek ook dan? Wat een lef.

2 likes

Hoe heb jij heermoes weg kunnen krijgen ?
Wij hebben echt veel last doordat de vorige eigenaar geen fuck heeft gedaan

1 like

Kan ik hier ook klagen over What’s app buurtgroepen?

Ik wil er stiekem eigenlijk uitstappen, maar vind de communicatie echt zo verwonderlijk.
Er geldt de regel dat de app alleen voor echt urgente dingen gebruikt mag worden, de rest moet op de Facebook groep.
Nu werd er een “vreemde man” gesignaleerd, ok hij belde om half 12 aan bij mensen om geld te vragen.
Nja “plisie” werd gebeld :roll_eyes:
Gaan ze nu ineens foto’s maken doorsturen van een random man in de straat, of deze meneer het was.
Was niet zo, maar dan laten ze die foto’s ook gewoon in de app staan?

Paar jaar geleden hadden ze ook een verdachte jongeman op de scooter gefotografeerd, er was zelfs iemand op af gegaan omdat hij daar steeds stond te staan.
Hij bleek gewoon Pokemon Go te spelen. :rofl:
Echt hoor, wat een volk heb je soms

17 likes

Dit wil ik ook wel weten!

ff zo, maar ook voor jou @Flopsyunicorn . Luxan Genoxone Zx Concentraat hebben wij gebruikt. Onze voortuin was waarschijnlijk al in geen 10/15 jaar meer goed onderhouden (aka, niet naar omgekeken, kan ook langer zijn geweest) dus was hele arme grond, daarom was er massaal onkruid. Dit spul spuiten op de heermoes (word opgenomen via de bladeren). Hebben we 2x in het voorjaar moeten doen en resultaat is de hele zomer geen heermoes!

Edit: koop trouwens vooral GEEN roundup. Hebben we 2 jaar enorm veel euro’s aan uitgegeven maar zit niet dezelfde werkzame stof in (roundup is tegenwoordig vooral azijn). Maar helpt dus ook niets tegen heermoes.

4 likes

Ah fijn! Dank je wel! Dan ga ik dat kopen, m’n hele voortuin zit ermee vol, echt lastig te bestreiden. Doe het nu vooral met veevoerderszout.

1 like