Burenergernissen (Deel 1)

Hoe heb jij heermoes weg kunnen krijgen ?
Wij hebben echt veel last doordat de vorige eigenaar geen fuck heeft gedaan

1 like

Kan ik hier ook klagen over What’s app buurtgroepen?

Ik wil er stiekem eigenlijk uitstappen, maar vind de communicatie echt zo verwonderlijk.
Er geldt de regel dat de app alleen voor echt urgente dingen gebruikt mag worden, de rest moet op de Facebook groep.
Nu werd er een “vreemde man” gesignaleerd, ok hij belde om half 12 aan bij mensen om geld te vragen.
Nja “plisie” werd gebeld :roll_eyes:
Gaan ze nu ineens foto’s maken doorsturen van een random man in de straat, of deze meneer het was.
Was niet zo, maar dan laten ze die foto’s ook gewoon in de app staan?

Paar jaar geleden hadden ze ook een verdachte jongeman op de scooter gefotografeerd, er was zelfs iemand op af gegaan omdat hij daar steeds stond te staan.
Hij bleek gewoon Pokemon Go te spelen. :rofl:
Echt hoor, wat een volk heb je soms

17 likes

Dit wil ik ook wel weten!

ff zo, maar ook voor jou @Flopsyunicorn . Luxan Genoxone Zx Concentraat hebben wij gebruikt. Onze voortuin was waarschijnlijk al in geen 10/15 jaar meer goed onderhouden (aka, niet naar omgekeken, kan ook langer zijn geweest) dus was hele arme grond, daarom was er massaal onkruid. Dit spul spuiten op de heermoes (word opgenomen via de bladeren). Hebben we 2x in het voorjaar moeten doen en resultaat is de hele zomer geen heermoes!

Edit: koop trouwens vooral GEEN roundup. Hebben we 2 jaar enorm veel euro’s aan uitgegeven maar zit niet dezelfde werkzame stof in (roundup is tegenwoordig vooral azijn). Maar helpt dus ook niets tegen heermoes.

4 likes

Ah fijn! Dank je wel! Dan ga ik dat kopen, m’n hele voortuin zit ermee vol, echt lastig te bestreiden. Doe het nu vooral met veevoerderszout.

1 like

Wij zijn begonnen met lava meel.
Iets vriendelijker voor de rest van ons gras daar zit het voornamelijk tussendoor

Klopt, de echte roundup zoals hij vroeger was is hier niet meer, maar ze verkopen nu wel het merk roundup maar zit de werkzame stof niet meer in omdat het verboden is (voor particulieren dan iig). Maar dit spul wat ik net stuurde is gewoon te krijgen via de boerenbond/welkoop.

Weer even een update; het probleem is niet opgelost. Het ding stond vandaag nog steeds aan, weer aangebeld en er was ook een andere vrouw bij die ik niet kende. Die bemoeide zich er gelijk mee en gaf aan dat ze ook wel eens iets van ons horen en dat het geven en nemen is. Wij hebben 3 jonge kinderen en wonen hier nu bijna 2 jaar in een straat waar veel oudere mensen wonen dus het zal goed kunnen dat zij ook wel eens geluiden van de kinderen horen ja, maar ik let daar juist altijd heel goed op als ze bijvoorbeeld in de tuin spelen. Ik let er op dat er niet geschreeuw wordt en als dat wel zo is haal ik ze naar binnen. Ik heb ook in al die tijd nog nooit klachten gehad over geluiden of overlast maar volgens die vrouw had heel de buurt het er over :confused: Ik heb zelf een tijd terug wel eens gevraagd of de buurvrouw last had van drukte en geluiden en zij zei toen dat ze soms wel een iets hoort maar dat het kinderen zijn. Ik gaf aan dat het sowieso niks met elkaar te maken heeft en dat zo’n kattenverjager niet te vergelijken is met leefgeluiden, plus dat als er overlast is dat gewoon gemeld kan worden maar dat niemand in de buurt die er zogenaamd zoveel last van heeft ooit de moeite heeft genomen even aan te bellen. De buurvrouw gaf aan dat ze wel een andere kattenverjager kan kopen maar “daar heb je dan zeker ook wel last van
” Ehh
 Het kwam gewoon niet aan hoe vervelend dit geluid is? Super frustrerend. Ik gaf aan dat er wel een oplossing moet komen omdat ik anders naar de verhuurder stap en toen zei ze; “Waarom?” :thumbsup: Dus helaas zit ik nu wel met een heel vervelend gevoel.

8 likes

Laat dat vervelende gevoel snel achter je, want hier moeten jouw buren zeker iets aan doen. Dit is niet te vergelijken met leefgeluiden. Hopelijk halen ze dat ding snel uit de tuin.

4 likes

Gevalletje, ij hoor het niet heb er geen last van dus waarom zou ik wat doen.

1 like

Er is hier ergens in de buurt een feestje met echt een wanstaltige zanger die zijn geluidsinstallatie op standje straaljager heeft staan. Weet niet wie hem wijs heeft gemaakt dat ie kan zingen want tis echt bizar slecht. Zijn repertoire bestaat ook letterlijk uit 2 smartlappen die hij telkens herhaald met de nodige “oleeeeeee” “yeahs” en “met zun alleeeee” tussendoor :sob::sob:

4 likes

Ik voel je pijn. Hier is het geregeld ook raak met die ‘zangers’.

1 like

Lol ik had een buurman die ook gek was op Hollandse Hits en een karoake set had. In de zomer stonden ze urenlang buiten te bleren in die microfoons. Mijn andere buurman is toen nog bijna op de vuist gegaan met hem omdat die het niet meer aan kon :joy:.

Gelukkig is hij vorig jaar verhuisd.

9 likes

De bovenburen hebben opeens een veel spannender seksleven of de buurvrouw heeft een nieuw speeltje ofzo, want opeens kreunt zij niet overdreven echt zo’n 6 a 7 keer per nacht de boel bij elkaar. Mijn vriend en ik worden er zelfs wakker van, wtf.

Hiervoor (zij wonen er nu ongeveer 2 jaar) hoorde je ze nooit.

Echt good for them dat ze het zo leuk hebben, maar niet zo fijn voor mijn nachtrust.

4 likes

Haha, wie weet. Mijn buurvrouw kreunt vooral heel hard en dan denk je: ok nu is het klaar. En dan 5 minuten later begint het weer. :sob:

5 likes

Wat voor afspraken had je gemaakt? Mijn huisgenoot drumde graag op een elektrisch drumstel, maar dat hoor je nog steeds vrij hard. Hij heeft toen een soort podium gebouwd zodat het niet naar onderen kan doordreunen en doeken opgehangen zodat de buren aan de andere kant van de muur het niet horen. Het ziet er niet mooi uit, maar je moet wat. Op deze manier kan hij bij wijze van om 3 uur ‘s-nachts drummen in plaats van gebonden zijn aan bepaalde tijden. Misschien kunnen ze zulke aanpassingen maken?

1 like

In het complex waar ik woon zijn we in totaal met 6 mensen, we delen een fietsenschuur en daar staan ook de containers die we dus ook delen. In totaal hebben we dus één bak voor plastic en twee voor restafval. We hebben geen bak voor GFT afval. Maar ALTIJD is er gezeik met die bakken. Zodra ze vol zijn (wat vaak al na een paar dagen is) pleurt iedereen het maar gewoon random in de schuur, waar we naast de fietsen ook ons oud papier kwijt moeten. Ik heb al zo vaak mensen erop geattendeerd dat ze echt afval moeten gaan scheiden, dat zou al heel veel schelen. Maar sommige mensen krijg het gewoon voor elkaar om elke maand in hun eentje 7(!) grote vuilniszakken met troep te verzamelen. En nu gaat onze huurder daarover zeuren en wil hij dat elke maand iemand verantwoordelijk is voor het afval? Doe even normaal zeg, tis geen studentenhuis ofzo? Echt klaar mee. En de huurbaas zegt dan gewoon: “ja dan moet je de vuilniszakken maar in huis laten staan tot de bakken weer leeg zijn”. Goed idee als het 25 graden is om je fruitschillen 3 weken in huis weg te laten rotten inderdaad :+1:t2: En dat alleen maar omdat er een aantal te lui zijn om afval te scheiden en zakken vol lege drinkpakken in de grijze bak te gooien.

3 likes

Ik wil iedereen die op mijn bericht reageerde nog even bedanken voor de reacties en tips! Ik heb er veel aan gehad om op deze manier toch een beetje steun te krijgen.

5 likes

Als ik dit lees ben ik zo blij met de ondergrondse containers buiten bij het gebouw waar ik woon.

3 likes

Kan niet wachten totdat wij dat ook eindelijk krijgen. In onze straat hebben mensen geen eigen containers en moet je 1x in de week de vuilniszakken aan de weg zetten

Echt zo ruk, super veel last van muizen want als mensen op vakantie gaan of in de zomer een volle zak hebben gaan ze dat echt niet nog 6 dagen binnen laten staan

1 like