Mijn directe buren hebben alleen hun fietsen maar de huizen daarnaast hebben dit hele rijtje in hun voortuin . De geur als je daar loopt is ook niet heel chill.
Wat is er mis met scooters?
In mijn omgeving heb ik meerdere vrienden die een instrument spelen/beoefenen. Als ze oefenen is dat max 1 uur per dag en dan op een ānormaal tijdstipā bijv tussen 16-21 uur. Verder gebruiken ze allemaal een demper of iets waardoor het geluid al minder is.
Ja same. Had tot voor kort een buurman die zān hele balkon vol had liggen met troep. Vind dat zo lelijk. Zal er echt niks van zeggen maar ben blij dat ie weg is
Gelukkig zijn alle voortuinen bij ons niet onderhouden, het ondergrond daar is zo kut. Na 1 week weghalen van onkruid is het volledig weer terug. Meestal begint 1 buurman met opruimen en dan zie je dat iedereen dat dan doet. Maar na korte tijd is het weer een oerwoud. Kan wel jaloers zijn op mooi onderhouden voortuinen.
Maar wat staat er dan in die voortuinen? Bij de meeste voortuinen hier staan struiken/hagen waardoor er maar weinig onkruid groeit. Is ook weinig werk
Niks. Wij hebben wat grind en twee rozenstruiken/planten. Daar omheen wel een struik in L-vorm. Rest van het pad is gewoon tegels. Dat geldt voor iedereen. Bij ons staan er geen fietsen of scooters in de voortuin. We wonen in Rdam is ook niet echt veilig.
Dankjewel! 1 uur zou al een stuk buurvriendelijker zijn. Er is altijd wel een boodschap te doen waardoor je eens het huis uit moet (desnoods begin ik weer met hardlopen )
Waar moet je dan je container laten?
Bij ons heeft iedereen die in de voortuin, zou niet weten waar ik ze anders moet laten.
Een paar straten verder woont iemand die drumt en die drumt elke dag. En ik word er plaatsvervangend boos van, terwijl ik er dus helemaal geen last van heb. Maar ik vind het zo asociaal, hoe kun je nou een hele buurt met jouw herrie opscheppen.
In de achtertuin
Onze buur gaat elke avond rond 11 heel agressief zān pannen afwassen (denk ik). Liggen we bijna te slapen en dan kling kleng klong in de wasbak. En soms gaat ie dan ook nog ff een smoothie maken
Wil eigenlijk langs om te vragen of ie niet meer om 11 uur ās avonds wil afwassen maar ben een watje (ook omdat ik ook weer vind dat je best zou mogen afwassen wanneer het jou uitkomt). Hopelijk durf ik het binnenkort
Ja dat zeg ik ook toch? daarom wil ik het ook eigenlijk niet wil vragen, want idd gewoon leefgeluiden. Maar in de praktijk lig ik wel elke avond wakker en als hij iets rustiger kan afwassen zou dat al wel schelen haha
Is diegene beroepsmuzikant? Want die moeten vaak wel echt uren studeren en verdienen vaak helaas niet genoeg om daar een studio voor te huren.
Denk dat het ook scheelt welk instrument het is. Mijn moeder is muzikante en zij heeft een soort deal met de buren over schappelijke tijden, geen uuuuren achter elkaar en zij hebben een hond die non stop blaft als ze weg zijn, dat scheelt ook
Haha ik heb alleen ervaring met luid afwassende huisgenoten dus dan hoor je het natuurlijk harder dan van je buren, maar ik verbaas me er echt elke keer weer over. Lijkt soms net alsof ze alle pannen op de grond gooien en er expres heel hard op slaan ofzo. En dan de hele tijd dat gebonk van die pan in de gootsteen, hou gewoon stil. Kan echt wel enorm veel herrie maken helaas haha maar ik kan me ook wel lekker snel aan dit soort dingen ergeren.
Maar dan moet je zelf de hele tijd op die containers kijken?
Hier zouden de dan ook nog eens op het zuiden staan dus gaat lekker broeien.
Ik heb ze ook in de voortuin. Anders zouden ze idd door het huis moeten en in de achtertuin naast de tuinset moeten staan, dat lijkt me echt goor. Maar ondanks de klikoās in de voortuin toch een leuke tuin hoor, met veel bloemen en planten.
Mijn buren hangen dus al op dinsdagavond of woensdagochtend hun afvalzakken met plastic aan de lantaarnpaal (die recht voor mijn raam en voordeur staat) terwijl het afval pas vrijdag einde van de ochtend opgehaald wordt. Hou je afval lekker bij je tot donderdagavond ipv het voor mijn raam en voordeur te hangen 3 dagen te vroeg.
Heel irritant! Hier wordt ook altijd zo vroeg met containers gesleept, maar niet zo vroeg als bij jou. In de gemeente waar ik woon mag het officieel ook niet, afval aanbieden op de verkeerde tijd/dag. Misschien kun je het eens bij jouw gemeente checken en een melding maken als dat bij jou ook zo is?
Zou het idd even checken bij de gemeente. In de gemeente waar ik woon krijg je er boete voor en zie ik heel vaak de boa, vuilniszakken doorzoeken die op verkeerde momenten zijn aangeboden. Op zoek naar een adres