Burenergernissen (Deel 1)

Aargh ik heb hier ik al vaker over mijn buurman gepost maar goed. Ik heb geen problemen met mijn buren. Maar zij wel met mij. Gister waste ik om half 12 mijn gezicht. Toen viel er een potje om op mijn wastafel meubel en werd er weer gebonkt op de muur door de buurman. Ik ben toen ook maar op de muur gaan bonken, gezellig binding met de buren. Vervolgens kreeg ik een appje of het lawaai kon stoppen en dat het tussen 23:00 en 7:00 absoluut stil moet zijn. Ik denk dat ik deze buren maar volledig ga negeren want dit gaat echt te ver. Twijfel of ik nog een appje terug ga sturen over leefgeluiden maar dit heeft geloof ik geen zin.

11 likes

Ik zou ze gewoon op de blok gooien

5 likes

Echt heerlijk dat ze dan wel gaan bonken op een tijdstip dat het stil moet zijn.

13 likes

Eigenlijk zou je als zij bonken omdat jij een leefgeluid maakt gewoon een appje moeten sturen of het lawaai maken kan stoppen en dat het tussen 23 en 7 uur stil moet zijn. En daarna blokken. :stuck_out_tongue:

49 likes

Jaaa @Pierlala alsjeblieft doe zo petty

2 likes

Dit is geweldig, doe dit!!

Volgens mij zijn er plaatsen in NL waar je je vuilniszakken op moet hangen aan lantaarnpalen.

3 likes

Dit klinkt als boomers. Pls zeg dat het zo is want ik heb een wedje van 100e erop.

1 like

nee het spijt me zeer dit zijn mensen van tussen de 30 en 40…

Ze klinken echt als boomers. En ik ga zeggen dat je niet hebt gereageerd :whistling:

4 likes

Mijn buurman rochelt zooo veel. Hij zit de hele dag buiten onder z’n overkapping dus ik kan nooit lekker buiten zitten zonder dat ik hem hoor🤢

Ja zoiets! Er zit zo een ring om specifieke lantaarnpalen waar je je zakken plastic afval op moet hangen op de ophaaldag/avond voor de ophaaldag. Gelukkig is het niet alleen 1 lantaarnpaal in onze straat. Ongeveer elke 10 huizen is een paal aangewezen dus het valt mee maar zeer irritant dat een persoon consequent het zo veel te vroeg ophangt :sob:

Zegmaar zo:

4 likes

Huh is dit wel praktisch? Want je zit ook altijd met je eigen zak ophangen dat je half over andere zakken heen hangt?

1 like

wtf dit heb ik echt nog nooit gezien :anguished:

7 likes

Lijkt wel een soort orgie.

4 likes

Hahah ja een hele vieze :joy:

1 like

Hahah nee het is totaal niet praktisch maar het is niet echt alsof ik hier vrijwillig aan mee doe ofzo :sob: Mijn gemeente wilt zo veel mogelijk recyclen stimuleren dus ze halen elke week plastic op (die ze zo dus inzamelen), om de week de gft bak en een keer per maand karton en dat is ā€œgratisā€. Voor elke rest afval zak die je weggooit in zo een ondergrondse container betaal je bijna 2 euro. Dus recycle ik braaf en hang ik braaf elke week de zakken plastic op aan de totaal onhandige paal ja :joy:

2 likes

Het recyclen is natuurlijk een goed plan maar het ziet er uit als een onhandige uitvoering!

1 like

Hoe zit het bij jullie dan? Hier liggen die plastic zakken op een grote berg en met het minste zuchtje wind waait de helft van de stoep af en dan rijden er auto’s overheen en dan waaien alle yoghurtbakjes door de hele straat heen en weer tot sint juttemis. Aan de ondergrondse containers zitten wel haken waar je ze aan op kan hangen, maar die staan natuurlijk ook niet op elke straathoek.

4 likes

Ik heb in Amsterdam ondergrondse containers en op bepaalde dagen karton + grofvuil op de stoep (wat dus ook wel bende geeft) Paar straten verder op zetten ze gewoon vuilnis ook op de stoep dat is altijd een grote bende met meeuwen en zo :nauseated_face: Dus wel heel blij met ondergrondse containers.