Burenergernissen (Deel 1)

Ik zou om 23 uur al beginnen te appen. Het is veel te laat voor al dat herrie.

15 likes

Boomer is ook meer een state of mind in mijn ogen

11 likes

Ik heb een container voor plastic :sunglasses:

Edit: en voor papier en voor groen dus ik zit met drie containers in mn achtertuin :expressionless:

1 like

We hebben @Soy.peor om te DUMPEEEEE en jou voor PLIESIEEE

5 likes

Mijn bovenbuurman is zo hard aan het stampen dat mijn deur onwijs aan het klepperen is + mijn lamp alle kanten op schud + ik voel het gewoon in de grond door dreunen.

Echt wtf ben je op dit tijdstip aan het doen :sob:

1 like

aka 0900-tuig

2 likes

Dingen die je vandaag geleerd hebt :hushed:

1 like

Weer een feestje met zanger en geluidsinstallatie. Het is maandagavond.
Weet ook niet precies welk nummer maar wel een vermoeden obv soort muziek.

@Alicante heb ze sinds vandaag binnen, ik slaap steeds met wassen oordoppen want partner snurkt en voor mij moet het echt stil zijn. Heb alleen niet de indruk dat ze zonder afspelende sound echt veel geluid buiten houden? Wel jammer van die prijs dan… ze zijn nu volledig aan het opladen en morgen dan de grote test maar ik vrees dat deze terug gaan. Ik was net in de slaapkamer en mn partner in de aangrenzende badkamer en zonder soundscapes op hoorde ik gewoon wat ie tegen me zei :disappointed: kan toch niet de bedoeling zijn?

1 like

Als het stil voor je moet zijn, dan zijn deze inderdaad niet geschikt. Ze spelen juist geluid af, zodat omgevingsgeluid wordt gemaskeerd. Dus het is heel logisch dat je je partner hoort wanneer je geen geluid laat afspelen. Ze zijn er niet op gemaakt zoiets tegen te houden en ik heb ook niet het idee dat het zo gepresenteerd wordt. Ik denk dat je het verkeerd begrepen hebt :disappointed:

1 like

@MENDOWN dit inderdaad! Ik zou ze gewoon eens proberen met het maskerende geluid en dan eentje die speciaal voor noisemasking is zoals ruis. Het gaat er vooral om dat je tijdens je slaap geen last meer hebt van geluiden, niet zozeer als je gewoon wakker bent. Zou jammer zijn als het niet werkt, maar je hebt nog 90 dagen om het te proberen, eventueel ook met de verschillende groottes van de dopjes. Hoop dat het alsnog werkt voor je!

1 like

@alicante ja ik vind die geluiden wel chill en ze blijven ook echt goed zitten. Ik experimenteer er nog wat mee en anders gaan ze terug

Ja ik zou het zeker een kans geven! Ik slaap er heerlijk mee en je hebt idd nog even met die 90 dagen uitproberen. Hopelijk wen je eraan dat het niet doodstil is want ik denk dat dat een lastige zoektocht kan zijn!

1 like

Misschien is een white noise machine (of een ander apparaat wat ruis-geluid maakt) nog een idee? Ik kan ook niet goed tegen (leef)geluid van buren als ik slaap, maar ik zet soms onze ventilator op een timer aan als ik ga slapen en door die ruis val ik zo in slaap. Ik weet niet of het snurken helemaal tegenhoudt, in die zin zijn oordopjes met noise cancelling misschien beter…

3 likes

Ik wilde bellen maar stopte al. Volgens mij iemand anders al gebeld.

1 like

Serieus? Misschien hebben jullie enorm veel ruimte, maar ik zou hier al over vallen en ben echt de moeilijkste niet. In veel gemeentes mag dat ook helemaal niet zomaar.

3 likes

Mijn onderbuurman waar wij vaak ‘s nachts van wakker worden is er al een paar dagen niet. Er zijn geen lichten aan en normaal hoor ik hem altijd als hij zijn hondjes gaat uitlaten. En ik zag opeens een “te huur” bord voor ons gebouw. Dus ik hoopte zo dat hij degene was die weg zou gaan (er zijn maar 3 andere units dus grote kans) maar nu zie ik dat het mijn buren naast ons zijn die weg zijn want ze zijn daar nu het appartement aan het opknappen. Ben echt teleurgesteld haha en die buren hoorden wij nooit :cry:

1 like

We hebben sinds 2 maanden nieuwe buren en ze zijn al 2 maanden volop aan het klussen. Breken, bikken, schuren, alles. Opzich geen problemen mee maar ze hebben zich nooit voorgesteld of iets? Misschien was ik verwend met de vorige buren want die kondigden áltijd aan als ze iets gingen doen wat overlast zou veroorzaken.

1 like

Ah zo. Klinkt in elk geval niet als een futiele ergernis.

Blijkbaar hebben ze het best druk? Misschien zelf even langs om contact te leggen?