Hahah dat doet mij weer hier aan denken:
Ook echt in een buurt met allemaal rijke snobs, ik ga stuk om die emoji’s.
Hahah dat doet mij weer hier aan denken:
Ook echt in een buurt met allemaal rijke snobs, ik ga stuk om die emoji’s.
Buurvrouw A die direct naast ons woont, kwam vandaag aan de deur: ze gaat op vakantie en moet vroeg opstaan, dus we zijn voorbereid op een wekker en radio om 04:00.
Nu geven de terrorburen B een onaangekondigde afterparty as we speak. Als er niet tegen mijn voordeur gekotst gaat worden, is het al een verbetering ten opzichte van de vorige after.
Zij die nauwelijks gaan slapen groeten u.
Edit voor een leesteken
Pffff mijn buren hebben ook een ‘feestje’ en dat terwijl ik doodop ben van mijn shift en me kut voel 
Update over het gedoe met de vuilnisbakken: we hebben er een gft-bak bij 
Had nog wel wat voeten in de aarde want mijn huurbaas was eerst van mening dat we het zelf maar moesten uitzoeken. En dat elke maand iemand verantwoordelijk zou zijn voor het afval, dacht het ff niet. Ik ga toch geen verantwoordelijkheid nemen voor het afval van mijn buren?? Gelukkig was iedereen het met mij eens. Toen iemand een volle rijstkoker in de bak voor het restafval + een big shopper vol papier pleurde was de maat vol en hebben we een extra bak gekregen. Man man man, wat een gezeik om fucking afval. Nu hopen dat mijn buren ook daadwerkelijk hun best gaan doen om afval te scheiden en de rijstkoker lekker bij zich houden 
Haha huh kwam ze waarschuwen dat haar wekker vroeg gaat?
Ik doe het wel, maar dat is omdat mijn wekker soms af gaat voordat mijn buurman uitgefeest is. Als ik vroeg op moet vraag ik of hij een andere nacht wil feesten of bij zijn vriendin wil slapen
Buurman is super chill en we komen ook bij elkaar over de vloer. Als ik hem minder goed zou kennen of de huizen minder gehorig waren had ik er niet eens aan gedacht
Dat de woningbouw daar dan ook serieus voor langskomt
Waar bemoeien mensen zich mee, zo laf ook om meteen naar de woningbouw te gaan ipv eerst zelf even aan te bellen. Wat een onzin.
Waren ze niet ‘bang’ dat je daar plantjes had 
En onder het mom van ‘wanneer haal je ze weg’ even controleren?
Ja, onze slaapkamers grenzen aan elkaar en er zijn maanden geweest dat haar wekker doordeweeks iedere dag om 05:15 ging en ze met de radio aan weer door ging snoozen. Daar werd ik ook wakker van en ik heb een keer als een viswijf op het balkon lopen schreeuwen, waarop zij mij weer doodwenste. Dat is toendertijd zo hoog opgelopen dat er buurtbemiddeling is geweest.
Jaren geleden dus, nu gaat het beter, met een andere wekker en licht ze ons in bij vakanties. Nu ben ik ook uitgenodigd om vakantiefoto’s te kijken en heb ik nummers in het geval van nood. Ben zelf verbaasd dat het goed tussen ons gaat.
Dan had ik gordijnen met krantenprint gekocht.
Net als die kozijnen… het is dat vantablack enorm hitte absorbeert, want dan had ik ze in een neppe variant geverfd met glitters.
Maar serieus, wat een heerlijk leven heb je eigenlijk als de kozijnen, muren, tuin of ramen van de buren je grootste problemen zijn.
@Ovenschaal @Mrs.Fraser @anon50301661 Dank jullie wel! Mijn man is inmiddels inderdaad in staat om de kattenverjager uit de tuin te plukken en kapot te stampen. Ik heb de wijkagent geprobeerd te contacteren en de verhuurder is inmiddels hier thuis geweest maar het is helaas een wat oudere man die het geluid zelf ook niet hoorde. Wel nam hij het serieus en heeft hij morgenmiddag een afspraak met de buurvrouw. Ze heeft de kattenverjager gewoon nog aan staan
Dus als er ook maar een klein windje waait horen we die kut pieptoon.
Oh nog een toevoeging: Wij wonen inderdaad helaas (wat dit betreft) tussen de bejaarden en zijn het enige gezin aan onze kant van de straat dus niemand anders die er last van heeft.
Dit zie ik ook steeds vaker in onze buurt. Mensen zetten hun rotzooi buiten met een bordje ‘gratis meenemen’. Uhm waarom breng je het zelf niet gewoon naar de Kringloop of gemeente?? Zijn ze te lui voor dus dan maar op de gezamenlijke stoep 
Ik denk dat dit alleen maar meer wordt sinds de prijzen bij de afvalstations zijn verhoogd. Het heeft niet alleen meer met luiheid maar ook met de portemonnee te maken nu 
Kringloop is nog steeds gratis. En anders bewaar je het of deel je het op in kleine stukken en gooi je het in de bak. In onze gemeente mag je een x aantal kilo gratis dumpen en het zijn veel kilo’s dus dat lijkt me geen probleem. Vind dit echt asociaal want het is meestal plastic troep en gaat zwerven enzo
Bij ons kost grofvuil op laten halen inderdaad minimaal 50 euro. Om het weg te brengen sta je in het weekend zo drie uur in de rij. Er wordt ook veel afval gedumpt daardoor volgens mij.
Wat @Discopony zegt, en kringlopen nemen lang niet alles aan hoor! Ik zeg niet dat ik het goedkeur he? Ik vind het ook en slordig, en slecht en gewoon niet volgens de regels dus fout, maar ik zeg wat ermee te maken kan hebben.
Plus je moet maar net een auto hebben om het mee weg te brengen. Had ik ook jaren niet
en ook geen 50 euro om het op te halen.
Echt? Dat wist ik niet. Anders had ik dit bericht zeker niet geplaatst. Zou daar nooit iemand mee voor het hoofd willen stoten namelijk. Lijkt me heel naar om in een positie te zijn waarbij je het niet kan opruimen/weggooien vanwege financiën.
In dit geval gaat die vlieger (gelukkig) niet op. Bij ons in de buurt wordt het kosteloos opgehaald en wegbrengen mag ook een aantal keer gratis. Het zijn steeds weer dezelfde lui die dit doen. Dus ik begrijp de frustratie wel. Het ziet er zo treurig en ongezellig uit.