Burenergernissen (Deel 1)

Ik voel me op dit moment zo wanhopig. De kattenverjager staat nog steeds aan. Ik heb nog een briefje geschreven en door de brievenbus gegooid met nogmaals duidelijk aangeven dat het overlast veroorzaakt en dat ik dit ga melden bij de verhuurder. Ik heb dit inmiddels al gemeld en de verhuurder neemt binnen 5 werkdagen contact op maar ik voel de woede gewoon zo opborrelen nu, dat ding staat weer aan. Het geluid is ZO intens en ik word er zo agressief van… ik kan er wel om janken nu!

6 likes

Kan je niet contact opnemen ook met de wijkagent ofzo? Het is niet okee dat jij zo in je huis zit en je hebt duidelijk je best gedaan om er uit te komen met haar. Straks zit je nog minimaal een week in deze ellende terwijl dit asap opgelost moet worden. Dat ding moet gewoon uit

En anders zou ik je verhuurder net zo lang blijven lastig vallen tot er wat gedaan is

3 likes

Mijn overburen hebben hun gevel en kozijnen geschilderd, waardoor deze nu enorm afwijken van de rest van de straat en het dus fucking lelijk is. Nu hoorde ik laatst is over dat dit misschien niet mag, ivm beschermd straatbeeld/aanzicht. Weet iemand waar ik zulke informatie kan vinden? De Mr.Heckles in mij heeft namelijk de neiging, dat als blijkt dat het niet mag, er een klacht over in te dienen

3 likes

Laat mensen zelf bepalen hoe ze hun eigen huis verfen. Vind dit in dezelfde categorie vallen als: De tuin van de buurvrouw is lelijk, dit verpest het voor de buurt.

53 likes

Dit doet mij denken aan een woning in Den Helder die appeltjesgroen was geschilderd. :grin: Was veel om te doen. Zal wss aan de gemeente/buurt liggen wat voor regels er zijn.

1 like

Staat als het goed is in de Welstandsnota van jouw gemeente. De gemeente kan er alleen iets tegen doen als het in ernstige mate in strijd is met de redelijke eisen van welstand. Vaak staat in een Welstandsnota wel iets over het kleurgebruik van kozijnen.

Ja er was hier toen ook een poll over op het forum geplaatst. In mijn herinnering gingen de stemmen redelijk gelijk op. Was echt verbaasd toen. Love alle vrolijke huissies.

6 likes

Via de gemeente denk ik. Bij mij mag het ook niet omdat het een beschermd stadsgezicht is. En een bepaald kleur groen, is jaren 30 woning.
Ook mag ik niet kiezen voor een andere kleur markiezen/zonwering. Moet allemaal oranje

Dat woord zocht ik, dank je! Het is in deze buurt geen berschermd stadsgezicht.

@de rest: Ik had er waarschijnlijk niks mee gedaan, want ik vind het ook vrij zuur van mezelf dat ik me er aan stoor. Alleen vind ik het dus oprecht lelijk zo een wit huis met feloranje kozijnen tussen de rest waar het ‘‘gewone’’ bakstenen zijn en witte kozijnen, vandaar dat ik me echt afvroeg of het mocht. Ook wetende dat er dus soms strenge regels voor zijn.

4 likes

Een buurman met een keurige tuin zag dat m’n moeder buiten stond bij haar fiets en kwam toen naar haar toe om te klagen over de vreselijke toestand van de tuin naast hem (niet van mijn moeder, maar van haar onderburen). Hij wil graag een brief naar de woningbouw sturen namens de hele straat (lolz) en wil dat m’n moeder de brief gaat schrijven??? M’n moeders Nederlands is niet zo goed, dus ze zei dat ze dat niet kan en dat hij het beter zelf kan doen waarop hij zei dat ie dat ook niet kan. Toen zei m’n moeder ik vraag het m’n dochter wel :disappointed_relieved:

Hallo, ik wil hier niks mee te maken hebben, regel het zelf meneer de buurman.

11 likes

Ik snap wel dat ze bij sommige gebouwen eenheid willen bewaken, vind het bij mijn pand (van buiten art deco stijl) mooi dat het zo eenduidig is maar bijv een groene zonwering had ook prima gestaan en dat mag dus niet

Missch met de buurman bespreken?

1 like

Hahah dat doet mij weer hier aan denken:

Ook echt in een buurt met allemaal rijke snobs, ik ga stuk om die emoji’s.

24 likes

Buurvrouw A die direct naast ons woont, kwam vandaag aan de deur: ze gaat op vakantie en moet vroeg opstaan, dus we zijn voorbereid op een wekker en radio om 04:00.
Nu geven de terrorburen B een onaangekondigde afterparty as we speak. Als er niet tegen mijn voordeur gekotst gaat worden, is het al een verbetering ten opzichte van de vorige after.
Zij die nauwelijks gaan slapen groeten u.

Edit voor een leesteken

5 likes

Pffff mijn buren hebben ook een ‘feestje’ en dat terwijl ik doodop ben van mijn shift en me kut voel :pensive:

Update over het gedoe met de vuilnisbakken: we hebben er een gft-bak bij :partying_face:
Had nog wel wat voeten in de aarde want mijn huurbaas was eerst van mening dat we het zelf maar moesten uitzoeken. En dat elke maand iemand verantwoordelijk zou zijn voor het afval, dacht het ff niet. Ik ga toch geen verantwoordelijkheid nemen voor het afval van mijn buren?? Gelukkig was iedereen het met mij eens. Toen iemand een volle rijstkoker in de bak voor het restafval + een big shopper vol papier pleurde was de maat vol en hebben we een extra bak gekregen. Man man man, wat een gezeik om fucking afval. Nu hopen dat mijn buren ook daadwerkelijk hun best gaan doen om afval te scheiden en de rijstkoker lekker bij zich houden :roll_eyes:

1 like

Haha huh kwam ze waarschuwen dat haar wekker vroeg gaat?:grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Ik doe het wel, maar dat is omdat mijn wekker soms af gaat voordat mijn buurman uitgefeest is. Als ik vroeg op moet vraag ik of hij een andere nacht wil feesten of bij zijn vriendin wil slapen

Buurman is super chill en we komen ook bij elkaar over de vloer. Als ik hem minder goed zou kennen of de huizen minder gehorig waren had ik er niet eens aan gedacht

Dat de woningbouw daar dan ook serieus voor langskomt

18 likes

Waar bemoeien mensen zich mee, zo laf ook om meteen naar de woningbouw te gaan ipv eerst zelf even aan te bellen. Wat een onzin.

4 likes

Waren ze niet ‘bang’ dat je daar plantjes had :joy:
En onder het mom van ‘wanneer haal je ze weg’ even controleren?

3 likes