Burenergernissen (Deel 1)

Ja, onze slaapkamers grenzen aan elkaar en er zijn maanden geweest dat haar wekker doordeweeks iedere dag om 05:15 ging en ze met de radio aan weer door ging snoozen. Daar werd ik ook wakker van en ik heb een keer als een viswijf op het balkon lopen schreeuwen, waarop zij mij weer doodwenste. Dat is toendertijd zo hoog opgelopen dat er buurtbemiddeling is geweest.

Jaren geleden dus, nu gaat het beter, met een andere wekker en licht ze ons in bij vakanties. Nu ben ik ook uitgenodigd om vakantiefoto’s te kijken en heb ik nummers in het geval van nood. Ben zelf verbaasd dat het goed tussen ons gaat.

32 likes

Dan had ik gordijnen met krantenprint gekocht.

Net als die kozijnen… het is dat vantablack enorm hitte absorbeert, want dan had ik ze in een neppe variant geverfd met glitters.

Maar serieus, wat een heerlijk leven heb je eigenlijk als de kozijnen, muren, tuin of ramen van de buren je grootste problemen zijn.

9 likes

@Ovenschaal @Mrs.Fraser @anon50301661 Dank jullie wel! Mijn man is inmiddels inderdaad in staat om de kattenverjager uit de tuin te plukken en kapot te stampen. Ik heb de wijkagent geprobeerd te contacteren en de verhuurder is inmiddels hier thuis geweest maar het is helaas een wat oudere man die het geluid zelf ook niet hoorde. Wel nam hij het serieus en heeft hij morgenmiddag een afspraak met de buurvrouw. Ze heeft de kattenverjager gewoon nog aan staan :upside_down_face: Dus als er ook maar een klein windje waait horen we die kut pieptoon.

Oh nog een toevoeging: Wij wonen inderdaad helaas (wat dit betreft) tussen de bejaarden en zijn het enige gezin aan onze kant van de straat dus niemand anders die er last van heeft.

13 likes

Hier is het ook altijd reuze gezelligšŸ˜‚

41 likes

Dit zie ik ook steeds vaker in onze buurt. Mensen zetten hun rotzooi buiten met een bordje ā€˜gratis meenemen’. Uhm waarom breng je het zelf niet gewoon naar de Kringloop of gemeente?? Zijn ze te lui voor dus dan maar op de gezamenlijke stoep :roll_eyes:

4 likes

Ik denk dat dit alleen maar meer wordt sinds de prijzen bij de afvalstations zijn verhoogd. Het heeft niet alleen meer met luiheid maar ook met de portemonnee te maken nu :sweat_smile:

3 likes

Kringloop is nog steeds gratis. En anders bewaar je het of deel je het op in kleine stukken en gooi je het in de bak. In onze gemeente mag je een x aantal kilo gratis dumpen en het zijn veel kilo’s dus dat lijkt me geen probleem. Vind dit echt asociaal want het is meestal plastic troep en gaat zwerven enzo

Bij ons kost grofvuil op laten halen inderdaad minimaal 50 euro. Om het weg te brengen sta je in het weekend zo drie uur in de rij. Er wordt ook veel afval gedumpt daardoor volgens mij.

3 likes

Wat @Discopony zegt, en kringlopen nemen lang niet alles aan hoor! Ik zeg niet dat ik het goedkeur he? Ik vind het ook en slordig, en slecht en gewoon niet volgens de regels dus fout, maar ik zeg wat ermee te maken kan hebben.

2 likes

Plus je moet maar net een auto hebben om het mee weg te brengen. Had ik ook jaren niet :woman_shrugging:t3: en ook geen 50 euro om het op te halen.

8 likes

Echt? Dat wist ik niet. Anders had ik dit bericht zeker niet geplaatst. Zou daar nooit iemand mee voor het hoofd willen stoten namelijk. Lijkt me heel naar om in een positie te zijn waarbij je het niet kan opruimen/weggooien vanwege financiƫn.

In dit geval gaat die vlieger (gelukkig) niet op. Bij ons in de buurt wordt het kosteloos opgehaald en wegbrengen mag ook een aantal keer gratis. Het zijn steeds weer dezelfde lui die dit doen. Dus ik begrijp de frustratie wel. Het ziet er zo treurig en ongezellig uit.

4 likes

Ik vind dit ook heel grappig in combinatie met je forum naam :joy:

13 likes

Haha. Goed gespot!

Ik roep altijd: troepje je moeder, in plaats van -insertsoortgelijkscheldwoord-. Geen idee waarom, maar vandaar mijn forumnaam. Random ook wel dit, maar goed.

5 likes

Ipv kapot maken kan je niet ā€˜s nachts de batterijen eruit halen? Zij kan het toch niet horen dus dan denkt ze dat hij nog werkt :joy:

17 likes

Sommige van die krengen werken op zonne-energie gvd :pensive:

De zonne-energie laadt dan toch de batterijen op?

1 like

Oh omg ik dacht gewoon aan van die AA batterijen hahaha

Ik liep laatst langs een tuin met zo’n apparaat en ik kromp gewoon ineen van oorpijn, allemachtig :woozy_face:

Hoop dat je er snel voor kunt zorgen dat ze dat ding weghaalt, vind het maar weinig empathisch van haar

1 like

Een van de buren ergens in de straat heeft een auto die een geluidssignaal geeft als ze achteruit rijden. En dat hoor je dus best hard ook buiten de auto, zelfs op zolder als ik in bed lig. Mn man weet welke auto het is en heeft ze er met een grapje op aan gesproken en ze gingen uitzoeken of het ook zachter gezet kon worden. Maar dat is tot nu toe niet gedaan en nu is het een geluid geworden waar ik me echt instant aan erger, ook omdat zij kennelijk dus 5 keer moeten steken om de auto te parkeren.
Nu ga ik speuren of ik kan ontdekken wie het zijn en moed verzamelen om er iets van te zeggen (misschien kan het geluid ook gewoon niet zachter)

De auto van mijn vriend heeft dit ook en die begint echt al heel snel te piepen. Kan volgens mij niet zachter helaas… Snap wel dat het heel irritant is!

3 likes