Burenergernissen (Deel 1)

Volgens mij is er bij de meeste auto’s voor de parkeerhulp inderdaad alleen keuze tussen aan of uit, dus ik vrees dat zachter niet gaat lukken!

2 likes

@Bennielava Mijn buurvrouw heeft dit ook (alleen hoeft zij gelukkig maar 1 keer achteruit te steken dus heb er geen last van eigenlijk) maar het is geen parkeerhulp volgens mij. Omdat het een elektrische auto is (die van m’n buurvrouw iig) en je die motor bijna niet hoort is het volgens mij bedoeld als signaal voor mensen buiten de auto, net als bij een vrachtwagen.

7 likes

Oooh ik dacht dat het van die piepjes waren zodat je niets raakt haha. Op zich wel slim dat ze dat doen bij elektrische auto’s, maar inderdaad wel hard als je dat zelfs in je bed hoort.

1 like

Ohh dat zou ook goed kunnen! Denk dat ik me er maar bij neer moet leggen, hopelijk heb ik over eeb tijdje er minder irritatie over

2 likes

Het is maar een leed van een paar tellen toch?
Overigens viel het mij vandaag ook op toen iemand ging parkeren en moest hieraan denken. Het is een erg hard geluid.

Ah bij mij in de straat heeft ook iemand dat en die was en heel slecht in inparkeren, en hij ging elke dag wel 5 keer weg dus dat geluid hoorde ik zooo vaak en het kwam overal bovenuit op de 1 of andere manier, heel typisch geluid
Op een gegeven moment was het zo erg dat ik het continu en overal in leek te horen haha ook als dat niet zo was
Je kan er inderdaad helaas niks mee maar ik herken je gevoel! En nu ik dit typ besef ik me dat ik het al een tijdje niet gehoord heb. Misschien zijn ze verhuisd :crossed_fingers:t3:

1 like

Mijn vroegere buren hadden een soort lamp met een verklikker en die maakte een soort tikkend/krakkend geluid. Werd er helemaal gek van dus heb dat ding een paar keer aangetikt en toen maakte ie dat geluid niet meer… scheelde me veel leed. Zou het kattending dus ook zeker slopen als het veel overlast veroorzaakt. Volgens mij werken die dingen ook amper, dat is nog het erge eraan.

Mijn buren nu zijn op vakantie en dan is mijn huis zo fijn en wonen we hier zo lekker. Geen geschreeuw, niet in de rook zitten, geen constante strijd aanhoren, geen geblaf van twee kleine kuthondjes en geen kinderen. Gelijk zo veel minder spanning in m’n lijf. Jammer dat ik een vrijstaand huis in een rustige omgeving in deze buurt nooit zal kunnen betalen want ik zou er echt graag geld aan uit willen geven 🥲

10 likes

Ja duurt idd niet zo lang, maar zij gaan wel meerdere keren per dag met de auto weg, en kunnen niet inparkeren haha. Denk dat storender is dat ik er erg op let, dat dat het 100x erger maakt!

1 like

@Flora hoe is de afspraak met de verhuurder bij de buurvrouw gegaan?!

2 likes

Ik ben ook benieuwd, ben ook echt boos op die buurvrouw :joy: ik klim over die schutting en trek dat kutding van de muur hoor

6 likes

Ja ik wil ook helpen! Als uit het gesprek niets is gekomen @Flora dan kunnen jij en je man nog een laatste keer met de buurvrouw gaan praten. Zodat jullie een alibi hebben als het doelwit wordt vernietigd

4 likes

De buren zijn weer eens de hele nacht aan het spoken geweest. Ben kapot. Zij liggen nu lekker in bed terwijl ik gaar aan het werk ben. Gelukkig ben ik de beroerdste niet en laat het zandmannetje graag voor ze binnen. Enter Sandman!

3 likes

Ik heb jullie tips nodig!

Ik woon in een appartementengebouw, boven mij zit nog 1 verdieping. Er woont een man, alleen. Ik heb wel eens last gehad (bijna jaar geleden) van overlast door hem (best specifieke situatie dus laat details even achterwege) en toen is het verhuurbedrijf gaan kijken en zeiden ze dat het daar best een bende was etc.

Nu paar weken geleden had hij bezoek en was er extreme ruzie, als in keihard schreeuwen, gooien met dingen, echt extreem. Degenen die bij hem waren hoorde ik later op de trap overleggen of ze de politie moesten bellen (niet gedaan).

Nu is het zo dat ik best veel geluidsoverlast van hem heb, nu lig ik bijvoorbeeld wakker omdat we boven hele rare geluiden zijn.
Klinkt beetje als gerommel / geschuif maar niet precies plaatsbaar. Wel net zo hard dat ik er niet van kan slapen.
Zijn gordijnen zijn ook altijd dicht, en begin nu bijna te denken dat er misschien illegale praktijken zijn?

Alleen ik durf daar echt niet aan te bellen en er naar te vragen, want ik ben alleen en heb hem zó tekeer horen gaan dat ik dan bang ben voor m’n eigen veiligheid.

Wat kan ik nou het beste doen? Merk echt dat dit zo veel invloed heeft op mijn woongenot.

Ik zou sowieso niet bij je buurman aanbellen met de vraag of hij iets illegaals doet, lijkt me niet echt een goede binnenkomer. Je kan wel aangeven dat je last hebt van zijn gerommel en of hij daarop kan letten.

Wat denk je dat hij aan het doen is dan? Mijn buren hebben bijvoorbeeld ook nooit de gordijnen open. Ook geen idee waarom, maar het zijn gewoon jonge gasten die veel werken en het zo fijner zullen vinden. Hoeft niet direct iets “illegaals” te betekenen.

3 likes

Ik zou je verhuurbedrijf nogmaals contacten met je verhaal.

5 likes

Ja, geen idee? Maar het zijn echt zulke gekke geluiden. Misschien omdat ik het niet kan plaatsen dat ik daarom aan iets illegaals denk. En soms hangt er ook een vreemde geur in mijn slaapkamer (de kamer onder de kamer waar de geluiden vandaan komen).

Misschien heeft hij wel gewoon een of andere hobby wat veel geluid maakt, dat kan natuurlijk ook. Wil ook niet te snel conclusies trekken.

Maar dat aanbellen durf ik dus niet zo goed, omdat ik beetje bang ben voor zijn reactie (icm dat ik dus die extreme ruzie heb gehoord laatst). En omdat ik hier alleen woon, en dat toch beetje eng vind.

Het lijkt me eerder plausibel dat hij het slecht schoonhoudt en het daarom raar ruikt dan dat hij iets “illegaals” zou doen. Nogmaals, wat dan? Hij zal echt geen meth lab in de woonkamer hebben staan.

Snap dat je het spannend vindt. Heb je andere buren die er ook last van hebben? Misschien kun je samen gaan? Desnoods een briefje in de bus of als je hem in de voorbijgang ziet.

Je hebt ook gelijk hoor! Ben ook niet heilig overtuigd van iets illegaals maar dacht dat ineens vannacht.

Ik ben de enige die er last van kan hebben want ik woon onder hem en er zit verder alleen nog iemand op zijn verdieping tegenover hem maar dat huis grenst met geen enkele muur aan zijn huis.

Misschien moet ik ook gewoon zelf op een casual manier hem aanspreken maar vind dat toch spannend.

Ja, is ook spannend! Zou het denk ik een keer in de voorbijgang doen. Dat is al minder heftig (voor jou en voor hem) dan wanneer je echt aanbelt.

Oh no, dat is echt heel irritant. Vooral als je denkt er eindelijk vanaf te zijn. Het is bijna te hopen dat meer mensen er last van hebben en haar misschien ook eens aanspreken. Al weet ik niet of dat bij dit soort mensen effectief is :sweat_smile:

1 like