Ja, ik vind uberhaupt bellen naar VT voor nu al wel ver gaan hoor in mijn situatie dus dat doe ik nu ook niet. En echt een melding maken al helemaal niet want dat kan echt flinke gevolgen hebben voor zo’n gezin, en dan wil (moet) ik eerst concrete aanwijzingen hebben dat er echt iets heftigs speelt en dat heb ik nu niet. Ja, ik had ook al verwacht dat ze dan wel zouden zeggen dat het van de buren komt… Vind ik echt belachelijk want ook als er echte aanwijzingen zijn, zou me dit in een privé situatie wel tegenhouden (professioneel minder want het behoort dan tot mn taak en dan is een gesprek er over aanknopen ook anders). Ik heb trouwens wel contact proberen te maken, maar heb niet de indruk dat de buren er voor open staan. Die hallo als ik ze tegen kom gaat ook niet echt van harte.
@Xdemi hoe reageren je buren als je aan de deur komt?
Dus denk dat dat wel genoeg zegt helaas. De drempel is voor mij ook gigantisch hoog om aan te gaan bellen, ik doe het ook echt niet zonder mijn vriend. Hoop dat ik ze gewoon een keer tegenkom voor de deur en dan het wat luchtiger kan brengen.
Het is wél erg als je het goed kan horen. Gelukkig hoorde zijn collega het dit keer heel goed en gaf ze ook aan dat de piep echt pijnlijk hoog is. Ze waren dus met z’n tweeën ene stond bij haar in de tuin en de ander bij mij en toen er werd aangegeven dat het geluid goed hoorbaar is hoorde ik haar alweer “Ja, maar aan de andere kant hoort de buurman het niet en die heeft ook twee honden…” Ja logisch, die buurman is 50+ en die honden moeten het wel horen als het voor ons hoorbaar is. De kattenverjager staat alleen wel tegen onze schutting aan en niet tegen die van de buurman. Het lijkt wel alsof ze het nog steeds niet snapt, heel vreemd. Maar de buurvrouw moet de kattenverjager nu gelukkig uitzetten! En ik heb sindsdien niks meer gehoord. Onze band (klinkt wel heftig 
maar ja, er zijn best veel situaties voorstelbaar waar het echt maar 1 iemand kan zijn. Als ze in mijn geval zouden zeggen ‘de buren’ zou het ook maar één persoon kunnen zijn haha.