Burenergernissen (Deel 1)

Weer even een update: Ik vertelde dat de verhuurder hier afgelopen dinsdag langs is geweest en hij gaf aan dat hij de volgende dag langs de buurvrouw zou gaan. Hij zei ook dat hij dus verdere stappen zou nemen als de buurvrouw niet wilde meewerken aan een oplossing. Ik heb verder gewoon helemaal niks meer gehoord? Ik weet niet of de afspraak door is gegaan of niet en als het door is gegaan wat daar is uitgekomen. Het enige wat ik wel weet is dat het geluid gewoon nog steeds aanwezig is. Geen verandering. Ik heb de afgelopen dagen meerdere keren naar de verhuurder gebeld maar hij was niet bereikbaar en belt binnen 2 werkdagen terug :thumbsup: Ik heb vorige week vrijdag de politie gebeld en toen werd er gezegd dat ik binnen 48 uur (anoniem) teruggebeld zou worden. Ik ben de volgende dag wel 2 keer binnen 20 minuten gebeld maar helaas was ik toen net te laat. De volgende dag heb ik weer gebeld naar de politie en toen werd er aangegeven dat hij terug gaat bellen en dat is nu dus inmiddels bijna een week geleden. In de tussentijd heb ik ook gemaild naar zowel de verhuurder als de wijkagent maar ik voel me totaal niet serieus genomen. Ik bel straks weer de politie en als er niemand komt gaat mijn man dat ding zelf weghalen.

10 likes

Superkut. Waarschijnlijk zijn dat zelf ook mensen die zoiets misschien al niet meer horen want leeftijd.

Hopelijk hoor je toch snel iets van iemand en anders succes aan je man met weghalen! Mensen geven gewoon echt zero fucks om anderen om hen heen :frowning_face:

1 like

Vreselijk. Kun je het geluid opnemen ? En dat doorsturen naar de wijkagent / verhuurder ? En anders zelf kapot maken?

Ik snap dat ik een “verstandelijke beperking” heb, maar dat betekent niet dat ik het chill vind dat mijn buurvrouw zo tegen me praat als ze me ziet :expressionless:
Het is dat ze om alles altijd huilt en boos wordt, anders had ik er wat van kunnen zeggen.

O wauw, dat zou ik ook echt niet cool vinden.
Ze kan je gewoon normaal behandelen en aanspreken.
Wat een bullshit excuus van haar.

1 like

Onze vorige buren zijn weg. Verlost van bizar hard seksgekrijs (ondanks verzoeken of het zachter kon) en irritant blaffende honden. En zij dan steeds roepen dat de honden stil moesten zijn, maar ondertussen ze op momenten ook gewoon opnaaien. Hoezo consequent.

De nieuwe buren zijn vooralsnog stil. Rechtse wappies, maar stil!

Een genot. Dus mensen met krijsende seksburen: I feel you!

6 likes

Als ze normaal met je zou praten zou ze binnen 1 zin door hebben dat jij geen verstandelijke beperking hebt :heart: Is dit de ‘bewuste buurvrouw’?

Yesss :expressionless:

Ik ben zo blij met deze belabberde zomer. Afgelopen dagen had de buurvrouw weer keihard muziek aan, dan zet ze het binnen aan maar zit ze zelf in de tuin waar het nog steeds keihard klinkt. Dus wij horen het zowel via de portiek als via de tuin, echt top! En dan ook nog die klote spotify reclames tussendoor grrr

6 likes

Half 12 in de stad beetje luid praten moet je gewoon een beetje doof voor worden, hoort er nou eenmaal bij.

1 like

Als u weinig blowt (zeg een of twee joints per dag)

Damn Beatrijs we hebben een andere definitie van weinig blowen.

18 likes

Vind het ook altijd extreem irritant dat studenten vergeten dat de rest van de wereld niet perse vakantie heeft. “Ja maar het is vakantie” JA LEUK maar ik moet morgen gewoon werken. Ga weg.

7 likes

Gooi er wat water op :laughing:

Onze buurvrouw is vaak van huis, maar heeft ook een hond die dan achterblijft. Die zit dus ooit uren te janken, zo zielig.

Laatst zei ze ook dat we het moesten zeggen als we last hadden van de hond, want dan zou ze nieuwe batterijen in de blafband doen. Nu weet ik dat je verschillende soorten blafbanden hebt maar zorg gewoon dat je hond niet zo regelmatig eenzaam is :face_with_hand_over_mouth:

2 likes

Ah, dat vind ik zo zielig! :frowning:

11 likes

Bij mij is het in deze tijd van het jaar wel altijd op z’n ergst, omdat de introductieweken bezig zijn. Gelukkig dat een van m’n buurmannen vannacht al uit het raam ging hangen en de weersvoorspelling niet al te best is. Al schaam ik me altijd met terugwerkende kracht voor alle overlast die ik als student waarschijnlijk zelf veroorzaakt heb.

4 likes

Verderop in de straat hebben wij buren met zo’n enorme zwarte hond die niet zo goed bekend staat, een rottweiler ofzo (weet weinig van honden). Vorige keer dat ik hem zag had hij volgens mij ook een muilkorf op. Toen ik net mijn fiets pakte liep hij voorbij met die hond aan de lijn en vlak daarna ging die hond heel hard grommen/raar geluid maken en daar schrok ik van en keek achterom en toen sloeg die man die hond hard met zijn arm/hand? Ik weet bijzonder weinig van honden, maar dat is echt niet normaal toch?

Ik vind dit soort honden dus sowieso al vĂ©t eng (vooral voor mijn 2 kids), maar als baasjes er zo mee omgaan vrees ik alleen nog maar meer voor waar zo’n beest toe in staat is in een onbewaakt moment

1 like

:open_mouth::slightly_frowning_face: dat is gewoon dierenmishandeling

Duidelijk iemand die niet weet hoe met z’n hond om te gaan

4 likes

Dit inderdaad. Zo zielig!

@Rosalala ik begrijp goed dat je bang bent voor een onbewaakt moment, dit is inderdaad niet denjuiste manier. Breekt altijd mijn hart als ik dit lees/hoor

Je zou kunnen overwegen om 114 (red een dier) te bellen. Aan de hand van de melding schakelen ze dan bijv de landelijke inspectie of de politie in om polshoogte te nemen! (Want dieren geweld aan doen is inderdaad gewoon dierenmishandeling en mag niet)

6 likes