Nu, het is na 22:00.
Er is voor geluidsoverlast dus helemaal geen tijd vanaf wanneer je mag bellen naar de politie. Als jij overlast hebt van blaffende honden overdag mag je daar ook bellen. Zelfde voor harde muziek oid.
Mijn buren hebben blijkbaar besloten dat de hello fresh box best bij mij afgeleverd mag worden. Zonder overleg. Nu deed ik daar de eerste keer niet moeilijk over, maar zojuist gewoon maar geweigerd. Ik vind dat dan best moeilijk, maar overleg het op zijn minst even.
Ja klopt, daarom ook. Je zit dan toch met die box en de laatste keer kwamen ze het ook pas rond 10u 's avonds ophalen. Ze zijn nogal makkelijk daarin en ik dus niet haha.
Verwachten ze ook dat je het dan in de koelkast zet? Veel dingen kun je niet te lang in de gang laten staan.
Geen flauw idee! Niet mijn verantwoordelijkheid. Ik heb toen wel gezegd dat het al een tijdje stond in de gang, maar het was goed en doei. Maar daar zat ik dus wel mee in mijn maag, want het is wel voedsel. Daarom ook maar besloten om deze keer te weigeren, want ik wil die verantwoordelijkheid helemaal niet.
Je kunt ook precies aangeven hoe laat je de box wil ontvangen, snap dan niet dat ze niet thuis zijn daarvoor? Aso
bij ons zetten ze hem gewoon altijd voor de deur. Vind ik prima, wil mn buren er ook niet mee opzadelen.
Serieus? Dit wist ik niet eens. Nou dan hoef ik mij dus echt niet rot te voelen haha.
Tijdens onze vakantie heeft buren/vrienden van ons onze tuin beetje water gegeven.
Vorig jaar hadden we veel tomaten en zeiden we dat ze die ook mochten plukken. Maar toen we thuis kwamen hadden ze alle tomaten geplukt en was er voor onszelf dus niets meer.
Dus dit jaar niets gezegd over plukken, alleen gevraagd of ze wat water wilden geven.
Nu zijn we thuis laten ze weten dat ze weer veel tomaten hebben geoogst en zelfs ook een appel. En we hadden maar 4 appels die bijna rijp waren
Is het heel onredelijk dat ik dit echt heel irritant vind? Uiteraard hebben we wat lekkers voor ze meegenomen als bedankje en ze mogen best wat plukken, maar alles is toch gek?
Ik vind dat eigenlijk niet zo gek? Ik laat ook alles wat rijp is plukken door anderen als ik weg ben (en geef ook aan dat ze dat mogen). Anders is het toch allemaal overrijp, rot, vruchten te groot, komkommers bitter etc. als je terug komt? En als ik mezelf in hun situatie verplaats zou ik geen trek hebben in 1/2 weken iemands moestuin verzorgen maar de oogst moeten laten hangen.
Is ook geen moestuin, maar gewoon een kleine tuin met daarin ook een appelboompje en een tomatenplant.
Ging alleen om een enkele keer water geven.
Oogsten vind ik geen probleem, maar helemaal niets overlaten vind ik gek. Zou ik zelf niet doen.
Maar jouw perspectief helpt me het wel beetje anders te zien.
Ik verzorg hun tuin trouwens ook als zij weg zijn, maar zij hebben geen groente of fruit. Misschien vinden ze het daarom ook leuk.
Geef ze volgend jaar een tomatenplant stek.
Dat is sowieso wel een heel goed idee ja! Buurvrouw is ook aan het begin van de zomer jarig, dus dat is een leuk cadeau.
Ik vind het ook gek hoor, dat ze helemaal niks voor jullie over laten.
Tegenwoordig zitten er koelelementjes in!
Haha nee ik zou echt pissig zijn. Tenzij jullie 3 weken weg zijn en op dag 1 van jullie vakantie alles al superrijp is, dan snap ik het. Maar zou niet in me opkomen om alles te plukken en zelf mee te nemen. Zou het dan nog eerder bij de ander in de koelkast leggen zodat het nog wat extra dagen mee kan bijv
We waren maar 1,5 week weg en alles was groen toen we vertrokken.
Ik zou dat ook niet tof vinden. Zou je nog iets kunnen reageren van: oh ben erg benieuwd hoe de tomaten smaken, hebben jullie er nog wat voor ons om te proeven?
Dat ze misschien zelf bedenken van goh nu hebben wij alle oogst van hun plant en zij zelf niks meer?
Of is dat te passief agressief?
Ik bedoel het niet voor de volgende keer dat ze voor de tuin zorgen, maar voor nu. Nu zijn ze net terug en wil ze eigenlijk aangeven dat ze het niet tof vond. Ik zou dan vragen: goh is er nog wat? Als het allemaal op is kun je dan aangeven dat je dat jammer vindt en dat je een volgende keer graag je eigen oogst (ook) kunt opeten.
Wat zou jij nu tegen ze zeggen? (Oprechte vraag, niet sarcastisch)