Burenergernissen (Deel 1)

Snap echt niet dat die mensen zelf niet begrijpen dat meteen alles plunderen als je iets aanbiedt raar en aso is. Je zou verwachten dat je dat niet hoeft uit te leggen als je zoiets vriendelijks aanbied.
Sommige mensen…

27 likes

Is inderdaad duidelijk, beter wel! Heeft ook geen zin ze achteraf een schuldgevoel te geven voor iets wat ze nu niet meer kunnen veranderen en idd ze neem ik aan niet expres hebben gedaan.

3 likes

Nee, ze hebben het zeker niet expres gedaan. Maar blijkbaar hebben zij het inderdaad anders opgevat dan wij hebben bedoeld. Volgend jaar ga ik het gewoon aangeven en voor nu is het goed.
Maar ik wilde vooral weten of ik nu zo raar was. :sweat_smile:

2 likes

Buurvrouw kwam dus gisteren langs om te vragen of de hello fresh box iedere week bij ons afgeleverd mocht worden. Nee gezegd, want ik wil niet thuis moeten zijn voor een box die ik niet heb besteld. Eerlijk hoor, je kan daar toch gewoon voor thuis zijn of het niet bestellen?!

Besloten om sowieso maar even de deur niet op te doen als er aangebeld wordt. Volgens mij weten alle pakketbezorgers nu dat ik er vrijwel altijd wel ben overdag (slaapdiensten). Ik zie ze altijd resoluut mijn kant op lopen met pakketjes lol.

Sorry huismus, per ongeluk op jou gereageerd lol.

30 likes

Wow ik las gisteravond het hello fresh verhaal van hierboven en toen werd er vanochtend om 8!!! bij ons aangebeld met een hello fresh doos voor de buurman, die we ook nog nooit hebben gezien overigens. Ging mijn uitslaapochtend

3 likes

Daarom dus ook geweigerd. Ik heb geen ervaring met die box, maar gelukkig gaf hier iemand aan dat je de tijden kunt kiezen. Dus ik dacht nou dikke doei. Blijf er zelf maar voor thuis.

5 likes

Het lef van sommige mensen he

20 likes

Je moet die box toch ook gekoeld bewaren? Dan zou je nog een groot gedeelte van je koelkast moeten opofferen ook.

1 like

Wij wonen in een gezellige straat gelukkig, maar op nummer 1 woont een gluurbuur. Niemand mag hem omdat ie alles bij elkaar verzint en liegt als een malle, dus hij is een beetje de paria van de straat en wordt nergens bij betrokken (buurt bbq’s etc) maar hij staat hele dagen te gluren boven uit het slaapkamerraam. Krijg altijd de neiging om even te gaan moonen. :sweat_smile::rofl:

1 like

Nou er zitten volgens mij wel koelelementen in, maar hoelang het koel blijft weet ik niet.

Volgende keer lekker je bel uitzetten. Ik trek ook de batterijen eruit als ik een dutje ga doen.

2 likes

Stonden onze hoogbejaarde buren net op de deur te bonken, omdat het klapraamje in onze slaapkamer openstond en het regent.

Ze zijn heel schattig hoor, maar bemoei je er lekker niet mee.

13 likes

Oh dat klinkt echt sneu vind ik eigenlijk. Dat hij als paria wordt gezien en buiten wordt gesloten. En dan onder volwassenen…

Waar liegt en verzint hij dan dingen over bijv? en weten jullie zeker dat hij dat bewust doet? Als in: kan hij daar wat aan doen denk je?

24 likes

Nee hoor! Je moet de zakjes gewoon direct in de koelkast doen. Dus alleen maar dom van mensen die die box bij de buren laten bezorgen want dan heb je kans dat je box een dag op staat te warmen

1 like

Oh echt? Nou niet slim idd en je kan ook moeilijk verwachten dat mensen jouw spullen in hun koelkast willen bewaren.

1 like

Het is echt een hele nare man en zijn vrouw ook. Maar ook expres roddels verzinnen om andere buren tegen elkaar op te zetten. Helaas voor hem komen leugens uit en viel ie goed door de mand. Met hem hoef je echt geen medelijden te hebben, dit heeft ie zichzelf aangedaan.

2 likes

Ik had vorige week mijn eerste hellofresh box en er zaten idd 2 koelelementen in. Maar dat waren vrij kleine zakjes en zijn volgens mij vooral bedoeld voor tijdens transport. Denk niet dat die sterk genoeg zijn om echt te koelen als de doos een tijd buiten de koelkast staat.

Ik vond het overigens erg jammer dat die koelelementen niet herbruikbaar zijn. Was weer onnodig plastic (en koel spul, geen idee wat er in zit). Ik zou het beter vinden als ze dan herbruikbare koelelementen met een soort statiegeld oid zouden doen, die je dan weer kan inleveren ofzo.

9 likes

Ik heb een nieuwe ergernis. Ik wandel best vaak en kom tegenwoordig elke keer een vrouw tegen met een naar hondje, zoiets:

En ze sleurt gewoon keihard aan die hond zijn riem. De hond loopt niet maar wordt gewoon vooruit gesleept en trekt constant aan de lijn.

Hele tijd zie je dit:

En ik vind het zielig voor de hond en het baasje en ben bang dat het een terrorbeest wordt. :rage:

Oh echt joh! Ik heb nog nooit koelelementen in m’n box gehad voor zover ik me herinner. Lijkt me ook niet heel erg nodig omdat het van gekoelde vrachtwagen naar je koelkast

1 like

Wat stom! Wat zitten er nu voor koelelementen in dan? Toen ik een paar jaar geleden HF deed, zaten er wel herbruikbare in.

1 like