Burenergernissen (Deel 1)

Ik kan me enorm inleven in de klagende partij

4 likes

De laatste maanden is mijn woongenot ernstig achteruit gegaan. Ik had hiervoor bovenburen die vaak aan het stampen waren maar was nog mee te dealen. Nu zijn er mensen die overal sigaretten dumpen, veel roken (kan ik natuurlijk niet over klagen). Dus of mijn woonkamer ruikt naar rook als ik het raam open heb en het andere moment mijn slaapkamer. Er is iemand die dag en nacht (vanochtend begon het om 07:30) beukmuziek draait. Omdat slapen slecht gaat de laatste tijd had ik besloten later te beginnen met werk maar de buurvrouw heeft schijt en haar honden laat ze lekker blaffen om 07:00(liefst voor mijn deur plan is nu wel om morgen met verwilderde coupe de deur te openen).Dus daar ging mijn plan om wat langer te slapen.

Ik weet dat er veel mensen weg zijn gegaan de laatste maanden en hoop dat dit deels corona is küt we leven ons uit/nieuwe woning jitters zijn maar heb vanmiddag wel even zitten janken door de overprikkeling. Want ik kan helaas ook niet constant met m’n NC koptelefoon opzitten.

Het was vandaag ook wel wel combinatie van dit alles waardoor het even te veel werd. De wil terug naar kantoor te gaan wordt zo steeds groter.

5 likes

Mijn buurvrouw is dj. Door Corona kon ze niet optreden en was het lekker stil. Nu treed ze blijkbaar weer op want ik hoor keiharde muziek en ze stampt de hele middag al.

Is ze echt een dj of denkt ze dat ze een dj is?

2 likes

Echt. Was haar fulltime baan voor Corona. Dus toen hoorde ik haar door de weeks constant het zelfde roepen en oefenen. En dan vrijdag/ zaterdagavond keihard alvast de set aan.

2 likes

Let me hear you say YEAH

7 likes

Omg, wat kut. Wat voor muziek draait ze?

1 like

Hardcore denk ik? Ben er zelf niet zo in thuis en voor mij klinkt het als herrie.

3 likes

als je dat hier zo droog leest, klinkt dat wel grappig.

Maar wat vervelend. :frowning:

3 likes

Al geprobeerd wat van te zeggen? Ook al ben je professioneel drummer je hoort het overlast te beperken. Goed geluidsisolerend materiaal moet ze aanschaffen.

Ja en ze heeft ook allemaal isolatie hangen enzo. Maar als we in dezelfde kamer zijn (maar zij bij haar en ik bij mij) hoor ik het nog steeds hard. Ze doet haar best want voorheen hoorde ik het nog harder.

1 like

Zou dr toch op aanspreken. Het verpest toch je woongenot. Weet je of anderen er ook last van hebben? Misschien iets afspreken dat het tussen bepaalde tijdstippen prima is?

1 like

Als dat je professionele beroep is zorg je toch dat je buitenshuis een oefenruimte/studio hebt?

7 likes

Onze buren wonen met z’n 4e en hebben 3(!) auto’s. Nu heeft de oudste dochter een vriend die er welke week is en óók een auto heeft… nu kan ik ā€˜m nooit kwijt in het weekend 🄲

Heeft ze ook. Maar ze oefent ook vaak thuis.

Of werk met een koptelefoon op? Je bent dj, dat hebben ze de hele tijd op?

1 like

Er zitten twee studentenhuizen tegen elkaar te toeteren met een trompet of trombone. Buiten.
En vorige week was m’n buurmeisje ook al ā€˜s ochtends buiten aan het blokfluiten. Wat is dit joh. Alsof blaasinstrumenten binnenshuis bespelen niet al erg genoeg is voor je buren.
Edit: en nu beginnen ze aan een cantus, terwijl vanmiddag al een uur lang K3 werd ingezet door een kinderfeestje.

1 like

Ik heb ook een trompet ergernis.

Jongen die in het gebouw achter ons woont zet al zijn ramen open. Gaat dan trompet spelen. Echt afschuwelijk. Draagt zelf oordopjes terwijl hij speelt, wat ik wel begrijp want het is vals kattengejank. Zo irritant dat hij altijd zijn ramen open zet alsof hij denkt dat hij ons een plezier doet ofzo? Dit doet hij ook als hij mee gaat zingen met musical muziek. Ik kan niet kiezen wat irritanter is overigens…

Ik ga een luchthoorn kopen en als hij dan gaat trompetteren ga ik die gebruiken.

Ben al paar keer langs geweest om aan te geven dat hij veel overlast veroorzaakt maar hij maakt nooit de deur open.

14 likes

Ik kom even een tegengeluid bieden over mijn buren. Verrassingsfeest, onze buren niet thuis, hun kinderen geven een groot feest. Iedereen is jaloersmakend hip, ze hebben een super goede muzieksmaak (zo erg dat wij jaloers op de bank zitten), op tijd aangekondigd Ʃn toen kwamen er net ook al twee meiden aan de deur om te vragen of we geen last hadden :heart: 10/10 goede buren

71 likes

Adres? Ik wil ook feesten zonder mensen te irriteren :rofl: