Zou dr toch op aanspreken. Het verpest toch je woongenot. Weet je of anderen er ook last van hebben? Misschien iets afspreken dat het tussen bepaalde tijdstippen prima is?
Als dat je professionele beroep is zorg je toch dat je buitenshuis een oefenruimte/studio hebt?
Onze buren wonen met zān 4e en hebben 3(!) autoās. Nu heeft de oudste dochter een vriend die er welke week is en óók een auto heeft⦠nu kan ik ām nooit kwijt in het weekend š„²
Heeft ze ook. Maar ze oefent ook vaak thuis.
Of werk met een koptelefoon op? Je bent dj, dat hebben ze de hele tijd op?
Er zitten twee studentenhuizen tegen elkaar te toeteren met een trompet of trombone. Buiten.
En vorige week was mān buurmeisje ook al ās ochtends buiten aan het blokfluiten. Wat is dit joh. Alsof blaasinstrumenten binnenshuis bespelen niet al erg genoeg is voor je buren.
Edit: en nu beginnen ze aan een cantus, terwijl vanmiddag al een uur lang K3 werd ingezet door een kinderfeestje.
Ik heb ook een trompet ergernis.
Jongen die in het gebouw achter ons woont zet al zijn ramen open. Gaat dan trompet spelen. Echt afschuwelijk. Draagt zelf oordopjes terwijl hij speelt, wat ik wel begrijp want het is vals kattengejank. Zo irritant dat hij altijd zijn ramen open zet alsof hij denkt dat hij ons een plezier doet ofzo? Dit doet hij ook als hij mee gaat zingen met musical muziek. Ik kan niet kiezen wat irritanter is overigensā¦
Ik ga een luchthoorn kopen en als hij dan gaat trompetteren ga ik die gebruiken.
Ben al paar keer langs geweest om aan te geven dat hij veel overlast veroorzaakt maar hij maakt nooit de deur open.
Ik kom even een tegengeluid bieden over mijn buren. Verrassingsfeest, onze buren niet thuis, hun kinderen geven een groot feest. Iedereen is jaloersmakend hip, ze hebben een super goede muzieksmaak (zo erg dat wij jaloers op de bank zitten), op tijd aangekondigd Ʃn toen kwamen er net ook al twee meiden aan de deur om te vragen of we geen last hadden 10/10 goede buren
Adres? Ik wil ook feesten zonder mensen te irriteren
Wat een pluisje is die gast dan dat ie de deur niet opent. Als je dan al zoān rot geluid produceert moet je ook de ballen hebben om open te doen als mensen aan de deur staan.
Mijn buren hebben blijkbaar een feestje en ik vraag me echt af hoe hard de muziek daar binnen aan moet staan als ik alles woord voor woord kan horen. En ze draaien ook continu hetzelfde Nederlandstalige nummer wat heel vals mee wordt geblĆØrd.
Woon ik in jouw straat?
Hier echt keihard, met iemand met een microfoon, en zoān gastoeter. Niet te doen. Ik vind een feestje echt geen probleem maar op een bepaald tijdstip moet het wel iets zachter tochā¦
Hmm blijkbaar zijn wij ook vervelende buren, de onderbuurman kwam zonet aan de deur om te vragen of wij misschien een andere vloer in het huis hadden gedaan (wonen hier een aantal maanden). Dat is dus niet zo, maar zij hebben last ervan als wij stofzuigen en soms horen ze ons lopen. Dat hadden ze voorheen niet, al zei hij wel dat de vorige bewoonster nachtdiensten draaide en veel sliep overdag. Nu stofzuig ik de laatste tijd wel wat vaker vanwege een nieuwe kat. Heeft iemand tips wat we hier eventueel aan zouden kunnen doen? Een groot vloerkleed? Die hebben we nu nog niet in de woonkamer. We hebben eigenlijk nooit schoenen aan in huis ook.
Vind het ook vervelend want ik wil voor anderen geen last zijn, maar aan de andere kant wil ik ook zelf mān ding kunnen doen en op zaterdagmiddag ff snel mān woonkamer extra kunnen stofzuigen.
Ja daaag wat een gezanik!! Je doet niks raars hoor.
Jezus, ik verwachtte echt zieke overlast, maar hij hoort jullie weleens stofzuigen? Thatās it? Wat een gezeik! Zou niks voor hem aanpassen hoor. Stofzuigen duurt inderdaad 10 minuten en dan is het klaar. Als hij er zoveel last van heeft staat hij vrij om een robotstofzuiger cadeau te geven.
Echt zeuren over stofzuigen? Alsof je dat iedere dag 12 uur lang doet
Tijdstip is key denk ik, met stofzuigen. Ik had ooit een bovenbuurvrouw die dit om 6 uur 's ochtends deed, op haar hakken over haar tegelvloer Maar nee hallo, je doet echt niets raars @Chief , wat een zeurpiet die buurman.
Zijn inderdaad normale leefgeluiden. Bovendien hebben sommige mensen een lichtere tred dan anderen, kun je niets aan doen.
He niet allemaal die buurman afzeiken, hij kwam vooral even vragen hoe en wat. Ik lees hier niet in dat hij Chief heeft gevraagd allerlei maatregelen te nemen. Blijkbaar hoorde hij de vorige bewoner nauwelijks, maar nu opeens wel. Logisch om dan even na te gaan of er iets veranderd is.
En je hebt ook stofzuigen en stofzuigen. Als mijn bovenbuurman stofzuigt klinkt het alsof hij alle meubels een halve meter de lucht in gooit en laat neer komen. En de stofzuiger lijkt overal tegen aan te botsen en tegen aan te worden gegooid.
Niet perse dat @Chief zo stofzuigt, maar er is blijkbaar iets in geluid veranderd voor die buurman waardoor hij even netjes komt vragen of er iets anders is. Misschien stofzuigde de andere buren nooit of op een tijdstip waarop die man niet thuis was en valt het nu ineens op.