Maar ze woont er al een aantal maanden. Hoe kan het ineens veranderen.
Een andere vloer zonder goede ondervloer
Kan zijn dat die buurman het al sinds de verhuizing hoort? Ik ben zelf ook pas na 3 maanden of zo aan mijn boven buurman gaan vragen of hij een nieuwe vloer had.
Ik hoorde mijn vorige buurman nooit; de stofzuiger niet, als hij aan het lopen was ook niet. Deze lijkt soms dwars door mijn plafond heen te komen, zelfde vloer ligt er ook in.
Maar dat hebben ze niet gaf @Chief eerder aan. Wellicht heeft de buurman gewoon even gewacht met het aangeven. Zou dat ook niet na 1x doen.
Maar is het na 1x? dat staat nergens. hij komt pas na een paar maanden langs. en dat van die nieuwe vloer weet de onderbuurman niet natuurlijk
Nee, ik bedoelde juist van waarschijnlijk is het al langer maar heeft de buurman gewacht. Ik zou zelf ook niet bij de buren langsgaan als ik 1x iets hoor ofzo. Dat bedoelde ik te zeggen.
Dat van die vloer wist de buurman inderdaad niet, ik heb jouw bericht denk ik verkeerd geĆÆnterpreteerd.
Mijn buurvrouw maakte een sneer dat we wel in een volksere buurt zouden passen qua tuinonderhoud.
Zij wil elk perkje waterpas, ik echt totaal niet. Dat ook gewoon zo benoemd. Wild en afwisselend vind ik leuk, overwoekerd niet. Ze was op bezoek en het was verder echt heel gezellig, maar laatst in de voortuin begon ze ook al ongevraagd advies over onze tuin te delen. En ze heeft zelf ook al eens zonder te overleggen wat weggeknipt (echt weird).
Krijg zin om het snoeien nog even een weekje uit te stellen
Maar het is toch ook best normaal om je bovenburen te horen stofzuigen? Tenminste in de huizen waar ik gewoond heb hoorde ik dat eigenlijk altijd wel. Zolang je op normale tijdstippen stofzuigt en niet 2 uur lang snap ik eigenlijk niet dat mensen zich daaraan kunnen ergeren. Het is inderdaad 10 minuten en dan is het weer klaar.
Als iemand die onder een stamper woont kan ik je zeggen dat je er af en toe stapel gek van wordt. Als je een hele avond het servies in je kast hoort trillen, je de lamp van je plafond heen en weer ziet gaan en je sochtends wakker wordt van het gestamp boven je. En dan 3x per week dat er een kwartier lang lijkt alsof er met meubels wordt gegooid omdat hij aan het stofzuigen is. (En ja stofzuigen moet kunnen maar ik kan mij niet voorstellen dat andere mensen zoveel lawaai maken met stofzuigen)
Een keer in de zoveel tijd klop ik weer even aan en dan is het weer een tijdje wat rustiger/ let hij er meer op. En ik heb het nu bij de eigenaar van het pand aangekaart aangezien er een zeiltje ligt zonder waarschijnlijk een fatsoenlijke ondervloer.
Ik vind mensen die ās nachts geluidoverlast veroorzaken echt zo focking aso!!! Ik logeer vannacht samen met mijn broer bij mijn ouders die op leeftijd zijn en hun rust wel kunnen gebruiken, maar omdat hun buren denken dat de wereld van hen is en vet harde muziek draaien om drie uur snachts liggen we allemaal wakker. Ik lig echt te koken. Mijn ouders hebben altijd rekening met iedereen gehouden, en mijn pa is er blijkbaar vorige week al heen geweest om te vragen of het wat zachter kon en nu voelt hij zich echt zo n zure oude man. En dat verdient hij echt niet.
Echt hoor⦠een feestje is ook gezellig als je de muziek vanaf een uur of 12 gewoon niet meer door de hele straat laat schallen. Ze hebben echt schijt en verwachten dat de hele wereld zich maar aan hen moet aanpassen ofzo. Ik ben zelden zo boos geweest als nu.
Oke ik moest dit echt even van me aftypen geloof ikš .
Bel de politie!
Ik ben er al naartoe geweest en ze zeiden sorry en hebben meteen de muziek zachter gedaan gelukkig.
Maar ik ben nog steeds zo boos dat ik niet kan slapen. Ook omdat ik gewoon weet dat ze het volgende week waarschijnlijk gewoon weer doen. Denk dat dan gewoon weer naar mijn ouders ga en inderdaad de politie bel, maar het gaat er bij mij echt niet in dat dat uberhaupt nodig is. Dat mensen niet gewoon uit zichzelf rekening houden met elkaar.
Tuurlijk kan het een keer gebeuren dat je per ongeluk geluidsoverlast veroorzaakt, maar dit is gewoon echt schijt hebben. En dan ook nog aan mensen die de luiers van je kinderen nog verschoond hebben.
Ik heb maar ƩƩn directe buur en daar heb ik echt nooit last van. Maar in het complex woont ook een andere gozer die elk weekend óf een feestje geeft met 20 man ofzo (het zijn studioās van 30m2, wtf) óf ze gaan naar de club/ergens heen maar houden ze bij hem de afterparty. En heb echt al tig keer lopen klagen, dat bezoek dat hangt in het trappenhuis en lopen te gillen/joelen/schreeuwen/springen/stampen. Zo fucking klaar mee. Ben al meerdere keren gewoon in mijn pyjama de deur uit gegaan en bij hem wezen aankloppen. Meestal heeft hij de voordeur ook gewoon open?? Nu dus weer om half fucking 5 aan de deur geweest. Laatst was hij zijn sleutel ook weer kwijt (is ook echt maandelijks meerdere keren) en dan belt ie gewoon random aan bij iedereen. Maar laatst op een woensdagnacht ofzo om half 1 belde hij mij op mijn mobiel of ik de gemeenschappelijke deur open wilde doen? Ben echt woest op hem geworden, ik moet gewoon werken de volgende ochtend hoor? Hij heeft ook al meerdere waarschuwingen gekregen van de huurbaas maar boeit hem geen hol. En dan moet ik weer midden in de nacht in een boze bui aan een lamme buurman vragen of het een keer zachter kan. Nu is iedereen als het goed is weg en kan ik eindelijk normaal slapen.
Ik denk dat je haar eens feedback zou moeten geven op de tuin. āIk zie dat je kunstmest gebruikt, dat is eigenlijk helemaal niet goed voor de natuurā āJouw tuintje ziet er altijd een beetje truttig of oudbollig uit, ik zou xā
lijkt me dat ze dan wel tot het inzicht komt dat dit kut is
Tuinieren is haar hobby, ze is erg proactief en ik heb de afgelopen maanden al gemerkt dat ze te pas en te onpas allerlei onnodige adviezen geeft, dus een gevaarlijke combinatie om aangrenzende voortuinen mee te hebben.
Ze is verder wel echt leuk trouwens, maar hierbij denk ik dan weer
Naja minor leed, en anders stoort zij zich sowieso meer aan onze tuin dan andersom.
Ik weet niet zo goed wat je hier aan kunt doen. Mijn bovenbuurvrouw woont nu samen met een man en die stofzuigt ook hard or harder. Ik kan hem gewoon door het hele huis volgen. Ergelijk soms, maar niets aan te doen. Mensen moeten toch stofzuigen lol. Met een vloerkleed moet je ook stofzuigen toch?
Ik denk dat je buren moeten wennen aan iemand die geen nachtdiensten draait en overdag rond loopt.
Ik heb wel het sterke vermoeden dat mijn bovenbuurman de combiborstel op zān stofzuiger nog niet ontdekt heeft. Dat geklap van een stofzuiger op harde vloeren klinkt wel anders als je de juiste stand (met uitgeschoven borstel) gebruikt. Kan me ook niet voorstellen dat het goed is voor je laminaat of wat āie er ook heeft liggen.
Ik heb alleen geen behoefte om welke man dan ook huishoudelijke vaardigheden aan te leren, dus ik doe maar gewoon oordopjes in als die weer te keer gaat. Voordeel is ook; op deze manier weet ik altijd wanneer hij bezoek krijgt. Want anders gebeurt het sowieso niet.
Oke die tijden en de harde muziek is aso maar wat maakt het nou uit dat ze een rookmachine en een laser hebben?
Good for them, een keer een feest in deze saaie tijden. Klinkt eigenlijk alsof ik er best bij had willen zijn.
Ja joh. Good for them dat ze schijnbaar een hele buurt wakker hebben gehouden met harde muziek, lichtshow en rook.
Iām all for feestjes maar wees niet asociaal.
Vind jij.
Ik word ook veel gelukkiger van bitterballen en een biertje op de bank, maar wie ben ik om te vinden dat een ander daar ook gelukkig van moet worden.
Harde muziek is asociaal, maar hoe heb jij last van een rookmachine of een laserlamp in andermans tuin?