Burenergernissen (Deel 1)

Dan app je gewoon in de groepsapp terug… oh ja dat was een pan die van het aanrecht viel. Dan valt ie bij iedereen door de mand met z’n ‘explosie’

4 likes

Dat is wel een idee idd! Als ik ze zie, zal ik het eens voorstellen. Dit is echt heel irritant. Kan me ook voorstellen dat het bij hun nog erger is.
De kliko’s worden pas volgende week opgehaald ook.

Dank voor de tip!

1 like

Pffff, dat is echt niet te doen inderdaad. Volgens mij werkt azijn erin gooien ook, maar het probleem is waarschijnlijk dat ze vlees in de kliko gooien. Als je dat in zakjes stopt moet het beter worden. Hopelijk lukt het!

Aah niks heerlijker dan de hele dag je huis schoonmaken en daarna diep de frisse lucht van de sigaret van de buurvrouw opsnuiven :heart_eyes:

17 likes

Ja heerlijk he! Ook lekker als je in bed ligt en de shaglucht van je buurman als luchtverfrisser je kamer in komt waaien <3.

2 likes

Hahaha heb je berichtje voorgelezen aan m’n vriend. Wat een treurnis :rofl:

1 like

Geluid kan soms wel heel hard doordreunen. Misschien klonk het voor hen echt als een explosie
Ik had ooit een benedenbuurman die ‘s ochtends vroeg op de ramen bonkte om vogels weg te jagen. Daar schrok het hele gebouw elke ochtend van wakker en toen waren er nog geen appgroepen, maar iedereen had het daar ook met elkaar over.

1 like

Ik weet niet wat wij fout doen maar die zakjes verteren dus bij ons super snel en dan heb je alsnog derrie en drek in je bak en uiteindelijk vliegen. Ga dat ding morgen avond schoon spuiten met de tuinslang want die van ons kan er ook niet meer mee door. Vet iritant wel.

3 likes

Oh het cafe bij mij op de hoek heeft de laatste tijd ineens soms op maandagavond ineens feest? Muziek staat super hard en een stamgast staat momenteel compleet uit de maat mee te schreeuwen met de muziek (Andre Hazes Jr. ook echt :sob:). Heb een tijdje geleden ook al melding gedaan bij de politie en dat heeft een paar weken geholpen, maar helaas nu dus niet meer blijkbaar.

Gelukkig ga ik binnen een paar weken verhuizen

Ik ging net de groene bak nog even snel buiten zetten om kwart voor twaalf en moest meteen aan dit topic denken. Mochten er meelezende buren zijn: sorry hè. Had het om 21 uur aan m’n vriend gevraagd maar die had t niet gedaan :roll_eyes:

3 likes

Ik ga bijna verhuizen (eindelijk) want irriteer mij zo erg aan mijn huisgenoten. Ik zet elke maand altijd alle klikos buiten want niemand doet het.
Het is ook niet dat iedereen een taak heeft oid want niemand maakt die gore keuken schoon.
Nu ik weet dat ik ga verhuizen had ik bedacht om deze maand de klikos een keer niet buiten te zetten (normaal deed ik dit ook voordat ik naar werk ging mja, nu zit ik thuis) dus ik had wel netjes een briefje gelegd in de keuken dat ik het niet doe deze maand.
Nu kwam gisterenavond verbouwereerd een huisgenoot aankloppen waarom ik het niet gedaan had. En kreeg ik deze ochtend ook al een app van een andere huisgenoot waarom ik het niet gedaan had.
Rot op, ik doe het al 2 jaar 6 containers buiten zetten uit pure stress en wanhoop omdat niemand anders het doet en nu worden hun boos?
Ik ben zooooooooooo blij dat ik ga verhuizen naar een geheel eigen plekje waar ik geen keuken, wasmachine of andere dingen meer hoef te delen.

39 likes

Begrijp ik dan dat niemand een specifieke huishoudelijke taak heeft?
Daar ligt dan toch het probleem? Niemand is verantwoordelijk gemaakt en jij doet het al 2 jaar wekelijks. Je hebt ze een beetje gepamperd :wink:
Ik zou zelf ook vreemd opkijken als de huisgenoot die al jaren de vuilnis ‘regelt’ opeens via een briefje laat weten het niet meer te doen.
Verhuis je naar een huis met huisgenoten? Een tip; maak een huishoudrooster!

Edit; ik lees dat je niet meer hoeft te delen. Fijn!

1 like

In principe heeft iedereen een taak maar niemand doet het want er zijn geen consequenties, dus tot zo ver dat iedereen een ‘taak’ heeft :cry:. Dit was ook niet eens mijn taak, alleen de vuilnis moet wel want anders stopt iedereen het in de keuken en daar woon ik naast. Dus het is ook voor mijn eigen bestwil want anders stinkt mijn kamer een maand lang.
Ik heb ze inderdaad verwend en heb soms vaker het niet gedaan (ziek of vergeten) en dan doen ze het nog niet. Dus ik snap dat het rauw op hun dak komt dat ze het zelf moeten doen, maar boos er om worden vindt ik niet helemaal terecht.

8 likes

Nee boos worden slaat nergens op. Zou inderdaad lekker kijken hoe zelfredzaam ze zijn en de boel lekker laten stinken

4 likes

Ugh wij hebben dit ook. Sinds we heel fanatiek zijn gaan scheiden is het niet te doen.
Plus een bemoeizuchtige buurvrouw die elke week roept dat ik 'm moet schoonmaken.
Maar dat doe ik serieus regelmatig, met een tuinslang en schoonmaakmiddel… Maar het werkt niet.
Hij stinkt echt.

Toen we terugkwamen van vakantie had de buurvrouw 'm schoongemaakt, stond hij ondersteboven in de tuin…

We gaan over paar maanden verhuizen, hopelijk is de bak van dat huis wel gewoon schoon…

Kreeg nog als tip om een krant onderin te leggen…

Krant en kattenbakkorrels werken super

1 like

Twee huizen verderop hebben ze een nieuwe hond erbij.
Dat beest heet Diva.
Dus ik hoor ineens de hele dag’ diva niet doen, diva dat mag niet, diva zit, diva blijf, DIVAAA’

Dacht even rustig te kunnen chillen met de konijnen na een zware werkdag in de tuin

2 likes

Het is nog vroeg maar het beloofd vanavond nog erger te worden :sob: ik kan ook gewoon minder hebben omdat ik momenteel best een stressvolle periode heb, misschien was ik anders verdraagzamer geweest

1 like

Zou weer een melding maken als ik jou was hoor!
Hopelijk helpt dat snel.

2 likes

Ja ga ik zeker doen! Hoop eigenlijk dat meer buren dit doen, want mijn buren zijn ook allemaal mensen die aan het werk zijn, dus die zullen dit ook niet zo waarderen

2 likes