Burenergernissen (Deel 1)

Ik herken dit wel helaas. Ik heb op een moment gewoon alles retour afzender gedaan (brievenbus was bijna naast hun nieuwe huis). Moeten ze hun zaken maar op orde hebben.

4 likes

Staan ze nog ingeschreven op het adres bij jullie? Zo ja, dan zou ik een brief sturen naar de gemeente en verzoeken dit te wijzigen. Als er dan een deurwaarder op de stoep staat dan wordt altijd het GBA/BRP geraadpleegd.

Wij hebben bij ons huis een vooraankondiging van de deurwaarder gekregen voor een van de vorige bewoners. Op aanraden van een advocaat hebben wij dus de gemeente een brief gestuurd, diegene uit laten schrijven en die advocaat legde uit dat wij de bevestiging van de gemeente konden overhandigen als de deurwaarder daadwerkelijk voor de deur zou staan. Gelukkig niet nodig geweest, maar het zou je maar gebeuren

3 likes

Wow wat een geduld heb jij met deze mensen, ik was er echt allang klaar mee geweest :sweat_smile: Kom op zeg, je bent volwassen dus regel je shit gewoon.

Verder lijkt het me niet dat je wettelijk verplicht kan worden om post van oude bewoners te bewaren/door te sturen dus zou het of idd gewoon weggooien of met een kruis door het adres en dan erop schrijven ‘verhuisd retour afzender’ oid en weer in de postnl brievenbus doen. Maar zou dat eerlijk gezegd na verloop van tijd ook al te veel moeite vinden dus ik zou het gewoon weggooien.

6 likes

Ik zou ze inderdaad nog eenmalig een bericht sturen met dat je de verhuizing nu 2 jaar geleden is en je in die tijd hun post nog verzameld en zelfs bezorgd hebt maar dat je daar nu mee gaat stoppen en alles retour afzender zal sturen of weg zal gooien, dus dat dit nog een laatste reminder is voor hen om echt hun adres te wijzigen bij belangrijke instanties omdat jij er niet langer verantwoordelijk voor wil zijn dat zij hun belangrijke post ontvangen.

Snap ook echt niet dat mensen zo laks kunnen zijn. Het kan altijd gebeuren dat je je adres vergeet te wijzigen, mijn oud-huisgenoten hebben mij ook nog weleens geappt omdat er dan post van de Douglas, Greenpeace of Sunweb lag, maar dat zijn allemaal van die dingen waarbij je soms gewoon vergeet dat je daar ook nog in het klantenbestand staat. Kan me echt niet voorstellen dat je na 2 jaar nog steeds je nieuwe adres niet hebt doorgegeven aan instanties als banken en scholen.

10 likes

Als de vaccinatie uitnodiging nog bij jullie komt dan staan ze echt niet goed in het systeem ergens, want dat is gelinkt aan je DigiD toch? Weet je zeker dat ze uitgeschreven staan bij de gemeente?

3 likes

Anders misschien een lullige brief naar zijn werkgever doen, misschien dat ze dan eindelijk actie gaan ondernemen.

Ik snap je gevoel heel erg hoor. Ik voel me ook automatisch overal verantwoordelijk voor, terwijl het eigenlijk onzin is. Zij voelen zich niet eens verantwoordelijk genoeg om hun eigen shit te regelen, waarom zou jij het dan voor hen moeten doen?

1 like

Ik vind dat je inderdaad heeeeel veel moeite doet voor deze mensen. Heel lief van je maar ben bang dat het wel langer duurt door het steeds netjes te gaan brengen enzo, dan hebben zij ook minder urgentie om het op te lossen. Ik zou alles gewoon direct retour afzender sturen met de mededeling geadresseerde onbekend. Als zij merken dat belangrijke dingen niet meer aankomen zullen ze het hopelijk vanzelf gaan oplossen omdat ze anders in de problemen komen.

23 likes

Helemaal mee eens.

1 like

Ik heb dit ook gehad, maar na een paar keer geen reactie ben ik gewoon alles gaan weggooien. Niet mijn probleem en het kost echt teveel tijd

1 like

Oke misschien echt een brutale tip maar wat bij mij heeft gewerkt is het retour afzender sturen o.v.v. overleden

23 likes

Ik had toevallig deze week weer post van de bewoners voor de vorige bewoners. ze wonen er al ruim 8 jaar niet meer.
Retour afzender weer. Eerder ook weleens bedrijven opgezocht en gemaild dat ze er niet wonen.
Ken die mensen helemaal niet omdat er nog bewoners tussen zitten. Daar overigens nooit post van.

Mijn man gooit alles weg maar ik mail of stuur terug, anders blijven die reclame spullen komen.

1 like

@Drawster Ik heb dit ook een tijdje gehad. Brieven van advocaten, jeugdzorg, alles. Heb het toen wel eens aan de woningbouw gegeven (ze huren daar weer elders van). Maar was het op een gegeven moment beu. Jij bent nérgens verantwoordelijk voor. Ik zou dan ook zeer zeker helemaal niemand gaan bellen. Ik zou voortaan op elke envelop schrijven: retour afzender, verhuisd en terug op de post doen. Bij mij zijn (zeker van belangrijke dingen) nooit meer brieven verstuurd waar ik dat deed.

2 likes

Bij elke verhuizing stuur ik de post retour afzender en de melding dat geadresseerde is verhuisd. Wanneer ik merk dat er post van hetzelfde bedrijf blijft binnenkomen, stuur ik er een berichtje naartoe met uitleg en het verzoek of ze geen post meer naar mijn adres willen sturen. Soms heb je er een lange adem voor nodig, maar ik heb het ervoor over.

Bij de laatste verhuizing kreeg ik voor de ex-bewoners nog veel (belangrijke) post gestuurd. Ongeveer een half jaar na de sleuteloverdracht was de moeder van ex-bewoner overleden en werd er een bos bloemen van zijn werkgever bij mij bezorgd. Heeft ie keurig opgehaald. Toen is er blijkbaar een lichtje bij ze gaan branden en sindsdien ontvang ik nagenoeg geen post meer voor hen. :smirk:

Stel je voor dat zijn “lot” op jouw adres zou winnen ;o

4 likes

Dan is die geldprijs helaas gewoon voor hem

1 like

Ahhh nou ja begrijpelijk maar jammer ook wel

1 like

Vakantieburen ergernis : tot gisteren zaten er hele stille mensen naast ons die amper tegen elkaar praatten. Nu zijn ze gisteren naar huis gegaan en is er een gezin met 2 kleine kinderen voor in de plaats gekomen.
We slapen in een safaritent dus eigenlijk hoor je vrijwel alles. Ik heb al een hekel aan kinderen maar dit bevordert dat nou ook niet per se

1 like

Lijkt me stiekem wel interessant om allerlei soorten brieven en dingen te krijgen waar die mensen nooit om vragen om het terug te krijgen. Zelfs H&M bestellingen whut :joy:

Toen ik pas verhuisd was kreeg ik maar heel kort post van de oud-bewoonster. Na een paar maanden was het alleen nog maar reclame post en ben ik dat niet meer gaan doorsturen / retour afzender. Nu krijg ik niks meer en als ik iets ontvang wat niet voor mij is dan is het een incassobrief van iemand die mijn adres heeft ingevuld. Een keer nagevraagd, bedrijf wist wel dat die persoon er niet woonde (hoe dan) maar ze hadden geen juist adres?

Biecht: ik maak het wel open en gooi het daarna door de papierversnipperaar. :face_with_hand_over_mouth:

5 likes

De post voor oud-bewoners maak ik soms ook wel open hoor! Als het maar blijft komen word ik wel nieuwsgierig. We hadden begrepen dat de vorige bewoners overleden waren dus we vonden het sowieso al vaag dat post van de bank bleef komen. Maar volgens mij leeft er minstens 1 van het stel dus nog. Ze waren (of zijn) ook lid van tig goede doelen, en die reclame komt echt m’n neus uit, maar de gratis kerstkaarten die er een keer bijzaten waren ideaal om aan bijv de irritante buurvrouw te geven (ze bedoelt het goed maar is wel irritant). Er zat zelfs een keer een pen bij waarop de naam van de vorige bewoners gedrukt stond, pennen komen altijd van pas!

2 likes