Ik ga bijna verhuizen (eindelijk) want irriteer mij zo erg aan mijn huisgenoten. Ik zet elke maand altijd alle klikos buiten want niemand doet het.
Het is ook niet dat iedereen een taak heeft oid want niemand maakt die gore keuken schoon.
Nu ik weet dat ik ga verhuizen had ik bedacht om deze maand de klikos een keer niet buiten te zetten (normaal deed ik dit ook voordat ik naar werk ging mja, nu zit ik thuis) dus ik had wel netjes een briefje gelegd in de keuken dat ik het niet doe deze maand.
Nu kwam gisterenavond verbouwereerd een huisgenoot aankloppen waarom ik het niet gedaan had. En kreeg ik deze ochtend ook al een app van een andere huisgenoot waarom ik het niet gedaan had.
Rot op, ik doe het al 2 jaar 6 containers buiten zetten uit pure stress en wanhoop omdat niemand anders het doet en nu worden hun boos?
Ik ben zooooooooooo blij dat ik ga verhuizen naar een geheel eigen plekje waar ik geen keuken, wasmachine of andere dingen meer hoef te delen.
Begrijp ik dan dat niemand een specifieke huishoudelijke taak heeft?
Daar ligt dan toch het probleem? Niemand is verantwoordelijk gemaakt en jij doet het al 2 jaar wekelijks. Je hebt ze een beetje gepamperd
Ik zou zelf ook vreemd opkijken als de huisgenoot die al jaren de vuilnis âregeltâ opeens via een briefje laat weten het niet meer te doen.
Verhuis je naar een huis met huisgenoten? Een tip; maak een huishoudrooster!
Edit; ik lees dat je niet meer hoeft te delen. Fijn!
In principe heeft iedereen een taak maar niemand doet het want er zijn geen consequenties, dus tot zo ver dat iedereen een âtaakâ heeft . Dit was ook niet eens mijn taak, alleen de vuilnis moet wel want anders stopt iedereen het in de keuken en daar woon ik naast. Dus het is ook voor mijn eigen bestwil want anders stinkt mijn kamer een maand lang.
Ik heb ze inderdaad verwend en heb soms vaker het niet gedaan (ziek of vergeten) en dan doen ze het nog niet. Dus ik snap dat het rauw op hun dak komt dat ze het zelf moeten doen, maar boos er om worden vindt ik niet helemaal terecht.
Nee boos worden slaat nergens op. Zou inderdaad lekker kijken hoe zelfredzaam ze zijn en de boel lekker laten stinken
Ugh wij hebben dit ook. Sinds we heel fanatiek zijn gaan scheiden is het niet te doen.
Plus een bemoeizuchtige buurvrouw die elke week roept dat ik 'm moet schoonmaken.
Maar dat doe ik serieus regelmatig, met een tuinslang en schoonmaakmiddel⊠Maar het werkt niet.
Hij stinkt echt.
Toen we terugkwamen van vakantie had de buurvrouw 'm schoongemaakt, stond hij ondersteboven in de tuinâŠ
We gaan over paar maanden verhuizen, hopelijk is de bak van dat huis wel gewoon schoonâŠ
Kreeg nog als tip om een krant onderin te leggenâŠ
Krant en kattenbakkorrels werken super
Twee huizen verderop hebben ze een nieuwe hond erbij.
Dat beest heet Diva.
Dus ik hoor ineens de hele dagâ diva niet doen, diva dat mag niet, diva zit, diva blijf, DIVAAAâ
Dacht even rustig te kunnen chillen met de konijnen na een zware werkdag in de tuin
Het is nog vroeg maar het beloofd vanavond nog erger te worden ik kan ook gewoon minder hebben omdat ik momenteel best een stressvolle periode heb, misschien was ik anders verdraagzamer geweest
Zou weer een melding maken als ik jou was hoor!
Hopelijk helpt dat snel.
Ja ga ik zeker doen! Hoop eigenlijk dat meer buren dit doen, want mijn buren zijn ook allemaal mensen die aan het werk zijn, dus die zullen dit ook niet zo waarderen
Ik vind het best brutaal hoe sommige van jullie buren zijn. Je bak schoonmaken als je op vakantie bent of stiekem de tuin snoeien. Hoe komen mensen erop? Dat zo iets je zo dwars zit dat je er zelfs tijd voor maakt.
Haha dat doet me ineens denken aan de buurman bij mijn ouders die nooit wat zei maar iedere zomer als wij op vakantie waren de heg kortwiekte.
Ik heb buren gehad die de bomen in mijn tuin terwijl ik aan het werk was tot op de stam hebben afgezaagd en toen verbaasd waren dat ik daar boos om was toen ze wilden dat ik de troep ook nog eens op ging ruimen heb ik vriendelijk bedankt
Merk nu pas hoe fijn het is dat de vorige buren zijn verhuisd. Niet meer steeds bonkende deuren, blaffende honden of andere geluiden die je liever niet van je buren hoort. De nieuwe buren zijn stil!
Bizar hoe je je gaat vormen naar die geluiden.
Ja ik had aangeboden om de bomen aan hun kant wat te snoeien omdat ze in de buurt van de erfgrens kwamen (niet eens erover). Ik denk dat ze dat als vrijbrief zagen. Volgens de buurman zou zijn methode âde groei juist bevorderenâ
Heerlijk is dat. De onze zijn nu op vakantie dus geen blaffende hond meer de godganse dag. Geniet er echt van.
Mijn buren hebben sinds een aantal jaar een uitbouw en daar staat hun pijp van de afzuiging in de keuken op.
Nu heb ik al best vaak dat mijn buurvrouw om 11 uur s ochtends haar gore vreten gaat koken en omdat de ramen altijd bij mij openstaat het hele huis gaat meuren naar hun vieze vreetlucht.
Nu was het deze ochtend ook weer raak met de meest gore uienlucht die ik tot nu toe heb geroken. Alle ramen dicht gedaan. Ik zat ivm het lekkere weer in de tuin en daar meurde het ook gewoon zeker 2 uur lang naar haar stinkvreten.
En nu ruik ik die gore meur weer in terwijl ik nog steeds lekker in de tuin zit te chillen đ„Č. Ik vind het zo goor.
Haha oh dat was niet duidelijk! Het is bijna poëzie.
Ben wel benieuwd wat ze dan allemaal maakt dat het zooo erg kan stinken?
Hahaha nou ik heb wel medelijden met hun kinderen. Het ruikt echt niet lekker.
Vriend en ik grapten nog wel eens dat het echt van die Knorr pakket mensen zijn (no offence voor de knorr pakketten eters). En we hadden nog gelijk ook toen we buurman en buurvrouw in de supermarkt met 10 pakken knorr zagen.
Ik denk vandaag uiensoep als ik het zo lees
Nee, maar etenslucht van buren kan inderdaad gewoon heel smerig zijn. Onze oude buren lieten hun kool nog weleens verpieteren en dan rook het ook intens smerig in huis.