Burenergernissen (Deel 1)

Ja het ruikt ook nooit lekker. En ik ben echt een enorm grote ui fan maar de stank was gewoon niet te harden. We hadden uiteindelijk maar wat wierook aangezet in de tuin 🄲.

1 like

Hehe het zeikwijf van de flat heeft de bumper van haar nieuwe auto eraf gereden voor de deur :joy: moet weggetakeld worden dus ze stond de hele dag buiten bij de kapotte auto

12 likes

Ik sta nog op de wachtlijst bij handhaving. :shushing_face: het is erg druk blijkbaar!
Vandaag nog gekeken en het stuk is helaas nog altijd ingepikt. Stille hoop dat ze toch netjes het hek terug zouden zetten, helaas!

1 like

Stam je af van wolven… Word je diva genoemd :sob:

3 likes

Ze zijn in een appartement hiernaast aan het klussen en er staat dus al een tijdje een puincontainer op straat. Had een andere buurman van het weekend al z’n eigen zooi daarin geflikkerd incl winkelmandjes en lege statiegeldflessen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling dus die werkmannetjes waren er begin van de week en hadden alles op straat gegooid en gingen toen op zoek naar aan adres en er zat een envelop met adres van de buurman tussen alle troep! Dus ze gingen daar aanbellen maar de ouders waren niet thuis. Kwam die buurman in zijn lunchpauze met een collega langs om alles op te ruimen, ik heb vanachter m’n vitrage genoten van z’n walk of shame.
Verder erger ik me aan die puincontainer die een parkeerplek bezet houdt en feit dat ze in de afgelopen twee weken maar ƩƩn keer hebben geklust.

32 likes

Wat een gezeik ja. Wij krijgen ook nog regelmatig brieven van mensen die in ons huis gewoond hebben, waaronder ook bankpassen enzo. Je voelt je dan toch verantwoordelijk om te zorgen dat alles op de juiste plek terecht komt, want het is niet zomaar een reclamefolder, maar een bankpas van iemand. Ook brieven van een incassobureau, etc.

Kun je alle brieven retour sturen met afzender onbekend? Misschien dat de afzenders dan contact opnemen met deze mensen om te vragen of het adres wel klopt? Ik heb geen idee hoe dat werkt. Als er genoeg brieven terugkomen dan moeten ze zich toch wel ergens realiseren dat het adres niet klopt.

Dit is pure speculatie, maar zouden ze misschien geld problemen hebben en daarom hun juist adres niet door willen geven bij allerlei instanties? Ze moeten toch ooit in de problemen komen als ze allerlei aanmaningen en rekeningen niet betalen omdat ze bij jullie terecht komen? Of zijn ze gewoon lui?

4 likes

Ik heb ook een vorige bewoner gehad die zich bewust ingeschreven had laten staan. Ik zou alles retour afzender sturen, ā€˜verhuisd, adres onbekend’. Incassobureau’s heb ik even gebeld om de situatie uit te leggen. Zoek het maar uit, is niet jouw verantwoordelijkheid om hun nieuwe adres door te geven.

6 likes

Wat een moeite doe jij voor mensen die vanaf het begin al kut waren :sweat_smile: ik zou het gewoon weggooien (het liefst zou ik alles open maken en voordragen in de plaatselijke kroeg oid maar schijn 't strafbaar te zijn).
Je kan alles nog retour gaan sturen met nieuwe adres erop, maar doe jezelf dat toch niet aan. Fuck deze mensen

7 likes

Het nadeel is dat als je dingen weggooit er nergens in het systeem staat dat de post niet voor jou bestemd was en het gewoon blijft komen. Je moet er dus wel iets mee doen, heel irritant.

2 likes

Aangezien ze nieuwe dingen ook weer op het oude adres aanvragen zal het wel blijven gebeuren.

1 like

Mag je post die niet voor jou bestemd is eigenlijk zomaar weggooien? (vraag ik me nu opeens af)

1 like

Geen idee, ik weet alleen dat je het niet open mag maken, maar denk niet dat @Drawster verweten kan worden dat ze niet genoeg moeite heeft gedaan.

1 like

Ik herken dit wel helaas. Ik heb op een moment gewoon alles retour afzender gedaan (brievenbus was bijna naast hun nieuwe huis). Moeten ze hun zaken maar op orde hebben.

4 likes

Staan ze nog ingeschreven op het adres bij jullie? Zo ja, dan zou ik een brief sturen naar de gemeente en verzoeken dit te wijzigen. Als er dan een deurwaarder op de stoep staat dan wordt altijd het GBA/BRP geraadpleegd.

Wij hebben bij ons huis een vooraankondiging van de deurwaarder gekregen voor een van de vorige bewoners. Op aanraden van een advocaat hebben wij dus de gemeente een brief gestuurd, diegene uit laten schrijven en die advocaat legde uit dat wij de bevestiging van de gemeente konden overhandigen als de deurwaarder daadwerkelijk voor de deur zou staan. Gelukkig niet nodig geweest, maar het zou je maar gebeuren…

3 likes

Wow wat een geduld heb jij met deze mensen, ik was er echt allang klaar mee geweest :sweat_smile: Kom op zeg, je bent volwassen dus regel je shit gewoon.

Verder lijkt het me niet dat je wettelijk verplicht kan worden om post van oude bewoners te bewaren/door te sturen dus zou het of idd gewoon weggooien of met een kruis door het adres en dan erop schrijven ā€˜verhuisd retour afzender’ oid en weer in de postnl brievenbus doen. Maar zou dat eerlijk gezegd na verloop van tijd ook al te veel moeite vinden dus ik zou het gewoon weggooien.

6 likes

Ik zou ze inderdaad nog eenmalig een bericht sturen met dat je de verhuizing nu 2 jaar geleden is en je in die tijd hun post nog verzameld en zelfs bezorgd hebt maar dat je daar nu mee gaat stoppen en alles retour afzender zal sturen of weg zal gooien, dus dat dit nog een laatste reminder is voor hen om echt hun adres te wijzigen bij belangrijke instanties omdat jij er niet langer verantwoordelijk voor wil zijn dat zij hun belangrijke post ontvangen.

Snap ook echt niet dat mensen zo laks kunnen zijn. Het kan altijd gebeuren dat je je adres vergeet te wijzigen, mijn oud-huisgenoten hebben mij ook nog weleens geappt omdat er dan post van de Douglas, Greenpeace of Sunweb lag, maar dat zijn allemaal van die dingen waarbij je soms gewoon vergeet dat je daar ook nog in het klantenbestand staat. Kan me echt niet voorstellen dat je na 2 jaar nog steeds je nieuwe adres niet hebt doorgegeven aan instanties als banken en scholen.

10 likes

Als de vaccinatie uitnodiging nog bij jullie komt dan staan ze echt niet goed in het systeem ergens, want dat is gelinkt aan je DigiD toch? Weet je zeker dat ze uitgeschreven staan bij de gemeente?

3 likes

Anders misschien een lullige brief naar zijn werkgever doen, misschien dat ze dan eindelijk actie gaan ondernemen.

Ik snap je gevoel heel erg hoor. Ik voel me ook automatisch overal verantwoordelijk voor, terwijl het eigenlijk onzin is. Zij voelen zich niet eens verantwoordelijk genoeg om hun eigen shit te regelen, waarom zou jij het dan voor hen moeten doen?

1 like

Ik vind dat je inderdaad heeeeel veel moeite doet voor deze mensen. Heel lief van je maar ben bang dat het wel langer duurt door het steeds netjes te gaan brengen enzo, dan hebben zij ook minder urgentie om het op te lossen. Ik zou alles gewoon direct retour afzender sturen met de mededeling geadresseerde onbekend. Als zij merken dat belangrijke dingen niet meer aankomen zullen ze het hopelijk vanzelf gaan oplossen omdat ze anders in de problemen komen.

23 likes