Helemaal mee eens.
Ik heb dit ook gehad, maar na een paar keer geen reactie ben ik gewoon alles gaan weggooien. Niet mijn probleem en het kost echt teveel tijd
Oke misschien echt een brutale tip maar wat bij mij heeft gewerkt is het retour afzender sturen o.v.v. overledenā¦
Ik had toevallig deze week weer post van de bewoners voor de vorige bewoners. ze wonen er al ruim 8 jaar niet meer.
Retour afzender weer. Eerder ook weleens bedrijven opgezocht en gemaild dat ze er niet wonen.
Ken die mensen helemaal niet omdat er nog bewoners tussen zitten. Daar overigens nooit post van.
Mijn man gooit alles weg maar ik mail of stuur terug, anders blijven die reclame spullen komen.
@Drawster Ik heb dit ook een tijdje gehad. Brieven van advocaten, jeugdzorg, alles. Heb het toen wel eens aan de woningbouw gegeven (ze huren daar weer elders van). Maar was het op een gegeven moment beu. Jij bent nƩrgens verantwoordelijk voor. Ik zou dan ook zeer zeker helemaal niemand gaan bellen. Ik zou voortaan op elke envelop schrijven: retour afzender, verhuisd en terug op de post doen. Bij mij zijn (zeker van belangrijke dingen) nooit meer brieven verstuurd waar ik dat deed.
Bij elke verhuizing stuur ik de post retour afzender en de melding dat geadresseerde is verhuisd. Wanneer ik merk dat er post van hetzelfde bedrijf blijft binnenkomen, stuur ik er een berichtje naartoe met uitleg en het verzoek of ze geen post meer naar mijn adres willen sturen. Soms heb je er een lange adem voor nodig, maar ik heb het ervoor over.
Bij de laatste verhuizing kreeg ik voor de ex-bewoners nog veel (belangrijke) post gestuurd. Ongeveer een half jaar na de sleuteloverdracht was de moeder van ex-bewoner overleden en werd er een bos bloemen van zijn werkgever bij mij bezorgd. Heeft ie keurig opgehaald. Toen is er blijkbaar een lichtje bij ze gaan branden en sindsdien ontvang ik nagenoeg geen post meer voor hen.
Stel je voor dat zijn ālotā op jouw adres zou winnen ;o
Dan is die geldprijs helaas gewoon voor hemā¦
Ahhh nou ja begrijpelijk maar jammer ook wel
Vakantieburen ergernis : tot gisteren zaten er hele stille mensen naast ons die amper tegen elkaar praatten. Nu zijn ze gisteren naar huis gegaan en is er een gezin met 2 kleine kinderen voor in de plaats gekomen.
We slapen in een safaritent dus eigenlijk hoor je vrijwel alles. Ik heb al een hekel aan kinderen maar dit bevordert dat nou ook niet per se
Lijkt me stiekem wel interessant om allerlei soorten brieven en dingen te krijgen waar die mensen nooit om vragen om het terug te krijgen. Zelfs H&M bestellingen whut
Toen ik pas verhuisd was kreeg ik maar heel kort post van de oud-bewoonster. Na een paar maanden was het alleen nog maar reclame post en ben ik dat niet meer gaan doorsturen / retour afzender. Nu krijg ik niks meer en als ik iets ontvang wat niet voor mij is dan is het een incassobrief van iemand die mijn adres heeft ingevuld. Een keer nagevraagd, bedrijf wist wel dat die persoon er niet woonde (hoe dan) maar ze hadden geen juist adres?
Biecht: ik maak het wel open en gooi het daarna door de papierversnipperaar.
De post voor oud-bewoners maak ik soms ook wel open hoor! Als het maar blijft komen word ik wel nieuwsgierig. We hadden begrepen dat de vorige bewoners overleden waren dus we vonden het sowieso al vaag dat post van de bank bleef komen. Maar volgens mij leeft er minstens 1 van het stel dus nog. Ze waren (of zijn) ook lid van tig goede doelen, en die reclame komt echt mān neus uit, maar de gratis kerstkaarten die er een keer bijzaten waren ideaal om aan bijv de irritante buurvrouw te geven (ze bedoelt het goed maar is wel irritant). Er zat zelfs een keer een pen bij waarop de naam van de vorige bewoners gedrukt stond, pennen komen altijd van pas!
Oh grappig dat je dit post, want dit lijkt me idd echt lastig van kamperen wanneer tenten pal naast elkaar staan. Je hoort toch werkelijk waar allessss, lijkt me echt niet chill. Sterkte
Kun je andere buren vragen ook te bellen?
Ik heb ook wel eens 3/4 keer gebeld vanaf 22u toen letterlijk mijn hele huis trilde. Maar ze kwamen pas om 3.30u, omdat ik de enige in de straat was die had gebeld en dus dachten ze dat het allemaal wel mee viel. Maar al mijn buren zijn schijters die nooit wat doen. Pas toen ik om 3u het raam opende tijdens het bellen snapten ze wat voor herrie er was.
Weekend is ook wel erg druk met dit soort meldingen, dus hoe meer hoe serieuzer ze het nemen.
Sterkte, hoop dat het snel rustiger wordt.
Ze zingen hier ook ergens in de buurt keihard en kneitervals āpak nou maar mān handā van nick en simon
In mijn nieuw opgeleverde appartement heb ik een parkeerplaats waar mijn auto geparkeerd staat. In de week dat de laatste verdieping werd opgeleverd ontving ik een briefje onder mijn ruitenwisser;
āDit is NIET uw parkeerplaats. Gelieve op uw eigen parkeerplaats te parketen.ā
(Het briefje zal van de meest recente buren komen)
Nu ben ik ook allergisch voor het woord āgelieveā maar dat zal ik ze niet verwijten. Ik vond het MEGA irritant dat er geen naam, telefoonnummer of huisnummer werd achtergelaten. Toen ik terug kwam van mijn ritje stond hun auto uiteraard op mijn plek en kon ik dus een ander plekje zoeken.
Briefje teruggeschreven met mijn naam en huisnummer en de boodschap dat het wƩl mijn parkeerplek was (want plek nr X hoort bin huisnr Y)
Daarnaast ook een briefje voor mijn eigen auto geschreven met excuses voor de persoon op wiens plek ik mogelijk stond.
Later vond ik weer een briefje op mijn auto met excuses. Het was blijkbaar een foutje van de verhuurder. We hadden beiden die parkeerplek toegewezen gekregen. Maar nog steeds geen naam. Irritant!
Als je een boodschap hebt voor een van je buren hebt moet je je buren in de gelegenheid stellen op een fatsoenlijke manier contact op te nemen, toch?
De buren vonden het wel gezellig om de vogeltjes te voeren. Net om half 7. En de vogeltjes waren meeuwen
Nee, normaal gesproken is dat echt niet zoān ramp als mensen een beetje praten, dan denk je van ja dat doe ik zelf ook.
Maar nu ligt er een baby minder dan 5 meter van mān hoofd af keihard te janken, beginnend om half 7 en eigenlijk tot ze weggaan om iets te gaan doen, is er constant herrie. Want dat andere kind (van 8 ofzo) is de hele tijd op de tafel aan het slaan en aan het zingen
Ik snap ook niet waarom zij met een baby gaan kamperen . Lijkt me echt afschuwelijk voor jezelf en voor de mensen om je heen.
Ligt aan je baby ook toch? En aan jezelf.