Burenergernissen (Deel 1)

Als die camera alleen hun eigen tuin filmt kun je er weinig mee. Ben je bang dat hij jouw tuin ook filmt?

2 likes

Ja ik denk dat hij ook over de schutting op neemt. Als ik de camera kan zien. Met de lens naar mij. Kan de camera mij ook zien.

1 like

Kan je vragen of je keer mag zien wat ie filmt? Misschien is het echt alleen onder de schutting en zo niet dan moeten ze hem lager zetten.

11 likes

Dat is wel een goed idee. Als ze het niet willen laten zien, dan hoop ik dat ze de camera lager willen hangen.

1 like

Meestal mag het uberhaupt niet, of het nou in de weg staat of niet. Mocht er brand uitbreken dan is het is iets wat vlam kan vatten. Als de gang leeg is dan blokkeren de deuren dat het verder verspreid. Bij mij mogen deurmatjes niet eens in de hal liggen. Nu is de hal ook niet super breed dus als je niet in het midden loopt dan kun je dus struikelen over zo’n mat als die niet vast geplakt is. Dus ik zou het zeker nakijken of het wel is toegestaan.

Ik heb vannacht de tuinslang methode waar ik al weken op aan het broeden ben toegepast. En het werkte top.

28 likes

Details please!

2 likes

Oke @Foefjeisthuis

We gingen slapen en hoorde dat een van de achterburen een feestje hadden op hun dakterras/balkon (5 meter van onze slaapkamer verwijderd). We vonden het vreemd dat ze niet eventjes een blaadje in de bus hadden gegooid oid. Maar het zijn normaal leuke en nette mensen dus oke; we hadden de ramen dicht gedaan, ventilator aangezet zodat we het minder hard hoorde. Toen gingen we slapen en toen werden we om 01:30 wakker van ‘I WANNA SEE A RAINBOW HIGH IN THE SKY’. Echt keihard.

Mn vriend wilde vragen of het zachter kon via hun balkon. Gooide een half vol flesje water op het balkon om hun aandacht te krijgen. Daar waren ze echt verbolgen over en ze zeiden dat mn vriend maar aan de voordeur moest komen. Dus daar ging hij heen. Ondertussen gingen ze blikjes tegen ons huis en ramen gooien (rip mijn schone ramen)

Ja en dat raakte me recht in mn nesteldrang dus ben ik in de tuin gaan staan en heb de tuinslang opengedraaid en op de hardste stand hun balkon opgespoten.

Ook nog woordenwisseling gehad waarin de hele tijd het argument ‘je woont in het centrum’ terug kwam. Ja ik woon in het centrum van de geluidsoverlast hel ja.

En ze zeiden nog dat zij geen blikjes gegooid hadden maar de studenten op het balkon naast ze gaven toen aan dat ze het wel waren.

68 likes

Gezellige buren heb je. Ik had de politie gebeld

3 likes

Love dit

Mijn bovenbuurvrouw loopt 's avonds altijd rondjes op dr hakken. Heel leuk, maar wtf waarom? En gisteren bleef ze maar boven mn kamer dwalen. Je kan haar gewoon door het huis volgen. Deze keer duurde het een kwartier of zo.
Net als stofzuigen. Doet ze standaard om 9 uur 's avonds. Kijk, als je wat hebt laten vallen vind ik het prima, maar ze smijt met die stofzuigermond op de vloer en doet dat uren lang.
Volgens mij heeft ze ook geen dempende laag dus alles hoor je keihard.

1 like

Hahaha love je wraak actie! En echt ga weg met je woont in het centrum. Daar willen mensen ook gewoon normaal wonen zonder aso buren.

2 likes

Misschien kun je een tuinslang aan je keukenkraan koppelen. Klinkt alsof het goed werkt namelijk

4 likes

Ik had dit ook bij mijn vorige buren, en ging op een gegeven moment met een bezemsteel op het plafond kloppen. Werkte top

1 like

Jij denkt in oplossingen

6 likes

Ik smul van dit verhaal hoor, maar vroeg me wel af of dit niet verder geĂ«scaleerd is? Degene die het zou wagen om de tuinslang op mijn balkon te zetten tijdens een feestje zou ik namelijk hoogstpersoonlijk van z’n balkon af trekken.

Zeker als ze zich blijkbaar al zo aso gedroegen met dat blikjes gooien enzo zou ik echt bang zijn dat het helemaal zou escaleren door de tuinslang erop te zetten.

1 like

Nee ik heb geen balkon, stond in mn tuin onder hun balkon en ze hadden wat mij betreft naar beneden mogen komen. Hadden ze meteen die 10 blikjes uit mn tuin mogen opruimen en mn ramen mogen wassen.

2 likes

Hahaha ja gewoon aan je keukenkraan, kan prima! En water is heel kut maar je doet er niemand pijn mee

1 like

Maar na de tuinslang dropen ze dus af (min of meer letterlijk)?

Ik zou echt verwachten dat het dan juist escaleert in plaats van dat het werkt. Maar goed ik zou ook weer geen blikjes tegen iemands ramen gaan gooien dus misschien moet ik mij gedachtegang ĂŒberhaupt niet vergelijken met die van je buren.

2 likes

@Karl_Lagerfeld Zou het misschien kunnen dat je buren dat flesje water dat je vriend gooide niet interpreteerden als ‘hun aandacht trekken’ maar als ‘wtf iemand probeert me te raken met een flesje water’? Noway dat dan het geoorloofd is om mensen hun huis met blikjes te gaan bekogelen natuurlijk, begrijp me niet verkeerd, maar ik zou mega schrikken als er ineens een flesje water mijn kant op gegooid wordt (halfvol schrijf je, kan best hard aankomen) en ook wel pissig worden daarom (want indd als je iets te melden hebt dan bel even aan). Maar dit is misschien een zeer onpopulaire mening hoor.

10 likes