Burenergernissen (Deel 1)

Het is ook zo’n cliché opmerking.

Daarnaast, hutjes op de hei bestaan volgens mij ook niet.
Misschien een villa op de hei voor x aantal miljoenen.

4 likes

Echt hoor, ik zou tekenen voor een hutje op de hei als ik het geld had

7 likes

Ja ik vind dat ook altijd wel een heel makkelijk argument want helaas is de woningmarkt in Nederland niet zo dat iedereen altijd heel bewust kan kiezen voor waar ie gaat wonen.

Al vind ik soms ook wel dat mensen in dit topic weleens heel onverdraagzaam kunnen zijn. Snap dat je hier af en toe je irritatie wil spuien want daar is dit topic natuurlijk ook voor, maar vind bijv. wel dat er soms wel heel snel de politie wordt gebeld of bij buren op de stoep wordt gestaan bij een feestje en dat dat hier ook wel aangemoedigd wordt. Ik vind het er zelf bij geluidsoverlast door een feestje heel erg vanaf hangen om wie het gaat, de frequentie en of je erover geïnformeerd bent. Ik denk dat je er nooit echt op zit te wachten dat je buren een feestje geven maar als dit 1x per jaar in het weekend is dan vind ik het wel heel zuur om hier vervolgens over te gaan klagen. Als mensen wekelijks feestjes geven dan is het structurele geluidsoverlast en dan snap ik wel heel goed dat je er op een gegeven moment klaar mee bent en na 22.00 uur gewoon de politie belt, maar ik denk af en toe weleens van goh een beetje verdraagzaamheid tegenover je buren die een leuke avond hebben zou je ook wel sieren. Doe en paar oordoppen in en dan slaap je misschien een nachtje wat minder. Ik geef zelf nooit feestjes maar ik zou toch ook hopen dat als ik eens een keer mijn verjaardag wil vieren dat dan niet om 12 uur de politie op de stoep staat. Ik begrijp ook dat dit wel lastiger is als je bijv. in een flat woont en er dus iedere week wel een andere buur jarig is, maar ik probeer ook altijd wel te redeneren vanuit degene die een feestje geeft. Zou het ook wel jammer vinden als ik nooit eens iets thuis zou kunnen vieren. En dan heb ik het nadrukkelijk niet over feesten met harde muziek tot 4 uur 's nachts maar wel bijv. in het weekend tot 1 uur.

8 likes

Maar als je in het centrum van een stad woont heb je heel veel buren. En die denken dan allemaal ‘feestje een keer kan wel’ maar voor mij is dat dan bijna ieder weekend wel dat er iemand om 2 uur nog happy hardcore draait omdat ze jarig is.

9 likes

Ik heb niet het gevoel dat mensen hier bij elk geluidje van een feestje gelijk de politie bellen. Het is ook wel een verschil tussen een gewoon feestje of een feestje waarvan de volume knop vanaf 22:00 uur al op standje festival staat. Zelfs voor 1x kan dat enorme overlast geven en is het gewoon onnodig om zo de muziek aan te hebben staan.

Helaas weet ik door mijn oude terror buren ook dat de politie niet a la minute in actie komen. (Wat ook logisch is) Dus vaak als je om 22:00 uur belt mag je blij zijn als er om 01:00 uur een keer iemand komt.

9 likes

Dat idd. Ik woon in een flat met ongeveer 50 buren. Als iedereen zo denkt is er bijna ieder week een feestje.

6 likes

Ja dat geef ik ook al aan dat ik dat wel begrijp. Woon zelf ook in het centrum van een grote stad. Maar misschien ben ik wat dat betreft dan toch iets verdraagzamer ofzo? Of ja ik irriteer me er dan wel aan maar zou niet zo snel echt actie ondernemen omdat ik ook wel vind dat af en toe een feestje moet kunnen, ook als je veel buren hebt. En nogmaals, dan heb ik het niet over de hele nacht door harde muziek. Ik heb ook niet echt concrete voorbeelden maar lees dit topic al lang mee en het valt me gewoon weleens op dat er soms in mijn ogen best makkelijk gezegd wordt van geluidsoverlast na 22.00 uur dat je meteen langs moet gaan of de politie moet bellen. En technisch gezien hebben diegenen dan natuurlijk volkomen gelijk, je mag na 22.00 geen geluidsoverlast meer veroorzaken maar ik denk soms weleens van goh een beetje verdraagzaamheid kan ook geen kwaad.

Ik lees het topic lang mee en heb niet idee dat mensen hier onverdraagzaam zijn of minder verdraagzaam dan jou. Je weet toch ook nooit het hele context achter waarom iemand hier komt klagen of waarom iemand beslist om nu wel een keer de politie te bellen. Je weet toch niet hoeveel frustraties er al zijn opgekropen voordat men hier even komt klagen. Bovendien zelf oordopjes kan altijd wel, maar als jij een baby of een klein kind hebt die door al dat lawaai niet kan slapen kun je moeilijk daar oordopjes in stoppen (en een paar van deze topic hebben die).

8 likes

Het gaat ook zo zeer om degenen die klagen, maar vooral om degenen die dus advies geven zonder inderdaad de context van de hele situatie te kennen.

Edit: Dan denk ik dus weleens van goh wij hebben geen idee of de overlast structureel is of dat het hele brave buren zijn die nu eens een keer een feestje hebben, beetje rigoureus om meteen te adviseren om op de stoep te staan of de politie te bellen.

1 like

Dan is het toch gewoon aan diegene om zelf te beslissen wat te doen. Soms zijn er mensen die er niet bewust van zijn dat überhaupt de politie gebeld mag worden. Bovendien wordt hier soms wel eens sarcastisch gezegd “bel NU de politie”.

3 likes

Wat is er rigoureus aan om even aan te bellen en te vragen of het wat zachter kan? Vreemd verwachtingspatroon, je buren mogen herrie maken en geen rekening met anderen houden maar als jij dan aanbelt ben jij degene die overdreven doet?

17 likes

Maar in je verhaal heb je het vervolgens over excessen? Bij mij ben je ook verkeerd als ik wakker wordt om 3 uur omdat er bierflesjes uit een raam gegooid worden hoor. Maar volgens mij heb ik dat in mijn reacties ook al een aantal keer aangegeven.

Maar ik vind het feit dat je met elkaar op een vrij kleine ruimte woont en rekening hebt te houden met buren dus twee kanten op werken. Natuurlijk moet je rekening met elkaar houden, dus niet tot 4 uur 's nachts harde muziek en bierflesjes uit het raam gooien, maar als buren misschien ook een keer accepteren als je op vrijdagavond om 00.00 nog mensen hoort praten omdat iemand zijn verjaardag viert.

2 likes

Er gaat al drie uur ergens een alarm af. Ik weet niet precies waar en ik word echt gek. Is een auto alarm oid, geen idee

Ik heb een rondje gelopen 2 uur geleden en kon het niet echt vinden! Nu heb ik het algemene nummer v de politie twee keer gebeld en er neemt niemand op. What the fuck.

Ja is dit de doomsday klok die ik hoor??

Hahahah wat :flushed::flushed::joy::joy: dat is mijn persoonlijke nachtmerrie

Oh verkeerde gequote. Maar dat de politie niet opneemt dan

5 likes

Zit er ergens een bedrijf of iets in die richting in de buurt? Misschien daar een alarm van?

Nee, alleen maar huizen hier! Ik snap niet dat de naaste buren niet gek worden

1 like

Haha ja of het alarm is bij hun en zij zijn niet thuis :sweat_smile: wel super irritant!

Zo ben ik een keer vergeten mijn wekker helemaal uit te zetten. Ik ging een weekendje weg kreeg ik ineens een appje van de boven buurvrouw dat mijn wekker af ging :sweat_smile: Euh ja ik zit in het buitenland ik ben maandag avond weer thuis sorry :sweat_smile:

Hallo, hoezo ga je boren om half 10? Doe es normaal. :rage:

1 like