Mijn man werkt in de verkeerstechniek en als hij bij bewonersavonden aanwezig is (bijvoorbeeld om zo’n probleem als jij schetst te bespreken met gemeente en omwonenden), zeggen ze inderdaad altijd dat er te hard gereden wordt door niet-bewoners. Soms doen ze een onderzoek voordat ze een aantal oplossingen gaan schetsen en op basis van videobeelden (om parkeerdruk te registreren of hardrijders enz enz) blijkt echt steevast dat de bewoners zelf (ook) de mensen zijn die het gaspedaal weten te vinden. Echt typisch wel.
Hier ook weer een volkszanger ingehuurd.
Vreselijk dat Nederlandstalige smartlappen muziek.
Gewoon die kroegen weer tot laat open en/of regen en koud weer dan zijn we hier vanaf.
Wow.
Hier was het de hele avond ook muziek op straat van burendag, heerlijk Andre hazes enzo, joepie.
Om 22:00 stipt ging de muziek uit en volgens mij is het nu gewoon stil
Hier is er nog hele harde muziek gaande, klinkt als een openlucht concert, maar kan niets vinden.
Hoop dat het om 00u maar afgelopen is dan.
Netjes dat jullie buren al stil zijn, bij ons gaat ze altijd tot 2u s nachts door en echt alle ouders in de straat zijn hier los aan het gaan, recht voor mijn slaapkamerraam. Mijn man staat er ook nog tussen maar ik zit nu lekker met mijn noise cancelling koptelefoon op serie te kijken. Vind het echt knap dat zij morgen om 7u s ochtends weer fris en fruitig zijn met hun kinderen en ik om 23u al naar binnen ga.
*edit; het was 3.30u geworden en het is nu 11u nog steeds muisstil op straat haha.
Hier nog een grote tent met keiharde muziek op het binnenplein. Super irritant. Dacht eerst voor burendag, maar daar past het type muziek niet bij…?
Edit: ik had nog nooit van burendag gehoord btw. Wij hebben normaal alleen van die Tiny’s en Hetty’s die doorheen het jaar weleens knutselactiviteiten organiseren. 1000x liever dat
Bij mij is het echt een festival, geen burendag. Daar is in mijn buurt ook niets aan gedaan.
Weer verbouwende buren. Niet ingelicht. En nu trilt ons hele huis al sinds 7 uur.
Zo moeilijk is toch niet om even te zeggen. Kan nu ook niet kijken om ergens anders te werken.
Het is nu de andere kant en nu zitten we tussen twee verbouwende buren in.
Morgen gelukkig naar kantoor.
Mijn buurvrouw loopt al de hele avond op schoenen door het huis te stampen, echt denk ff naaaa
In de app van mijn flat wordt vaak geklaagd over luidruchtige feestjes en het antwoord is dan standaard: je kunt ook in een hutje op de hei wonen als je niet tegen feestjes kunt huehuehue.
Ja of jij gaat daar wonen als je zo graag elk weekend muziek op standje maximaal wilt draaien en geen rekening wilt houden met je buren.
verbouwingsgeluiden zijn echt hard. En radio keihard aan. Hoor het door mn tv.
Snap echt niet dat ze niet even hebben gezegd. Dat zou al zoveel schelen en had ik wat kunnen regelen.
En ze hadden volgens mij in overleg moeten doen want het is op de erfgrens.
Had ik opgezocht idd en ook de kadaster grens. Als ik het goed zie staat de afscheiding op onze grond en dan paar cm tot de erfgrens. Gaat dan over die paar cm.
Daar wil ik niet moeilijk over doen maar het is het principe, zonder overleg of aangeven dat ze wat gaan doen. Terwijl we vorige week nog elkaar spraken.
Ik ben door al dat bouwgeweld ook bang voor schade.
Ik ga er maar weer langs. Moest bij de andere buren ook al. Die deden ook alles zonder overleg of aangeven wanneer ze bouwden.
Zo moeilijk is het toch nog niet om even te laten weten, van x tot x zijn we aan het verbouwen je kan wat overlast hebben.
Vind dit altijd zo’n kut argument, ik woon juist hier omdat ik iets anders (onder andere dat hutje op de hei) niet kan betalen
Het is ook zo’n cliché opmerking.
Daarnaast, hutjes op de hei bestaan volgens mij ook niet.
Misschien een villa op de hei voor x aantal miljoenen.
Echt hoor, ik zou tekenen voor een hutje op de hei als ik het geld had
Ja ik vind dat ook altijd wel een heel makkelijk argument want helaas is de woningmarkt in Nederland niet zo dat iedereen altijd heel bewust kan kiezen voor waar ie gaat wonen.
Al vind ik soms ook wel dat mensen in dit topic weleens heel onverdraagzaam kunnen zijn. Snap dat je hier af en toe je irritatie wil spuien want daar is dit topic natuurlijk ook voor, maar vind bijv. wel dat er soms wel heel snel de politie wordt gebeld of bij buren op de stoep wordt gestaan bij een feestje en dat dat hier ook wel aangemoedigd wordt. Ik vind het er zelf bij geluidsoverlast door een feestje heel erg vanaf hangen om wie het gaat, de frequentie en of je erover geïnformeerd bent. Ik denk dat je er nooit echt op zit te wachten dat je buren een feestje geven maar als dit 1x per jaar in het weekend is dan vind ik het wel heel zuur om hier vervolgens over te gaan klagen. Als mensen wekelijks feestjes geven dan is het structurele geluidsoverlast en dan snap ik wel heel goed dat je er op een gegeven moment klaar mee bent en na 22.00 uur gewoon de politie belt, maar ik denk af en toe weleens van goh een beetje verdraagzaamheid tegenover je buren die een leuke avond hebben zou je ook wel sieren. Doe en paar oordoppen in en dan slaap je misschien een nachtje wat minder. Ik geef zelf nooit feestjes maar ik zou toch ook hopen dat als ik eens een keer mijn verjaardag wil vieren dat dan niet om 12 uur de politie op de stoep staat. Ik begrijp ook dat dit wel lastiger is als je bijv. in een flat woont en er dus iedere week wel een andere buur jarig is, maar ik probeer ook altijd wel te redeneren vanuit degene die een feestje geeft. Zou het ook wel jammer vinden als ik nooit eens iets thuis zou kunnen vieren. En dan heb ik het nadrukkelijk niet over feesten met harde muziek tot 4 uur 's nachts maar wel bijv. in het weekend tot 1 uur.
Maar als je in het centrum van een stad woont heb je heel veel buren. En die denken dan allemaal ‘feestje een keer kan wel’ maar voor mij is dat dan bijna ieder weekend wel dat er iemand om 2 uur nog happy hardcore draait omdat ze jarig is.
Ik heb niet het gevoel dat mensen hier bij elk geluidje van een feestje gelijk de politie bellen. Het is ook wel een verschil tussen een gewoon feestje of een feestje waarvan de volume knop vanaf 22:00 uur al op standje festival staat. Zelfs voor 1x kan dat enorme overlast geven en is het gewoon onnodig om zo de muziek aan te hebben staan.
Helaas weet ik door mijn oude terror buren ook dat de politie niet a la minute in actie komen. (Wat ook logisch is) Dus vaak als je om 22:00 uur belt mag je blij zijn als er om 01:00 uur een keer iemand komt.
Dat idd. Ik woon in een flat met ongeveer 50 buren. Als iedereen zo denkt is er bijna ieder week een feestje.
Ja dat geef ik ook al aan dat ik dat wel begrijp. Woon zelf ook in het centrum van een grote stad. Maar misschien ben ik wat dat betreft dan toch iets verdraagzamer ofzo? Of ja ik irriteer me er dan wel aan maar zou niet zo snel echt actie ondernemen omdat ik ook wel vind dat af en toe een feestje moet kunnen, ook als je veel buren hebt. En nogmaals, dan heb ik het niet over de hele nacht door harde muziek. Ik heb ook niet echt concrete voorbeelden maar lees dit topic al lang mee en het valt me gewoon weleens op dat er soms in mijn ogen best makkelijk gezegd wordt van geluidsoverlast na 22.00 uur dat je meteen langs moet gaan of de politie moet bellen. En technisch gezien hebben diegenen dan natuurlijk volkomen gelijk, je mag na 22.00 geen geluidsoverlast meer veroorzaken maar ik denk soms weleens van goh een beetje verdraagzaamheid kan ook geen kwaad.