Ik lees het topic lang mee en heb niet idee dat mensen hier onverdraagzaam zijn of minder verdraagzaam dan jou. Je weet toch ook nooit het hele context achter waarom iemand hier komt klagen of waarom iemand beslist om nu wel een keer de politie te bellen. Je weet toch niet hoeveel frustraties er al zijn opgekropen voordat men hier even komt klagen. Bovendien zelf oordopjes kan altijd wel, maar als jij een baby of een klein kind hebt die door al dat lawaai niet kan slapen kun je moeilijk daar oordopjes in stoppen (en een paar van deze topic hebben die).
Het gaat ook zo zeer om degenen die klagen, maar vooral om degenen die dus advies geven zonder inderdaad de context van de hele situatie te kennen.
Edit: Dan denk ik dus weleens van goh wij hebben geen idee of de overlast structureel is of dat het hele brave buren zijn die nu eens een keer een feestje hebben, beetje rigoureus om meteen te adviseren om op de stoep te staan of de politie te bellen.
Dan is het toch gewoon aan diegene om zelf te beslissen wat te doen. Soms zijn er mensen die er niet bewust van zijn dat überhaupt de politie gebeld mag worden. Bovendien wordt hier soms wel eens sarcastisch gezegd ābel NU de politieā.
Wat is er rigoureus aan om even aan te bellen en te vragen of het wat zachter kan? Vreemd verwachtingspatroon, je buren mogen herrie maken en geen rekening met anderen houden maar als jij dan aanbelt ben jij degene die overdreven doet?
Maar in je verhaal heb je het vervolgens over excessen? Bij mij ben je ook verkeerd als ik wakker wordt om 3 uur omdat er bierflesjes uit een raam gegooid worden hoor. Maar volgens mij heb ik dat in mijn reacties ook al een aantal keer aangegeven.
Maar ik vind het feit dat je met elkaar op een vrij kleine ruimte woont en rekening hebt te houden met buren dus twee kanten op werken. Natuurlijk moet je rekening met elkaar houden, dus niet tot 4 uur 's nachts harde muziek en bierflesjes uit het raam gooien, maar als buren misschien ook een keer accepteren als je op vrijdagavond om 00.00 nog mensen hoort praten omdat iemand zijn verjaardag viert.
Er gaat al drie uur ergens een alarm af. Ik weet niet precies waar en ik word echt gek. Is een auto alarm oid, geen idee
Ik heb een rondje gelopen 2 uur geleden en kon het niet echt vinden! Nu heb ik het algemene nummer v de politie twee keer gebeld en er neemt niemand op. What the fuck.
Ja is dit de doomsday klok die ik hoor??
Hahahah wat dat is mijn persoonlijke nachtmerrie
Oh verkeerde gequote. Maar dat de politie niet opneemt dan
Zit er ergens een bedrijf of iets in die richting in de buurt? Misschien daar een alarm van?
Nee, alleen maar huizen hier! Ik snap niet dat de naaste buren niet gek worden
Haha ja of het alarm is bij hun en zij zijn niet thuis wel super irritant!
Zo ben ik een keer vergeten mijn wekker helemaal uit te zetten. Ik ging een weekendje weg kreeg ik ineens een appje van de boven buurvrouw dat mijn wekker af ging Euh ja ik zit in het buitenland ik ben maandag avond weer thuis sorry
Hallo, hoezo ga je boren om half 10? Doe es normaal.
Hoe is dat afgelopen? Mijn huisgenoot vergat wel eens zijn wekker uit te zetten als hij een tijd naar zijn ouderlijk huis was en de deur van zijn kamer zat op slot, maar dan zetten we gewoon de stoppen van zijn groep om.
Ze hebben tot maandag avond in mijn herrie gezeten Vriendin van mij heeft een sleutel van mijn huis maar die was dat weekend ook niet thuis.
Ik schaamde mij wel echt kapot en voelde mij super schuldig. Dus ik heb dinsdag bij de 3 buren in dit pand een flesje wijn langs gebracht als excuses. De huizen er om heen zullen er ook vast last van hebben gehad maar die ken ik toch niet
Ik ben erachter!!! Het was een hijskraan op het bouwterrein hier. Het komt nu zelfs op FB voorbij haha.
Ik weet dat dit topic is voor alle ergernissen. Maar ik heb nog geen topic voor lieve buren gevonden :ā).
Ik heb wel 5 jaar lang burenergernissen gehad. Herrie, asociaal gedrag, pesten, dreigen bla bla bla. Op mij persoonlijk een enorme aanslag geweest op mijn geestelijke gezondheid, wat ik beetje bij beetje te boven kom.
Vorig jaar eindelijk de fantastische beslissing gemaakt om te verhuizen. Om in de fijnste buurt ooit terecht te komen.
Onze buurvrouw heeft op onze katten gepast tijdens de vakantie. En vandaag kwamen we thuis in een verzorgd huis, en ze had zelfs een fles wijn voor ons neergezet even huilen van geluk. Morgen de grootste bos bloemen halen die er maar te krijgen is.
Voor iedereen die in burenellende zit, voor jullie gaat het ooit goedkomen
Ik word echt gek van onze bovenburen. Feestjes duren bij hun tussen de 24 en 48 uur en op dit moment is het om het weekend raak. Vannacht na anderhalf uur wakker te hebben gelegen heb ik de politie gebeld. Die kwamen na een half uur, ze zetten een heel schuldbewust zielig stemmetje op en gaan gewoon weer door. Heel de nacht door wordt er aangebeld, er komen dealers langs, dan komen dealers weer langs omdat ze nog niet betaald hebben. Ze roken in huis wat ik al honderd keer gezegd heb dat ze dat niet moeten doen omdat het gelijk bij ons in huis overal stinkt. Ik ben net vertrokken naar werk met ongeveer drie uur slaap en ze waren gewoon nog bezig.
Als je denkt dat er gedeald wordt is het effectiever om de politie daarvoor te bellen dan voor overlast. Heb je dat al geprobeerd? Wat rot zeg⦠Kun je nog ergens anders aan de bel trekken?
Oh ja haha dankje! Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. We huren van dezelfde verhuurder dus die ga ik nu eindelijk (overweeg dit al zo lang als ze er wonen, bijna twee jaar) een mail sturen. Misschien dat ik ze er nog weer op aanspreek maar dat had ik zaterdag ook al gedaan midden op de dag. Ik ben nu wel op het punt dat ik denk joe zoek het lekker uit. Ik krijg toch alleen maar excuses en we zullen het nooit meer doen.