Nee snap ik…. Echt mega vervelend. Klinkt alsof ze idd leuke huisfeestjes houden daar.
Hond van de buren 2 huizen verder is een blaf festijn begonnen. Elke ochtend wanneer zij weggaan zet dat beest het op een blaffen in de tuin. Uiteraard wordt er niets van gezegd want op die manier pesten ze de buren aan de andere kant waar ze mot mee hebben. Lekker kinderachtig.
Echt walgelijk is dat he. Was hier ook een keer gebeurd. We waren heeeel kort weg en toen we terug kwamen, lag er stront op de tegels in onze voortuin. Maar wij hebben een videodeurbel dus we hadden op beeld wie het waren. Twee jonge jochies (rond de 15 jaar) die de hond daar lieten poepen en vervolgens keihard gingen wegrennen. Mijn vriend is toen de buurt in gegaan en kwam ze wonderbaarlijk genoeg tegen en had ze erop aangesproken. Uiteindelijk zijn ze met de staart tussen hun benen met een zakje in hun hand die stront komen opruimen .
Oh wat HEERLIJK als je dan weet wie het is.
Whahah ja ik vond het fantastisch. Echt satisfying. Onze deurbel bewaart ook die clips dus heb het nog vaak teruggekeken.
Welke videodeurbel heb je? Ik wil er ook 1 die video’s bewaard
Wij hebben de Nest deurbel. Maar je moet er wel een abonnement bij nemen om de clips te bewaren. Weet even niet zo 123 hoe duur dat is.
Bedankt, ga er naar kijken.
Mijn burenergernis is juist de videodeurbel. Ik vind het helemaal geen fijn idee dat ik de hele tijd gefilmd word als ik langs het huis van mijn buren loop. Zeker niet als ik hier lees dat die beelden bewaard worden. Of filmen jullie alleen je eigen tuin? Hier hangen die bellen namelijk gewoon aan de weg (voordeur komt direct uit op de stoep)
Wij hebben een Eufy waarbij je zonder abonnement beelden kunt bewaren. Is zowel op batterij als op stroom te gebruiken.
@MeLama wij hebben nog wel een aardige voortuin maar heb het zo ingesteld dat ‘ie alleen reageert op beweging op ons looppad naar de voordeur en het steegje naast ons huis. De stoep filmt ‘ie dus wel mee als er iemand op ‘ons terrein’ loopt, maar hij reageert niet op mensen die bijvoorbeeld hun hond uitlaten. Ik kijk trouwens vrijwel nooit naar de beelden als daar geen reden voor is en na een x aantal dagen worden ze automatisch ook verwijderd. Snap je ergernis wel maar vind een videodeurbel heel fijn voor pakketjes en dat ik zicht heb op mijn auto. Laatst is er een paar keer geprobeerd in te breken in die van een aantal buren.
Ja verschrikkelijk. Totale inbreuk op de privacy van iedereen die zich door die straat beweegt.
Wij hebben best een diepe voortuin en filmen dan ook alleen onze voortuin. Maar in heel veel gevallen is dat idd niet zo en is dat best zorgelijk. Je kan door het bewaren van die videos precies in de gaten houden wat iedereen doet/wanneer mensen weg van huis gaan/etc.
Ik denk dat het naïef is om te denken dat die beelden echt verwijderd worden. Fijn dat jullie er niet naar kijken, maar hoe weet je dat een andere externe partij dat ook niet doet? Volgens mij wordt een hoop van die data die jij verzamelt van mensen die daar geen toestemming voor geven verkocht of gebruikt.
Mensen die geen nieuw wachtwoord instellen waardoor de beelden niet beveiligd zijn.
Ik herinner me nog de hysterie toen de furby op de markt kwam want “het is spionage!!” en nu nannycams en videodeurbellen die makkelijk te hacken zijn
Zoals die camera’s van de Action waar Daniel Verlaan (journalist) zo in kon, niemand veranderde dat wachtwoord.
Ik zou zelf trouwens ook geen videodeurbel willen. Ik wil de bel juist kunnen negeren, zelfs wanneer kk thuis ben haha. En hierbij ben je dus zelfs via de bel bereikbaar wanneer je er niet bent
Misschien is dat ook naïef maar ik vind het een uitkomst en heb ‘m zo veilig mogelijk geprobeerd in te stellen.
Ja, sorry, dat vind ik inderdaad naïef: Amazon’s Ring is the largest civilian surveillance network the US has ever seen | Lauren Bridges | The Guardian
Dat mag je vinden maar nogmaals: ik vind het een uitkomst.
Ik vind er toch echt wel wat van dat mijn privacy geschonden wordt zodat mensen hun pakketjes op afstand aan kunnen nemen