Oh ja? Wat vind je er dan precies van?
Dat ik het niet oke vind dat ik mijn privacy moet inleveren omdat mensen het handig vinden om altijd te kunnen zien wie er voor de deur staat.
Beeld je nu eens in dat de buurman jou wel een lekker ding vindt en dit met beelden van jou doet. Omdat ie dat satisfying vindt.
(Ik heb het niet specifiek tegen jou maar tegen iedereen)
Of dat er een gezin om de zoveel tijd nog steeds dubbel ligt bij het zien van de beelden waarbij je aan het stuntelen bent met inparkeren (en je net de verkeerde treft en ze de beelden op dumpert zetten)
Of een kind dat in een onderbroekje op met water speelt in de zomer. Die beelden staan straks ook lekker op Amazon servers te wachten tot iemand er kwade bedoelingen mee heeft.
Ik vind het ook echt bizar dat dit zomaar mag! Mijn buurman heeft er nu ook een zag ik. Onze voordeuren zitten direct naast elkaar en er is geen achterom. Deur zit ook direct aan de straat zonder tuin. Ik kan kortom nooit ongezien m’n eigen huis in en uit. Leuk dat hij zich daar veiliger door voelt, maar ik echt niet.
Mijn buurvrouw heeft ook zo’n ring camera die de hele galerij filmt. Ik heb bij haar aangegeven dat ik dat niet prettig vind (en officieel mag het ook niet van de woningbouw). Maar toen was het alleen maar 'hij staat niet altijd aan en er gebeuren hier soms rare dingen '. Vind het echt geen fijn idee dat zij precies kan zien wanneer ik wegga, wanneer ik thuiskom of wanneer ik gewoon even op de galerij wil zitten. En de woningbouw doet ook niets.
Het mag ook niet, je mag de openbare weg niet filmen, alleen je eigen terrein en bezittingen. Alleen is het nogal lastig te controleren allemaal.
https://www.consumentenbond.nl/beveiligingscamera/beveiligingscamera-en-privacy
Het ligt volgens mij best complex. Zo mag je je auto (op de openbare weg) wel filmen als er veel ingebroken wordt of er reeds vernielingen hebben plaatsgevonden. Het mag dus wel onder bepaalde omstandigheden, maar ga maar eens aanvechten dat jij iets niet gerechtvaardigd vindt…
Wij hadden op een gegeven moment wel dat er zo vaak in onze auto was ingebroken dat we echt iets wilden doen. Maar de wet is hier dus nogal vaag over, toen hebben we een nep camera opgehangen en aan de buren verteld dat die nep is en sindsdien is er nooit meer iets gebeurd met de auto.
Ik vind camera’s in de straat ook niet fijn. Ik heb een tijdje terug ruzie gehad met de overbuurman in onze straat om zijn en mijn hond. Mijn vriend is hem daarna helemaal geflipt omdat dit al de 3e keer was en is daar toen boos aan de deur gegaan. Had hem dit afgeraden omdat mijn vriend echt zo in zijn emotie zat maar is toch gegaan. Na die ruzie heeft die overbuurman zijn camera voor mijn gevoel zo ver naar voren gehangen dat hij heel de straat kan filmen en weet wanneer wij de hond uitlaten/weg zijn enz. Het ergste vind ik nog geen eens dat ik gefilmd wordt maar hij is zo aan het uitlokken omdat hij dan bewijs heeft op zijn camera als mijn vriend weer flipt (ik ben de rustige van ons twee). En gisteren ben ik er achter dat zijn vrouw ook niet spoort terwijl ik verder met haar geen problemem heb. Zij zegt ook gewoon hoi enz. Zij dacht dat wij niet thuis waren. Toen liet ze haar hond helemaal in onze tuin voor het raam blaffen naar onze hond en onze hond de tent uitlokken. Ik trok toen het gordijn open en toen liep ze vlug weg. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dus gisteren wel baalde dat ik geen camera had want dan had ik iets om mee naar de handhaving te gaan. Heb het rechtstreekse nummer daarvan na het conflict van de vorige keer.
Door bovenstaande ga ik wel nadenken. Lijkt mij handig voor pakketjes etc. Maar wij hebben een kleine voortuin en veel loop, fiets en auto verkeer. Die komen er dan sowieso op.
Hm, ik ga er toch eens over beginnen denk ik. Heb ook elke keer de neiging om m’n middelvinger op te steken omdat dat ding me dus aan zit te staren als ik ‘s ochtends de deur op slot draai, dus misschien is een gewoon gesprek beter.
Die mensen sporen niet. Zij moeten mijn hond gewoon niet en willen dat mijn hond gemuilkorft wordt
Lang verhaal
Ik heb een old english bulldog al denk ik dat zij geen echte is, maarja dat zie je niet als ze klein zijn. Ik denk zelf dat ze een kruising is met een stafford en amerikaanse bulldog en zij vinden die soort honden gevaarlijk. Dat kan ik begrijpen want zij zijn niet de enige, die rassen staan nou eenmaal bekend dat ze geen goede naam hebben. Al vind ik dat heel jammer want dat ligt echt aan de eigenaar en aan andere eigenaren met honden. In het begin ging het gewoon goed tussen zijn hond en mijn hond. Mijn hond was toen wel nog jong. Het omslagpunt is gekomen toen we een keer bij elkaar stonden en zijn hond ineens begon te grommen naar mijn hond en hapte naar mijn hond. Toen lag ze open, niets ernstigs. Wat er was gebeurd wisten we niet want de honden deden niets geks samen. Daarna bleef die hond grommen naar mijn hond en mijn hond werd ouder dus die pikte dat op een gegeven moment niet meer en gromde en blafte voortaan terug. Nou ja dat kan, dat ze geen klik hebben. Als ik zijn hond dan tegen kwam hield ik daar rekening mee. Maar wat die man vaak deed als wij lang zijn huis liepen met de hond dan ging die allemaal tegen mijn hond Woef woef doen enzo. Mijn vriend heeft toen al een keer gezegd van doe eens normaal. Daardoor begon mijn hond voortaan ook tegen hem te blaffen. Zijn hond loopt bijna altijd los en heeft daardoor mijn hond nog 2 keer gebeten. Niet echte grote wonden maar toch. De laatste keer is dus daar die grote ruzie geweest want het was maar goed dat de mijne vast zat anders had ze denk ik echt zijn hond goed te pakken gehad. Toen zei die ook nog dat ik mijn hond maar moest muilkorven. Toen werd ik ook boos en zei dat ik mijn hond niet ga muilkorven zodat andere mensen hun hond dan los kunnen laten lopen terwijl 8 van de 10 niet goed luistert, waaronder de zijne. Jk ben mijn hond niet aan het goedpraten maar zij luistert gewoon goed, vast en los. En ben echt wel reëel en als ik zou vinden dat mijn hond dat nodig zou hebben zou ik het echt wel doen. Door hem ging ik zelfs nog twijfelen of ik mijn hond moest muilkorven maar gelukkig zijn er ook andere mensen in de buurt die zeiden dat het echt niet nodig was. Sindsdien is het eigenlijk zo met die camera en uitdagen enz. Ik probeer er boven te staan. Dit zeg ik ook steeds tegen mijn vriend maar hij vindt dit lastiger maar goed, die camera is er en hij is wel zo’n persoon die dan net de goede beelden heeft en mijn vriend de lul is. Ik wil zelf geen camera omdat ik het zelf ook niet fijn vind om gefilmd te worden maar gisteren zou het wel handig zijn geweest. Maarrrrr er komt een dag dat ik hem pak. Ooit kom ik hem bij ons ergens in de polder tegen met zijn hond los en dan schiet oeps, de riem uit mijn handen. Ik weet dat ik dan net zo erg ben als hem maar dan is het iig buiten de camera en hopelijk afgelopen want hij gaat nog lang niet verhuizen en ik ook niet.
Is verbodennnn!!!
Melding maken bij autoriteit persoonsgegevens en eventueel wijkagent.
En dan krijgen ze hopelijk een waarschuwing of boete. Want het is echt vreselijk dat iedereen maar denkt alles te kunnen filmen
Wat een etterbal van een vent dan. Wat ik zo lees is dat zijn hond als eerste aanviel maar jouw hond in zijn ogen schuldig is? Staffords etc hebben echt onterecht een slechte naam, terwijl ik persoonlijk banger ben voor een chihuahua, want die zenuwelijers kunnen niks hebben.
Ja die man is echt een kwal. Gelukkig zijn wij in de straat niet de enige die problemen met hem hebben, er zijn wel meer mensen die problemen met hem hebben gehad. Dan weet ik iig dat het niet alleen aan mezelf ligt. En je leest het goed inderdaad, zijn hond is ‘begonnen’. Dit betekent niet dat ik het goedkeur dat mijn hond dan zomaar terug mag bijten maar ik ben nu op zo’n punt dat dat wel ooit gaat gebeuren, alleen dan buiten de camera. Ik heb hiervoor zelf 2 chihuahua’s gehad en die zijn inderdaad vele malen erger. Dat waren achteraf gezien eigenlijk 2 losgeslagen hondjes als je die uitliet maar toch tolereren mensen het omdat ze klein zijn en waarschijnlijk minder schade aan kunnen richten dan een terrier ras.
Thanks trouwens dat ik even mijn hart kon luchten! Na zondag zat het me echt wel weer even hoog en dan is het fijn om te weten dat wat de overburen doen echt niet kan
Je hond mag zich verdedigen toch? Als ie maar uitgedaagd blijft worden sta ik er niet van te kijken als ie een keer van zich af bijt naar die andere hond.
Ik heb een logeer staffie, en dat is de grootste sul die je maar kan bedenken en mensen zijn bang voor hem. Puur om de naam die ze hebben gekregen. Hij is zo ontzettend lief voor kinderen, en zijn favo hobby is slapen en eten. Alleen wel als ik hem uitlaat en het is donker buiten loopt hij (of sjokt) hij netjes naast me, tot er iemand aan komt dan gaat hij voor me lopen in een beschermmodus. Tot ik zeg: het is goed. En loopt hij weer naast me.
Niet echt een ergernis dit, maar ik weet even niet waar ik het anders moet plaatsen.
Afgelopen weekend zaten mijn vriend en ik uit te brakken op de bank toen we ineens een heel nest kittens in onze tuin zagen ronddwarrelen. Super gezellig natuurlijk! Volgens mijn vriend zag hij een paar dagen ervoor iemand in twee tuinen links van onze tuin iemand met kittens in zijn hand staan. Blijkbaar zijn ze dus van hun. (Wij wonen hier echt net, en kennen op de directe buren na nog niemand.)
Goed, gisteren ging ik even 5 min met de fiets weg en liet ik de achterpoort van de tuin open. Toen ik terugkwam zat dat hele nest weer in onze tuin.
Zo ook gisteravond toen het al donker was. We hebben er zelfs twee bij ons binnengelaten om mee te spelen, omdat ze tegen onze tuindeur aan het springen waren. Toen rond 10 uur ofzo, in het pikkedonker weer buiten neergezet. ( )
Ik heb helemaal geen verstand van katten en weet ook niet hoe oud deze kittens zijn, al zijn ze wel echt nog heel klein. Maar is dit normaal, dat ze gewoon zo vrij worden gelaten? Niemand controleert blijkbaar waar ze naartoe gaan, en of ze niet weglopen enzo. Ik heb er niet zo’n fijn gevoel bij maar misschien is dit gewoon hoe je katten laat opgroeien. Heeft iemand hier verstand van?