Burenergernissen (Deel 1)

Het klinkt wel alsof die vrouw wil uitlokken dat je hond een keer hapt? Waarom zou je een hond waar je zogenaamd bang voor bent stiekem provoceren :woozy_face: Wat ontzettend rot dat zij je hond telkens van streek maken zeg

3 likes

Jeetje, lastig verhaal inderdaad. Apart dat ze de kittens naar buiten laat, ook al slapen ze binnen. Zo jong nog.

Huh das echt niet Okee? Zo zielig :disappointed:

Kittens van rond de 14 weken zijn al best wel groot, dus als je twijfelt zijn ze waarschijnlijk nog te klein. Maar ik denk dat je er niet zoveel aan kan doen. Ik weet niet hoe het daar zit maar hier is momenteel geen plek bij de dierenopvang door kitten season en mensen die nu niet meer thuiswerken en hun corona huisdier terugbrengen :cry:

Er worden helaas heel veel dieren ingeslapen omdat er letterlijk geen plek is. Dus zolang ze ‘s nachts onderdak hebben en water en voer zijn ze waarschijnlijk beter af bij de buurvrouw. Misschien kan je een oogje in het zeil houden en checken of ze niet ziek worden? (Traanoogjes, niezen etc)

1 like

Haha love deze pettyness❀

4 likes

Ja als je ze de basis goed leert en consequent bent en blijft dan zijn het echt liefies! Ze zijn echt slim en weten precies wat ze wel en niet mogen. Ook beschermend inderdaad maar dat vind ik wel fijn gevoel!

@mercurysummer volgens mij willen ze ook dat mijn hond een keer terug hapt maar dan wel voor de camera natuurlijk. Dan hebben zij bewijs en gelijk dat ze toch een muilkorf om moet, daar gaat het volgens mij allemaal om. Ik blijf die dingen wel melden bij de gemeente of wijkagent zodat als er iets gebeurt het niet ineens uit de lucht komt vallen.

3 likes

echt irrelevant dit maar mijn moeder had een old English bulldog en naast onze Duitse Herder en de Stafford van mijn oom was dat echt de liefste hond die ik kende. Vind het echt stom dat mensen nog vooroordelen over grote hondjes hebben

4 likes

Dat is hier gelukkig niet aan de orde, jij woont niet in NL toch? Ik weet van heel veel opvangadressen en kittens worden bij mijn weten nooit ingeslapen. @Branko ik zou nog steeds de dierenambulance bellen om het aan te geven en advies te vragen.

3 likes

Ja klopt! Ik had ook wat gehoord over drukte in het asiel in Nederland, gelukkig dat het niet zo erg is als hier! Momenteel is hier gewoon echt geen plek, zo erg :sob:

Lang niet zo erg als bij @Drawster maar hier ook vorige bewoners waar nog steeds post van komt. Hadden best okĂ© contact met ze, heb ze in een jaar tijd al een paar keer geappt dat er nog post ligt maar zo’n gedoe voor ze het weer ophalen iedere keer. Gisteravond zei m’n buurvrouw dat ze de vrouw die hier eerst woonde op bezoek kreeg, dus ik dacht ach, ik app haar over die post, kan ze het meteen meenemen. Ze appte ook terug dat ze het zou oppikken, en wederom niemand gezien (ze is het al eerder vergeten, echt hoe dan).
Ik ga het nu echt laten (en ga zelf ook verhuizen weer dus dan heb ik er geen last meer van) en alles maar retour afzender sturen. Vind die lakse houding echt zĂł ergerlijk :roll_eyes:

2 likes

haha ik las “raad wie er met avondeten voor onze deur stonden”, alsof ze gezellig even wat lekkers te eten mee hadden genomen.

maar bizar verhaal dit, hopelijk is het nu klaar

6 likes

maar wat voor post dan? echt belangrijke dingen of valt het wel mee?

Een geadresseerd reclameblad, maar ook een envelop van het ziekenhuis, zowel belangrijk als onbelangrijk. Het ligt er ook al eventjes hoor, ik blijf er niet iedere week achteraan appen.

1 like

Volgens mij gebeuren die ook niet maar wou ze gewoon even iets kunnen opnoemen. Het is gewoon ook niet zo’n leuk persoon.

Oh ja dat is wel een goede :slight_smile: had mijn bericht weer weggehaald want voelde me zo’n zeikerd. Het stomme is zodra ik buiten op de galerij sta hoor ik het ook niet.

Mijn werkkamer grenst aan de keuken van mijn buren, die vaak wat later op de avond koken. Daardoor ruikt het soms opeens de hele avond naar vis bijvoorbeeld. Vanavond ruikt het onmiskenbaar naar Oost-Europees kantine-voedsel (wat ik om te eten nog best ok vind, overigens, maar niet als huisparfum nu). Gelukkig hoef ik niet meer te werken.

Ik ben er in meerdere geweest, maar wist nooit precies wat ik kreeg voorgeschoteld. Ook altijd drie gangen met van die koude soepen vooraf. Denk dat een soort runderstoofpotje is nu. Vind het altijd wel mooi hoe een geur je direct naar een andere plek kan transporteren, alleen word ik soms wel wat misselijk van de sterke lucht.

1 like

Miss pierogi? Maar dat ruikt lekker haha.

Ik word zo fucking gek van die klote muziek van mijn buren weet ook echt niet wat ik er nog tegen moet doen, niks helpt

Aanbellen heb je al gedaan neem ik aan?
Ik zou dan de politie bellen.

2 likes