Denk dat je dit het beste in het kattentopic kan plaatsen . Voor zover ik er verstand van heb is het zeker niet de bedoeling om kittens heel jong gewoon los te laten. Wat natuurlijk wel zou kunnen is dat het geen nestje is van de buren en de mama kat op straat leefde.
Maar er zijn mensen op dit forum die er sowieso meer verstand van hebben!
Dat is echt niet de bedoeling! Mijn asielkat is op straat gevonden toen hij een paar weken oud was en had een groeiachterstand. Ik zou even bij de buren peilen en de dierenambulance bellen. Behalve groeiachterstand worden ze er ook niet socialer op, en als ze moeder kwijtraken kunnen ze zelfs overlijden.
Oja, was me niet bewust van het bestaan van het kattentopic. Maar ik kan zelf de conversatie niet verplaatsen geloof ik.
Thanks @Totoro @Bertie. Ik ga maar even aanbellen bij de buren van wie ze vermoedelijk zijn om te informeren. Vind het wel een beetje spannend. Ik hoop dat ik ze niet meteen tegen me in het harnas jaag.
Beetje apart dit idd, want als er veel rare dingen in het gebouw gebeuren dan kan de woningbouw beter voor camera’s in de openbare hal zorgen.
Stuur het adres van de stortplaats in je gemeente.
Omg echt niet te geloven deze mensen
Dat is niet normaal. Ik heb momenteel foster kittens in huis en ik moet een contract tekenen dat ze niet naar buiten mogen. Pas rond week 13/14 mag het, als ze al hun vaccinaties hebben anders is het niet veilig.
Ik zou een dierenopvang in de buurt contacteren en ze naar daar brengen. Zo vroeg buiten is echt niet normaal.
Ik zou hier gewoon niet meer op reageren denk ik? Geen doen met deze mensen. Of kun je antwoorden op je eigen bericht waarbij je zegt dat ie eruit gaat met daarbij dan: “zoals je hier kan zien hebben we de struik een jaar geleden al verwijderd.”
@Amandelbloesem Ik weet niet zo goed hoe je kunt zien hoe oud een kitten is, misschien zijn ze wel oud genoeg?
Ik heb inmiddels bij de buren aangebeld en er deed een hele aardige vrouw open. Ze zei dat ze inderdaad van haar waren en dat ze ze af en toe naar buiten laat, maar dat ze in principe gewoon binnen slapen. Het zit me nog steeds niet 100% lekker, maar omdat ze gewoon van haar zijn kan ik er denk ik ook niet zo veel mee.
edit: heb even wat afbeeldingen gezocht van kittens in verschillende leeftijden maar ik denk dat ze tussen de 6 en 7 weken zijn. Ze hebben namelijk nog wel echt een beetje zo’n gek alien hoofdje, het gezicht is nog niet echt helemaal ‘kat’ zeg maar.
Ben ook heeeeel benieuwd. Wat een rare mensen zeg.
Het klinkt wel alsof die vrouw wil uitlokken dat je hond een keer hapt? Waarom zou je een hond waar je zogenaamd bang voor bent stiekem provoceren Wat ontzettend rot dat zij je hond telkens van streek maken zeg
Jeetje, lastig verhaal inderdaad. Apart dat ze de kittens naar buiten laat, ook al slapen ze binnen. Zo jong nog.
Huh das echt niet Okee? Zo zielig
Kittens van rond de 14 weken zijn al best wel groot, dus als je twijfelt zijn ze waarschijnlijk nog te klein. Maar ik denk dat je er niet zoveel aan kan doen. Ik weet niet hoe het daar zit maar hier is momenteel geen plek bij de dierenopvang door kitten season en mensen die nu niet meer thuiswerken en hun corona huisdier terugbrengen
Er worden helaas heel veel dieren ingeslapen omdat er letterlijk geen plek is. Dus zolang ze ‘s nachts onderdak hebben en water en voer zijn ze waarschijnlijk beter af bij de buurvrouw. Misschien kan je een oogje in het zeil houden en checken of ze niet ziek worden? (Traanoogjes, niezen etc)
Haha love deze pettyness❤️
Ja als je ze de basis goed leert en consequent bent en blijft dan zijn het echt liefies! Ze zijn echt slim en weten precies wat ze wel en niet mogen. Ook beschermend inderdaad maar dat vind ik wel fijn gevoel!
@mercurysummer volgens mij willen ze ook dat mijn hond een keer terug hapt maar dan wel voor de camera natuurlijk. Dan hebben zij bewijs en gelijk dat ze toch een muilkorf om moet, daar gaat het volgens mij allemaal om. Ik blijf die dingen wel melden bij de gemeente of wijkagent zodat als er iets gebeurt het niet ineens uit de lucht komt vallen.
echt irrelevant dit maar mijn moeder had een old English bulldog en naast onze Duitse Herder en de Stafford van mijn oom was dat echt de liefste hond die ik kende. Vind het echt stom dat mensen nog vooroordelen over grote hondjes hebben
Dat is hier gelukkig niet aan de orde, jij woont niet in NL toch? Ik weet van heel veel opvangadressen en kittens worden bij mijn weten nooit ingeslapen. @Branko ik zou nog steeds de dierenambulance bellen om het aan te geven en advies te vragen.
Ja klopt! Ik had ook wat gehoord over drukte in het asiel in Nederland, gelukkig dat het niet zo erg is als hier! Momenteel is hier gewoon echt geen plek, zo erg