Burenergernissen (Deel 1)

Ja het is een terugkerend probleem, ik heb er al zoveel gesprekken met ze over gehad dat het super gehorig is en dat ze hun muziek niet zo mega hard moeten zetten. Maar ze blijven het elke keer weer doen.

Komt er net een kerel langs die zichzelf een soort opzichter van het hele complex vindt. Wijst hij naar wat spinnenrag en stofjes die zich hebben verzameld voor onze deur/raam en zegt: ik neem aan dat jullie dit zelf moeten schoonmaken? Ik: ja. Hij: ja als je dit jaren verzamelt wordt het wel een probleem he. Ik: jij houdt alles wel goed in de gaten he. Echt bemoei je met je eigen voordeur (deze pipo woont ook nog eens 4 verdiepingen van ons verwijderd, stop).

7 likes

De stress die mensen kunnen ervaren van situaties die geen fuck met ze te maken hebben…het blijft een raadsel.

5 likes

En die teringherrie staat weer aan :sob::sob::sob:

Heb je de politie al eens gebeld? Anders zou ik dat toch echt eens doen. Dat mag echt niet alleen ‘s avonds (in mijn gemeente is het bijvoorbeeld altijd verboden overlast te veroorzaken). Misschien kun je andere buren ook vragen meldingen te maken.

2 likes

Ik vond mijn vorige buurvrouw leuker. Deze buren zijn saai

Elke doordeweekse ochtend wakker worden van de klusgeluiden en herrie van de verbouwende buren.

Echt heerlijk dit.
Moet ook al elke dag ergens anders gaan werken omdat ik niet kan concentreren met die herrie.

Nog paar maanden en dan zijn hopelijk beide buren klaar.

De ene kant beperkt zich gelukkig tot bouwvakkers uren, de andere kant wil nog weleens lang doorgaan en in het weekend.

Edit. ze liepen net door onze tuin zonder te vragen. Gelukkig was mn vriend er en niet ik. Ze willen op onze overkapping werken maar daar kan je niet opstaan, zak je doorheen. Ze hadden het over zo min mogelijk beschadigen, echt wtf wat dacht je van geen schade.

3 likes

Ik zou echt willen dat we het geld hadden om in een hutje op de hei te gaan wonen soms met dat gezeik van de buren hier. Geen geblaf van irritante honden, geen klusgeluiden, geen hangjeugd op de parkeerplaats en geen zooi van passerende voorbijgangers in de tuin.

4 likes

Ja maar toen waren ze te druk met andere dingen. En ik ben ook hun enige directe buur, dus ze weten ook gelijk dat het van mij komt. Ben ook eeen beetje bang voor ze want ze zijn best wel agressief…

1 like

Ze doen het toch. Soort constructie hebben ze bedacht dat ze wel opnonze balken leunen. Net gezegd dat ik geen toestemming ervoor geef en geen vertrouwen heb., maar gaan toch door :cry:
Takke herrie en dan ook nog zo.

Heb heel petty lang staan kijken en foto’s en filmpjes gemaalt als bewijs. Iets van schade en ik ga het verhalen.

Ze zijn nog niet klaar maar moet echt eten :crazy_face:

1 like

Heb je evt. rechtsbijstand die je kunt inschakelen? Ik zou me niet zomaar gewonnen geven in zo’n geval. Fucking asociaal ook!

6 likes

Ik zou het sowieso aangeven, ze mogen niet zomaar bouwen / steunen op iets dat van jou is.

10 likes

Ik zou ze echt met een bezem ervan af jagen, wat is dit nou weer voor asociaal gedrag als je al duidelijk hebt gezegd dat het niet kan en mag. Opbokken

16 likes

Ik heb geen rechtsbijstand maar ga denk ik toch maar afsluiten ook ivm toekomst.

Ze zijn volgens mij bijna klaar met dat stuk. Ik heb mijn man gebeld en hij zij kwaad is nu al geschied we wachten wel tot er schade is.

Ik wilde ze ook wel eraf jagen maar band ook oke houden met de buren. We moeten hier nog wel lang wonen.

Het zou anders zijn als we gewoon waren ingelicht en er gewoon gevraagd werd om iets te doen ipv gewoon te doen.
Neiging om klacht in te dienen bij dat bedrijf maar zonde van energie als er nog niks is.

Edit. Stiekem hoop ik dat ie erdoor heen flikkert…

Je kan, los van eventuele schade, toch sowieso een klacht indienen dat je er geen toestemming voor hebt gegeven en ze alsnog op jullie overkapping gingen staan? Denk dat je daarmee al prima grond hebt om in elk geval bij het bedrijf een klacht in te dienen.

17 likes

Maar je wil toch juist schade voorkomen in plaats van afwachten tot het er is? Denk dat de band er stukken slechter aan toe zal zijn op het moment dat er inderdaad schade gemaakt is en jullie dat samen moeten gaan afhandelen. Nog los van alle stress en regelwerk die je daarbij zou krijgen.

Net als @anon50301661 zegt. Nu de gemeente inlichten. Melding doen en vragen naar de omgevingsvergunning.
Gemeente kan een bouwstop opleggen om te inspecteren of alles wel gaat zoals vergund.

Een aanbouw tot een bepaalde diepte is wel vergunningsvrij, maar 9 van de 10 keer maken ze daardoor ook een sparing in de betaande achtergevel en daarvoor moet je een vergunning aanvragen (wijziging in de constructie)

1 like

Ja is toch omgekeerde wereld dat jij je mond houdt om de band goed te houden terwijl zij andersom dikke schijt daar aan hebben door dit soort acties.

7 likes

Ik heb gezegd geen toestemming en ze gingen door. Ik heb ook gezegd dat ik alle schade zal verhalen. Als ze niet luisteren weet ik het ook niet.
Ze zijn daarmee nu klaar en constructie is ook weg.
Ik overleg vanavond met mn man om klacht in te dienen bij het bedrijf. Alles komt op mij daarmee altijd neer mbt dit soort dingen, man is er wat makkelijker mee. Ik vind het gewoon kut dat ik in deze situatie zit. En ook irritant dat ik dan die band ok moet houden maar het nog vervelender als het er niet is.

Ik heb gegoogled en staat wel een vergunning op nummer ernaast, dus weet niet of het voor hetzelfde is of een typfout is. maar volgens mij mogen ze ook precies dat aan/uitbouwen vergunningsvrij.

De buren zelf zijn trouwens nergens te bekennen nu. Anders was ik daar wel heen gegaan. Net zoals de vorige keer.

3 likes

Wat klote zeg!
Heb je wel foto’s van alles gemaakt? Zou zeker een klacht indienen.
Schade kan pas stukken later ontstaan en als er dan niks vastligt is het lastig om er nog op terug te komen.

3 likes