Burenergernissen (Deel 1)

Ik zou echt ie-de-re keer een melding maken/klacht indienen! Zij het bij de politie, zij het bij de woningstichting. Vaak met dit soort klachten is het een optelsom en ondernemen ze pas actie als dit regelmatig voorkomt en gemeld wordt… maar jeetje dit klinkt wel echt super naar hoor, daar word je echt wel langzaamaan gek van!

11 likes

Nou in ieder geval iemand die echt GEEN behoefte heeft aan het geen-seks topic :smiley:

17 likes

Bedankt allemaal. Heb bericht terug dat ik binnen 3 dagen word teruggebeld door iemand van de overlastafdeling…

Muziekoverlast…zo kun je het ook noemen. Dat die dame nog stembanden over heeft

Wat bezielt iemand ook om zo vreselijk hard te krijsen tijdens sex terwijl je weet dat anderen dat voluit horen? Dan ben je toch echt über-aso. Vreselijk. Snap niet dat je zo egoïstisch kunt zijn en ook niet dat je zo hard krijst, maar dat zal missch aan mij liggen… geluid erbij ok, maar keihard :persevere:

3 likes

True… Ik heb vandaag de twee oproepen van de woningbouw gemist:( Morgen ben ik vrij en dan belt ie terug dus ga m’n telefoon niet uit het oog verliezen :eyes:

1 like

Wij hebben dit een soort van meegemaakt; maar dan waren wij de “slechte” buren. Dus even ons verhaal over een soort gelijken situatie; alleen om een andere kant te belichten.

Er was een cv monteur een nieuwe cv aan het installeren, deze waren via het plat dak van de buren op ons dak gegaan. De buurvrouw is helemaal uit haar naad gegaan tegen hem omdat ie geen toestemming had gevraagd en ze dat niet wou hebben. De monteur zei pas na zijn werkzaamheden dat mijn buurvrouw een viswijf was, de buurvrouw is ook niet naar ons gegaan (pas toen de monteur weg was kwam ze klagen) en dat terwijl ik gewoon de hele dag thuis was. Die man is voor mij aan het werk, was naar mij gegaan en dan had ik het kunnen regelen met hem.

Nu lees ik niet in je berichten of je buren thuis waren en of je dit met hun of alleen met de bouwvakkers heb geregeld, maar ik vind deze situatie toch erg lijken op de jouwe maar dan totaal vanaf de andere kant bekeken. Een ander inzicht is daarin nooit verkeerd om te horen.

Na dit voorval is de relatie ook niet goed gekomen met de buurvrouw. We woonde er nog maar net op dat moment. Heel jammer, omdat wij hier gewoon niets aan hebben kunnen doen op dat moment en het niet zo had hoeven lopen.

1 like

Ze waren niet thuis, volgens mij. Ik praat liever met de buren omdat zij ze inhuren. Maar als ze moeilijk bereikbaar zijn, schiet dat niet op.
Ze hebben ons nooit ergens over geïnformeerd of iets.
Als ze gewoon hadden gezegd en overlegd, en aangegeven misschien vanuit onze kant moeten werken geen probleem. Mag die rustig hele dag doen, heb liever dat zsm af is.
Ook gewoon samen kijken wat kan met de overkapping, geen probleem. Maar niet gewoon doen.
Zomaar vreemde mannen smorgens vroeg (voor half 8)in de tuin vinden (je moet stuk lopen en tuinhek opendoen) vind ik niet kunnen.
We hebben niks voor niks hek eromheen.

Ik vind ook van de bouwvakker dat ie gewoon had moeten aanbellen, ook in jouw geval.

3 likes

Ben ik helemaal met je eens! Alleen in mijn geval wist ik niet dat hij überhaupt op het dak van de buren stond en of dit wel/niet gevraagd is. In mijn geval kwamen ze beide na de werkzaamheden bij mij klagen, de monteur toen hij zijn spullen in ging pakken en de buurvrouw toen hij net weg was.

Ik kan mezelf alleen ook wel voorstellen als jouw buren thuis zijn ze wellicht geen idee hebben wat er precies gebeurt (want wellicht zijn hun andere dingen aan het doen). Dus dat de buren wellicht geen idee hebben dat ze door je tuin liepen/op je dak zaten/er wellicht vanuit gingen dat er toestemming was. Dat is het lastige aan zo’n situatie: het is niet netjes wat hun hebben gedaan en dit praat ik niet goed (ook niet in het geval van onze cv monteur) maar je buren hebben misschien ook geen idee of gaan er vanuit dat het gevraagd is. Ik zou eerlijk gezegd ook van dat laatste uit gaan als ik een hovenier/bouwvakker van “mij” in de tuin van de buren zie lopen, dit lijkt mij normaal dat je dat zou doen namelijk.

1 like

Kan zo zijn dat de buren het niet weten dat hij in de tuin stond. De buren zelf hebben ook nooit gezegd dat ze gingen bouwen. Terwijl we regelmatig hoi en doei en pakketjes bij elkaar ophalen. Kansen genoeg om even aan te kondigen dat ze van x tot x aan bouwen zijn en overlast kan hebben.

@Mexi zo hoort het inderdaad.

De meneer van de woningbouw belde net en hij gaat maandag bij haar langs :grimacing:
Hij vroeg of ik er af en toe last van heb
Dus ik zo NEE ZOWAT ELKE DAG
Hij: Ohhh… zozo
:joy:

48 likes

Ja dat zei ik ook tegen hem :sweat_smile: Hij zei toen wel keurig dat ie met haar in gesprek gaat over “nachtelijke geluiden” (volgens mij zei hij net iets anders, maar wel ambigue en toch duidelijk)

5 likes

Hahaha ook echt die zozo :joy: Arme man ook. Ik heb op de een of andere manier ook gelijk een beetje een wat oudere meneer voor mij met een snor, ruitjes overhemd en rib broek die dan daar zo een beetje ongemakkelijk staat.

9 likes

Nou zoiets zie ik dus ook voor me​:joy:Hij klonk ook wat ouder aan de lijn, denk 45-50. Ben echt benieuwd :grimacing:

Teveel liefde voor deze reactie

1 like

Haha geweldig :joy: fijn dat mijn beeld klopt!

Ik heb er bij 8 interim gewerkt en dit was idd zo’n accurate omschrijving hahaha

5 likes

Mijn buurvrouw heeft maandag de kurkentrekker geleend wat helemaal prima is maar ze heeft hem nog steeds niet teruggebracht. Nu moet ik er de hele tijd aan denken en is het voor mij een ‘last’ geworden terwijl ik haar een gunst verleen en het haar mental load zou moeten zijn om dat zo snel mogelijk terug te brengen. Net als iemand geld lenen en dan 5x opnieuw een tikkie moeten sturen. Geef me wijn!!!

22 likes

Gewoon aankloppen en de kurkentrekker terug eisen. Wijn gaat voor beleefdheid

Ja heb ik al gedaan maar ze deed niet open

1 like