De woningbouw heeft mij al gebeld! doordat er niets over camera’s in het huurcontract staat kunnen zij niet zo veel doen. Wel vanuit de AVG kan ze iets doen. Dus ze gaat haar bellen en aangeven dat de beheerder die camera heeft gezien en wat de reden er voor is/of de woningbouw iets kan doen de zorgen weg te nemen dat er een camera hangt. Wordt dus nog vervolgd.
Dat is snel! Jammer dat er niet heel duidelijk iets gedaan kan worden. Hopelijk kunnen ze nog iets met de AVG. Afwachten wat daar uit komt dus
Ik had hier ook al vaker geklaagd over muziek herrie van buren en nu had ik zoiets van als ik toch bezig ben. Dus net over de galerij gelopen en het is niet het huis direct boven mij maar het huis daarboven!
Ze hadden de ramen open en hoorde muziek (en geschreeuw). Heb aangebeld maar werd niet open gedaan/bel stond uit. Morgen nog dan maar eens proberen.
Vannacht om half 3 “lekker” wakker geworden door onze seksende buren. We wonen in een 2-onder-1-kap. Woningen zijn op zich wel goed geïsoleerd qua geluid maar via de wanden galmt het wel snel door. En hun bed stond dus tegen de muur te klapperen. Echt fijn als je al moeilijk in slaap komt, eindelijk een poos slaapt en daarna wéér niet kunt slapen
Wat zouden jullie doen? In onze wijk is de parkeerdruk nogal hoog (gratis parkeren). Nu hebben de buren een 2e auto die al bijna 3 maanden op dezelfde parkeerplek staat en in die tijd niet gebruikt is. Ze zijn niet ziek oid, ze gebruiken de auto niet omdat ze nu een leaseauto hebben. Ik vind het irritant dat ze een plek bezet houden met een auto die niet gebruikt word, maar weet ook niet of ik het kan maken ze te vragen die auto ergens anders in de wijk te parkeren.
Ik zou een melding doen van overlast bij de gemeente denk ik
Haha er was weer vrij veel lawaai maar ik kijk ook tv dus hoor het niet zo goed. Ging net even in de slaapkamer chillen en toen was er behoorlijk geschreeuw en muziek. Maar er ging een deur open en hoorde ik een vrije strenge stem iets zeggen, verstond het niet helemaal maar hoorde wel politie en daarna was het stil. Love dat ik niet de enige ben die zeikt.
Ooooh hell to the no mijn buren naast mij waren zo stil de afgelopen maanden. Ik dacht net al in de woonkamer al af en toe lawaai te horen, maar had de tv aan dus had er niet heel erg last van. Ik ga net richting mijn bed en ja hoor keihard muziek, gezang door een microfoon en geschreeuw
Ik geef ze nog 10 minuten en dan is het maar weer de politie bellen.
Daar gaan ze echt niets aan doen, zolang de auto gewoon verzekerd is ed mag hij gewoon op de openbare straat geparkeerd staan.
Ik hoefde uiteindelijk niet eens zelf de politie te bellen want het ging ineens helemaal los Het liep hiernaast uit tot een flinke buren ruzie (ik denk iemand in het zelfde pand) Met geschreeuw, gebonk op de deuren, gooien met deuren, muziek keihard aan en uit, iets wat klonk als vechten en politie die er bij kwam.
Nu is het eindelijk stil
Doordat je gratis parkeren noemt neem ik even aan dat je in een stad woont? Ik woon ook in een wijk waar het 's avonds en in het weekend gratis is. Ik denk niet dat de auto van je buren het probleem is, zij hebben dit recht ook om er gebruik van te maken.
Ik denk dat de parkeerdruk vooral is van mensen die er niet wonen maar gratis willen parkeren. Dat is mijn ervaring althans hier.
Nee de parkeerdruk komt omdat er de laatste 2 jaar heel veel nieuwe woningen bijgekomen zijn in de wijk en maar weinig parkeerplaatsen. Veel mensen hebben 2 auto’s en niemand heeft bijv een eigen oprit dus alles moet op openbare plekken.
Ik heb ook in een wijk gewoond met zo’n avond+ weekend gratis constructie en daar stonden inderdaad in die uren veel auto’s die doordeweeks weer weg waren.
Buren hebben idd recht op een plek, daarom vraag ik me ook af of ik het kan.maken om er iets van te zeggen
Oh dan klinkt het echt bij een gemeentelijk probleem ook indd. Is er geen wijkraad waar het op de agenda kan komen? Bijv een parkeerplaats dichtbij met gratis leenfietsen voor bewoners oid.
Gebruikelijk hebben gemeentes wel rekensommen voor parkeerdruk wanneer er nieuwe woningen worden gecreëerd. Maar snap je ergernis, ik moet hier zo vaak rondjes rijden 's avonds😩
Je kunt het wel melden bij de gemeente/handhaving.
Wij wonen ook in een buurt met mix nieuw- en oud-bouw. Nieuwbouw heeft iedereen 1 eigen parkeerplaats maar ja meeste mensen hebben twee auto’s. Met als gevolg dat er na half 6 in de avond er al nergens plek is. Ik werk in ploegendienst en heb dus bijna nooit plek. Ik zie regelmatig auto’s die opvallend lang op een plek staan dat ze boetes krijgen of een slot erop. Geldt ook voor de busjes die 1,5 plek in bezit nemen. En omdat het op de grens ligt van wel/geen Rotterdam zie je ook veel vrachtwagens (!) bij ons in de buurt staan. Ook die worden ook regelmatig beboet. Ik denk dat ze hier zo actief zijn met beboeten omdat anders er dubbel geparkeerd wordt en dat is best gevaarlijk met 4 basisscholen en 2 KDV in de buurt.
Ik zou dan eerder kijken of je met de gemeente iets kan met het structurele tekort aan parkeerplekken. Want eigenlijk is dat natuurlijk het probleem en niet deze ene auto. Zolang het geen wrak is en verzekerd is mag die daar gewoon staan in principe. Hoe vaak hij dan wel of niet gebruikt wordt is niet echt relevant en volgens mij ook niet de kern van het probleem.
Eens dat de echte oplossing bij de gemeente ligt, maar als je een auto zo lang niet gebruikt kun je m imo ook verder weg in de wijk parkeren waar minder parkeerdruk is (die plekken zijn er, het is alleen 5 min lopen) ipv dat mensen die dagelijks hun auto gebruiken elke keer dat stuk moeten lopen omdat er voor de deur een plek bezet word gehouden door een niet-gebruikte auto.
Dat is toch niet aan jou om te beslissen
Daarom vraag ik ook: kan ik het maken om dat te vragen? Want ik weet dat de buren recht hebben op een plek, maar vind het niet erg ‘sociaal’ gezien de parkeerdruk.
Dan is mijn antwoord nee, ik vind van niet
Nee, ik zou met een initiatiefvoorstel naar de gemeente gaan of je probleem voorleggen bij de wijkraad of een politieke partij uit je gemeente