Burenergernissen (Deel 1)

Ik post hier geen foto die iemand zelf in z’n eigen huis heeft gemaakt want ik hou @Lula graag te vriend, maar heel misschien heeft Gelatelli de foto wel gezien

De rest heeft pech :kissing_cat:

Kan je hem niet na-painten?:innocent:

10 likes

Wtfff moet ik met deze gozer :roll_eyes:
Dit is die een hele tijd terug ook al briefjes door de deur deed. Hadden toen contact opgezocht met de woningbouw en die zeiden dat ze hem hadden gevraagd te stoppen. Toen had die nog 1x een brief met zijn excuses gedaan en dachten we dat het klaar was.

Nu kwamen we hem laatst toevallig tegen in de lift, want hij vroeg of wij op huisnummer x woonde en ging hij uitleggen dat hij dacht dat de vorige bewoner hier nog woonde.

Maar nu kregen we na vet lang niks weer zo’n gaar briefje, kan er ook weer geen verhaal uit maken

Op een brief van de politie ook :sweat_smile:

5 likes

Ja dit! Dit is niet meer “gezond”

4 likes

Ik ging hoverwatch op YouTube opzoeken en blijkbaar is dat zo’n spionage smartphone app. :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Ja hij gaf in het echt ook al een beetje een vage indruk. Ik wist niet dat er zo’n meldpunt was dus zal daar even naar kijken!

@Geo Ja in de vorige briefjes ging het ook over ‘een afluister programma’ of zo, echt heel raar

1 like

Mijn buren zijn nu aan het verhuizen? Echt met grote karren en al op de galerij. Toen ik vroeg hoe lang nog gelijk een brutale bek. Hoop dat je het in je rug krijgt gappie.

3 likes

Mijn bovenbuurvrouw en haar zoontje maken zoveel lawaai, ze rennen en stampen echt door het huis. Echt houdt op.

2 likes

Ik snap echt dat heel veel mensen nu thuis zitten, want het moet. En ik ben blij dat mijn buren het ook doen, maar ik snap niet dat ze er zoveel herrie bij moeten maken. Het boren begon net om 7 uur en gister waren ze ook tot 1 's nachts bezig met lachen en keihard praten. Ik ga dit niet trekken al dat gestamp en gepraat de hele tijd.
(Ik weet dat het moet en ik niet moet klagen, gezien de omstandigheden. Maar herrie maken is ook niet nodig)

3 likes

Ugh ik heb dit met mijn huisgenoten. Ben er echt klaar mee.
Ik snap dat zij tot minstens 6 april niet hoeft te studeren maar ze maakt nog tot laat lawaai terwijl ik vroeg op moet.

1 like

En dan staat de muziek al een halve dag keihard aan bij de bovenburen. Filmpjes gemaakt, net was de bom gebarsten dus had ik de popo gebeld en de filmpjes laten zien. Agenten naar boven, zegt de bovenbuurvrouw dat ze dan niks weet?? Bitch, de muziek heb je net 5 min daarvoor uitgezet, je weet dondersgoed waar je mee bezig bent. Echt zooooo irritant

Edit: en dan wel bij de andere buren klagen over mij? Kom dan gewoon direct naar me toe

Ik probeer echt om me niet aan mijn bovenburen te ergeren want dan worden het een lange 3 weken maar jeetje het lijkt wel alsof ze aan het oefenen zijn voor de vierdaagse. Hoe kan je zoveel lopen (Ik bedoel STAMPEN) in zo’n klein appartement echt wtf

6 likes

Mijn buurjongen die in deze tijd een feestje houd met weet ik het hoeveel man binnen :frowning:

Ik heb over het algemeen prima buren we kunnen het allemaal prima met elkaar vinden en er is goed contact maar wat ik niet snap is dat ze in deze tijd zoveel herrie maken. Buren hebben kleine kinderen en ik hoor dus continu allerlei speelgoed over hun vloer rollen en stuiteren. En ik heb er alle begrip voor dat het lastig is om in deze tijd je kinderen te vermaken maar het zou ook wel fijn zijn al ze zich realiseren dat er mensen (oa ik) thuis moeten werken en dat die continue herrie niet heel erg prettig is.

1 like

Ligt eraan hoe klein die kinderen zijn. Als ze jonger dan 3 jaar zijn is het heel lastig om uit te leggen dat ze geen herrie mogen maken :wink:
Ik begrijp je ergernis wel, zeker in deze tijden dat (zo goed als) iedereen thuis is. Dan vallen geluiden ineens meer op. Ik denk wel dat geluiden van kinderen gewoon horen bij het dagelijkse leven en dat dat momenteel iets is wat je gewoon even moet accepteren.
Als je zelf denkt dat het echt uit de hand loopt met de herrie dan kun je altijd voorzichtig eens vragen of ze misschien een beetje willen opletten omdat jij je niet kunt concentreren en je noodgedwongen thuis werkt.

2 likes

Ik denk dat je als ouder wel kunt kijken wat voor speelgoed minder herrie maakt, zodat de buren net wat minder last hebben. Mijn zoontje is ook thuis en hij is 3, maar kan hem wel corrigeren hierin. Het moet voor iedereen behapbaar blijven. @McApple

1 like

Ja dat is zeker waar. Ik heb zelf daarom ook rubberen bouwblokken aangeschaft, omdat hij met de houten blokken zo hard gooide op de houten vloer dat ik me echt rot schaamde tegenover de buren.

Ik zou een briefje in d ebrievenbus doen of een appje of het speelgoed misschien op een kleed kan worden gelegd. Net ietsjes meer rekening houden met elkaar.

Jullie hebben gelijk. Het is nu rustig maar mocht er weer allerlei herrie komen dan zal ik het bespreekbaar maken. Al moet ik zeggen dat ik daar eigenlijk niet zo’n zin in heb dus ik hoop dat het rustig blijft. (Ik snap denk ik niet zo goed waarom mensen niet wat meer stilstaan bij het feit dat heel veel mensen nu thuis zitten dus dat je eigenlijk nog meer dan normaal rekening met elkaar moet houden. Aan de andere kant dit zijn dezelfde buren die op zaterdagochtend half 8 beginnen te klussen :pensive:)

1 like

Geen DAG gaat er hier voorbij zonder dat er boven, onder of naast mij getimmerd of geboord wordt. Echt. Maak me gek.

3 likes