Same. Alle buren hebben ineens besloten te gaan verbouwen nu ze thuis zitten
Hier van beide kanten schuurmachines, ook al zoān fijn geluid
Mijn kinderen maken ook veel herrie ! Ik kan ze hier echt niet in af remmen en ik zou het vervelend vinden wanneer mensen dat op dit moment niet snappen. Wel heb ik bedacht om na deze weken wat lekkers te brengen bij de buren
Ik denk wel dat het beide kant op werkt. Bij mij hoorde ik gewoon bepaald speelgoed continu. Ik snap dat kinderen geluid maken maar als ouder kan je er wel rekening mee houden dat sommige dingen helaas nu niet kunnen. Andersom doe ik dat ook: op mijn vaste vrije dag ben ik gewend om tijdens het schoonmaken de radio keihard aan te zetten. Normaal zijn mijn buren er dan niet maar nu zijn zij ook thuis aan het werk en doe ik dat dus niet.
Al zijn ze slechts 3 jaar oud, het is echt heel goed om kindjes op te voeden om rekening te houden met anderen zonder dat dit spelplezier vermindert. E.a. kleedjes waarop speelgoed is, leuk spelen maar niet gillen en af en toe knutselen met een luisterboek of iets voorlezen is echt niet erg.
Het zijn ook kinderen, ik heb er 2 van 4 en 5 en natuurlijk leg je ze uit wat wel en niet kan ze hoeven niet te schreeuwen of te stampen maar ze spelen wel. Ik heb zelf geen balkon of tuin en we gaan we naar buiten om te fietsen of even te wandelen om even de energie kwijt te kunnen.
Maar ik heb gewoon 2 hele drukke kinderen, ik heb zelf ADHD en zonder teveel te diagnosticeren zal het mij ook niet verbazen als ze er ook wel iets van mee hebben. Ik word al gek van binnen zitten laat staan de kinderen
Zeker als je nu op een dag zoān minstens 10 uur kinderen moet vermaken binnen, ze zullen gewoon af en toe overlast veroorzaken maar ik kan er gewoon niets aan doen.
Als je juist in de ochtend of middaguren dan naar buiten gaat, zodat de buren wat āontlastā worden dan is dat toch prima? Meer kun jij ook niet doen. Jij doet wat jij kunt als moeder.
Ja maar dan heb je weer mensen die zeiken dat je thuis moet blijven dus je kan het in deze situatie toch niet goed doen, voor niemand.
En het is niet dat we als horken door het huis gaan maar ze leven wel en peuters zijn over het algemeen hier makkelijker in. 2 kinderen die gewend zijn hele dagen naar school te gaan inclusief sport BSO etc is gewoon zoveel andersā¦
Maar gelukkig zitten hier perfecte moeders waarbij het wel lukt
Spreek jullie wel over een paar weken
Dit lijkt mij ook nergens voor nodig. Iedereen doet zijn of haar best. Meer kun je ook niet doen!
Nee dat is zo.
Maar als ik dan lees kleedjes zodat het wat zachter is en dat je kinderen echt wel moet opvoeden dan denk ik ja doei ik spreek je wel later. Niet jouw reactie overigens
mijn kinderen hangen nog net niet elkaar met kleedjes op en gaan echt niet op een kleedje spelen. Denk dat ik na deze quarantaine periode sowieso niet mijn borg terug krijg
Meer dan je best kun je niet doen, dat is ook de strekking van mijn bericht geweest en mijn tips. Maar goed, het is maar hoe je het opvat en als je tips wilt interpreteren als superfelle kritiek op het moederschap, doe je ding.
Ik vond dit niet klinken als " meer dan je best kun je niet doen " ik vond jouw bericht anders wel als kritiek overkomen maar ik ben ook snel op mijn tenen getrapt als mensen het over opvoeden hebben.
Maar goed ik begrijp dat je geen vervelende intenties hebt
Misschien ter relativering: waarschijnlijk moeten de ouders nu ook thuis werken en is de herrie in het huis zelf nóg harder.
Ik snap dat het voor beide partijen niet ideaal is!
Och, mijn kind is al bijna 15 en die zit nu dus ook thuis en ook ik irriteer me mateloos aan mn eigen kind zo nu en dan hoor. Niks aan te doen toch
Klopt, ik snap dat het voor hen ook lastig is deze periode. Dat is ook een van de redenen waarom ik nog niet naar de buren toe ben gestapt en hier even mijn ei kwijt wilde. En ik kan waarschijnlijk ook zelf wat minder hebben maar evengoed verbaasd het mij wel dat ik nu weer sinds vanochtend vroeg hamertje tik hoor en een soort knikkers over de vloer hoor stuiteren en dat zijn wel dingen waarvan ik denk: er zijn oplossingen te bedenken. En tuurlijk hoeven de kinderen niet continue stil te zijn maar net als dat ik nu niet radio op standje discotheek zet kunnen ouders hun kinderen wel afremmen in herrie maken (bijvoorbeeld een kleed neerleggen of de knikkers even opbergen)
Misschien hebben zij ook gewoon geen idee hoe hard dit doorklinkt naar beneden en dus hoeveel overlast ze veroorzaken. Als je het nooit tegen ze zegt zullen ze het in ieder geval niet weten of er iets aan doen. Zeker als je zegt verder prima contact te hebben lijkt dat me een eerste stap. Misschien zijn ze zich van geen kwaad bewust.
Nou echt hoor,kom ik thuis staat de voordeur van de overbuurvrouw open en heeft ze keihard de muziek aan.Ik kan in mijn eigen huis gewoon meezingen met haar muziek.Waarom wonen hier zoveel asocialen jezus.
Al voor de zoveelste avond op een rij een sportclubje van 5 man die hier in de binnentuin lekker aan het sporten is. Met zān vijven op 2 vierkante meter that is. Kijken die mensen geen nieuws ofzo?
Ik ben echt te schijterig om ze aan te spreken, twijfel nu om een berichtje op de buurt app te zetten maar dat vind ik ook weer zo achterbaks.
Deze keihard aan zetten?
Tuurlijk, altijd fijn om te merken dat er aan je gedacht wordt toch