Burenergernissen (Deel 1)

Je kunt Veilig Thuis bellen om advies. Dit mag ook anoniem.

3 likes

Schreeuwende KUT kinderen de hele dag ik word er gestoord van :exploding_head:

6 likes

Onze buren doen ineens aardig tegen ons en maken praatjes vanaf hun tuin. Ik was blij dat we geen band hadden. Weet nog steeds hun namen niet dus er valt nog wat te redden…

• n.v.m. de buurvrouw speelt sims dus we zijn nu best friends for ever.
5 likes

Misschien eens proberen of je je buurvrouw alleen ziet en dan het nog eens vragen?

2 likes

Ja daar heb ik ook aan gedacht, zij lijkt me wel een prima meid, het is vooral die man die volgens mij echt een probleem heeft. Heb haar ook dikwijls in de deuropening zien staan huilen als hij weer eens de tent afbrak. Maar ze werkt in de zorg en draait momenteel 12uurs diensten dus ik denk dat ik dat maar even voor me uitschuif :sweat_smile:

Ja het werd alleen helemaal niet goed opgevat. Ik heb hem aangesproken, mijn ergernissen en zorg uitgesproken maar ik had misschien beter haar kunnen aanspreken.
Hij heeft me een week lang dreig apps gestuurd en kijkt me nu niet meer aan.
Gisteren heeft hij tegen mijn vriend gezegd dat dat nu eenmaal is hoe ze leven samen, dat we ons niet moeten bemoeien en daarmee uit.
Maar ik vind het niet oke… het is nu ook weer raak trouwens hoor ikšŸ˜…

Ik vind je echt dapper! Je hebt het juiste gedaan. Het gaat om de veiligheid van het kindje en waarschijnlijk ook van je buurvrouw. Juist in deze tijd van de Corona moeten er meer alert zijn op zulke signalen.

2 likes

Dankjewel. Ik heb dus gemerkt dat het sinds de Corona maatregelen nog veel erger is geworden dan het al was. Hij zit veel thuis en zij werkt dus nu veel buitenshuis in de zorg. Als ze dan thuiskomt uit haar werk is het de hele avond ā€˜feest’ lijkt wel.
Ik ga kijken of ik haar misschien een keertje alleen kan aanspreken en anders ga ik toch veilig thuis maar bellen…
Ik weet niet, ik heb er gewoon een raar onderbuikgevoel over.
Ook omdat die eikel het afdoet als ā€˜ach we hebben wel eens een keer een temperamentvolle ruzie’
Nou vriend dat is de afgelopen 3 weken zo’n 12x voorgevallenšŸ˜…

Okee nu hou ik op. Ik zit me alweer dood te ergeren :upside_down_face:

4 likes

Wat mij betreft ben je echt een held hoor! Heel veel mensen denken laat de boel maar waaien…
Vind het heel dapper van je dat je haar misschien even alleen wil spreken.

6 likes

Ik vind het frequentie van de ruzies ook echt wel heel hoog!! Goed dat je het in de gaten houdt hoor!

1 like

Nou dit hadden ook je buren kunnen zijn

25 likes

Waarom zou je überhaupt vrijwillig willen squashen?

4 likes

Ik heb haar toevallig vandaag gesproken. Haar vriend was werken en zij kwam de nachtdienst uit. Het leek wel of ze snakte naar een normaal kletspraatje dus we hebben ook een normaal koetjes en kalfjes gesprek gevoerd.
Ik heb ook nog aangeboden dat ik best een keer op hun kindje wil passen als ze er niet uit komt met werk/oppas.
Ik werk momenteel maar 3 dagen dus ik heb tijd.
Snap het gewoon niet zo goed, zij is zo vriendelijk en dat kindje is een schatje, de hele sfeer is anders zodra die kerel in de buurt is.

@Paardenmeisje
Zou kunnen inderdaad. Maar ik ben niet bang voor hem, ik kots op zulke types. Heb zelf ook 8,5 jaar een relatie gehad met zo’n zelfde knakker. Ik ga nog liever dood dan dat ik me laat intimideren door hem.

54 likes

@Kindercola ik vind jou echt een held :heart:

5 likes

Vind het echt heel knap dat je het niet opgeeft en zo je best doet voor die vrouw en haar kindje!

5 likes

En @ZusjevanJoost

Dankjewel. Ik kan alleen maar denken aan hoe ik er toen zelf bij zat in een soortgelijke situatie en toen was er niemand die wat zei of deed.
Misschien dat ik er op een dag een keer met haar over kan praten, dan kom ik er vanzelf achter hoe ongewenst haar situatie is en of ik moet handelen.

Ontopic;
Het is momenteel weer een pokke herrie hiernaast,
die vent loopt in zn tuin te razen ofzo. Mag lijen dat ze hem eruit gegooid heeft. Ons kindje werd er net al wakker van en ik wil ook slaaaaapen!

1 like

Wat vreselijk dat je het zelf hebt meegemaakt, lijkt me heel eenzaam en vermoeiend als de problemen niet gezien worden en je weinig kan doen als je in die situatie zit.

Hoop enorm dat ze je in vertrouwen neemt en je iets kan betekenen, al is het een luisterend oor zijn. Fijn dat er nog mensen zijn wie zich bekommeren over de veiligheid van andere mensen!

1 like

Is de wijkagent er op de hoogte van?

1 like

Weet ik eigenlijk niet, we hebben een nieuwe. Ik zag wel dat hij van de week in de buurtapp werd toegevoegd dus misschien kan ik hem eens een appje sturen ofzo :thinking:
Kan dat eigenlijk, een wijkagent appen over burengespuis :joy:
Alhoewel ik denk dat ze wel serieus zijn, toen er laatst geprobeerd was in te breken bij andere buren reageerde de wijkagent gelijk met
ā€˜VOLGENDE KEER GELIJK 112 BELLEN MENSEN!’

Heb andere buren wel gesproken over de buurman toen wij hier net woonden, enige reactie die ik kreeg was
ā€˜ach, ja, die ā€˜Kees’ is een beetje een moeilijke jongen, veel meegemaakt’

Ik had dus al een aantal dagen last van mega harde muziek. Vooral 's nachts vind ik het gewoon kut, maar ik wist dus niet waar het vandaan kwam. Vannacht op de gok bij mijn buur aangebeld en ik had gelukkig direct de juiste. Ze hadden niet in de gaten dat het zo hard zou klinken in mijn huis. Goh, we wonen in een studentenhok met amper isolatie, je hoort hier alles :sweat_smile:. Maar goed, ze boden hun excuses aan zouden er rekening mee houden dus dat is fijn

6 likes