Burenergernissen (Deel 1)

Gewoon doen. Ik heb liever dat de buren lawaai maken maar dat ik weet dat ze het proberen te beperken, dan dat ik het gevoel heb dat het ze niks interesseert.

3 likes

Mijn buren zeiden eerst dat ze het spannend vonden ook wel bang want ze zijn risico groep. Vervolgens wel veel visite ontvangen. Die weer de boel hier blokkeren.
Veel visite is ook boomer leeftijd en risicogroep.

Iemand in de straat besluit nu al 2 ochtenden om om 7.15 te beginnen met schuren, en dan de halve dag hiermee door te gaan. Geen oordopjes die tegen die herrie op kunnen :sweat_smile:

Waarom denken mensen dat het oke is om in een appartementencomplex vet hard muziek aan te zetten met een subwoofer?? Doe dat lekker ergens waar niemand er last van heeft. Of doe gewoon een koptelefoon op als je zo nodig om luid volume naar je muziek wilt luisteren, vooral nu iedereen thuiszit :roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes:

4 likes

Onze bovenburen roken op het balkon, nou prima! Maar tik dan niet je sigaretten naar beneden af waardoor ons hele balkon vol met sigarettenas ligt. De peuken zelf gooien ze na afloop ook gewoon naar beneden, dus nu ligt er bij ons ook een op het balkon. Vind dit zo asociaal en gevaarlijk, ik heb in de zomer wel eens een buitenkleed op het balkon liggen. Dat zal maar weg smeulen met een brandende sigaret erop…

1 like

Ik zou het allemaal verzamelen in een plastic zak en als een cadeautje voor hun deur leggen of door de brievenbus met een briefje of ze voortaan niet meer de peuken op jullie balkon willen gooien. Niet alleen brandveiligheid maar ook even goede buren.

15 likes

Ik zou ze hier zeker op aanspreken en ze op de gevaren wijzen hoor
Buiten asociaal ook gewoon gevaarlijk en onnodig

3 likes

Ja ga ik zeker nog doen hoor, wilde nu even snel mijn frustratie uiten. Die peuk op het balkon was voor nu ā€œgelukkigā€ pas de eerste keer, maar het is wachten op de volgende keren nu natuurlijk. Vind het balkon vol met as ook gewoon al onwijs smerig, koop gewoon een asbak.

1 like

Oh bah echt wel ! Zo aso om iemand anders met je vieze gewoonte op te zadelen

Ohhh dat deden de mijne ook en soms hing m’n was daar en viel het as gewoon daar op :triumph: gelijk aangesproken

1 like

Omfg de buren komen weer met die ***caravan. Dat ding gaat natuurlijk weer weken staan omdat ze nergens heen kunnen.

Caravan staat deels op de gedeelde oprit, we kunnen er wel langs maar met moeite. En het is een oud lelijk ding. Uitzicht is dus verpest.

2 likes

Waarom is dat ding tevoorschijn gehaald als ze er toch niet mee weg kunnen?

1 like

Geen idee. Voor onderhoud misschien

Misschien dat het contact van de stalling afliep maar volgens mij is het verboden caravan voor de deur.

Misschien heb ik het helemaal mis.
Maar je mag een caravan maar een bepaalde tijd voor je huis hebben staan toch?
Misschien kan je bij gemeente ofzo navraag doen?
Zeker als het een gedeelde oprit belemmerd

Het staat merendeels op eigen terrein. Gedeelde oprit ligt tussen onze huizen en dan ieder een carpoort. Omdat die caravan daar niet onderpast staat het bij hun ervoor waardoor wij minder ruimte hebben om bij onze kant te komen. Wij kunnen bijvoorbeeld normaal 2 meter gebruiken om te draaien en nu 1 meter. (Niet exacte meters maar als voorbeeld.)
Lastig uit te leggen haha. Ze staan 25% op het gedeelde gedeelte en het pas net voor ons.
Maar gemeente kan niks doen. En ze weten dat het vervelend is maar zijn boomers. Vooral de buurman.

1 like

Weet je dat zeker? Heb je de APV van jullie gemeente al doorgelezen? Er zijn best veel gemeentes die hebben vastgelegd dat een caravan of camper (ook op eigen terrein) alleen achter het huis mag staan.

2 likes

Oh dat wist ik niet. Ga ik opzoeken. Een week vind ik nog wel oke. Of 2 misschien. Maar vorig jaar stond het eerst een maand. En daarna waren ze weg en stond het er weer bijna een maand. Had er toen wel wat van gezegd maar was wat kapot zeiden ze. Als ik dan ook dat kan laten zien is het tenminse iets.
Heb wel liever een goeie buur dan verre vriend maar het is dan iig iets.

Mijn bovenburen zijn alweer een uur lawaai aan het maken, bonken, stampen, de balkondeur gaat de hele tijd open en dicht, ik heb al met een stoel tegen het plafond gebonkt maar weet niet of ze dat hoorden. Ik snap echt niet wat ze aan het doen zijn? Ik kan naar boven gaan maar daar heb ik echt geen zin in. Ben zo boos nu.

Ik ben toch naar boven gegaan. Ze zei dat ze tot 11 ongeveer aan hebt klussen waren (om 11 uur was het stil). Maar dat is gewoon niet waar?? Ze denkt echt dat ik achterlijk ben ofzo. En nu is mn nachtrust dus weer verpest, bedanktttt.