Burenergernissen (Deel 1)

Niet echt een burenergernis maar ik liet gisteren mn hond uit, en dan komen we langs een speeltuintje, daar hou ik hem altijd kort omdat hij daar niet mag plassen, dus we waren voorbij en ik liet de riem weer vieren en toen plaste hij tegen een boom waar een paar takken die tijdens de laatste storm waren afgewaaid onder lagen, komt er een boze kerel zn huis uit dat de hond daar niet mag plassen want dat is een speeltuin en het staat in de wet dat je daar geen honden uit mag laten, dus ik zeg dat hij niet in de speeltuin had geplast en dat het wel wegregent, dus wij lopen door en die vent ging naar binnen om twee minuten later weer naar buiten te komen om te zeggen dat ie het nu nog vriendelijk vroeg. Ik dacht echt bij mezelf WTF??

M’n buren roken nu telkens op het balkon omdat ze de hele dag thuis zitten en het waait iedere keer mijn huis in :tired_face: Ik zit hier telkens in de rooklucht. En je kan er niks van zeggen want die mensen doen in feite niks verkeerd maar ik vind het zooo kut

1 like

Je kan daar best wat van zeggen hoor, is gewoon kut. We zitten nu met zn allen thuis en zullen toch rekening met elkaar moeten houden. Jij zou ook elke dag op je balkon kunnen gaan zingen, of zagen, of weet ik wat zij vervelend vinden, maar dat doe je ook niet.
Ik weet niet hoe vaak ze roken op een dag maar zou het helpen als ze dat even zouden zeggen vooraf? Kun jij je deur/raam dichtdoen.

3 likes

Dit heb ik ook met mijn blowende buren. In ons complex mag je niet binnen roken, dus ze houden zich er wel aan. Maar mijn balkondeur kan echt niet langer dan 20 min open. Ze roken echt super super vaak.

De caravan is weg :grinning:
Maar voor hoe lang?

Dat met de hond uitlaten hebben wij ook. Terwijl die man zelf zijn grote honden op de stoep laat schijten en half opruimt. Had ie niet op terug.

2 likes

Best vaak, vooral 's morgens vroeg en 's avonds laat, dan waait het ook mijn slaapkamer in dus ik wordt er wakker van. Ze zijn niet het scherpste mes uit de lade zeg maar dus ik durf me er eigenlijk niet aan te wagen
 Maar misschien als ik ga bekijken wanneer ze het doen dat ik inderdaad zelf alvast mijn raam dicht kan doen.

ew
 kunnen ze niet aan de andere kant roken? of uit een raam ergens ofzo?
en op welke verdieping woon je? misschien moeten ze anders maar geewoon even naar beneden gaan (hoop dat de deur beneden niet onder jouw raam is)

Vind ook dat je dit best mag vragen. Zij roken neem ik aan ook op het balkon zodat hun eigen huis niet stinkt, waarom mag het dan wel lekker mijn huis inwaaien? Dat het niet tegen de wet is maakt het niet minder asociaal.

2 likes

Later is mijn man er heen gegaan, bleek dat zijn kinderen met die takken speelden en hij vond dat niet fris, man stelde heel droog voor dat hij zijn kinderen maar moet leren dat dingen die op straat liggen vies zijn

2 likes

Onze boven buren zijn zo irritant. Ze stampen fucking hard, hebben al 3 keer (in 3 weken) tot 4 uur ‘s nachts ruzie gehad maar nu hoor ik mensen superuitgelaten lachen, ook weer stampen/trappelen op de grond en ‘oeeeeeh’ roepen alsof ze spelletjes aan het doen zijn.

Wanneer zeg je hier iets van? Ik vind het echt lastig. Maar je woont in een appartement dus ik vind het zo asociaal. Doe even rustig

Ik heb net een noise cancellation koptelefoon gekocht, want met dit hele thuis moeten blijven ding, zijn mijn buren dus ook thuis. Alleen zijn het luidruchtige eikels. De bovenbuurvrouw heeft sinds zondag haar tv verplaatst en nu kan ik ineens alles meeluisteren. Voelde me van de week echt uit mijn woonkamer gejaagd. Bovenbuurvrouw had tv hard aan, gewone buurvrouw muziek keihard aan en onderbuurvrouw had luid bezoek. Toen maar om 9 uur al in bed gaan liggen

2 likes

Ja dit is echt lastig
 (en heel vervelend!). Het enige advies wat ik je kan geven voor je eventuele volgende woning is om bij een bezichtiging extra goed te letten op de isolatie en de samenstelling van het gezin bij de bovenburen (al kan die samenstelling door de jaren heen ook nog wisselen natuurlijk). Ik heb bij mijn laatste verhuizing, mede door de reden die jij beschrijft, gekozen voor een bovenwoning

Helaas zegt dit natuurlijk ook niet alles. Ik heb best prima buren alleen in de loop der jaren hebben zij kinderen gekregen en die zorgen natuurlijk voor geluid maar bovendien zorgt het er ook voor dat er continu geklust wordt want ja die kinderen hebben natuurlijk allebei een kamer nodig maar ook de badkamer moest veranderd worden evenals de keuken, de tuin etc. (As we speak wordt er weer geklust en ik snap eerlijk gezegd niet dat ze niet zelf snappen dat het behoorlijk irritant is dat er bijna elk weekend wel geklust moet worden)

Wat is mijn buurman toch een zak.
Ik zit al weken te wachten tot hij me eens aanspreekt nadat ik uit mn vel ben geklapt tegen hem over de dagelijkse teringherrie waar ik in zit en hij me daar later toen tientallen dreigappjes over ging sturen.
(Op het moment zelf zei hij zowat niks)
Heb uiteindelijk zijn nummer geblokkeerd omdat ik het echt een laffe actie vind om iemand te gaan appen ipv gewoon even met me te komen praten.

Maar nee meneer negeert mij gewoon en denkt dikke doei. Ook prima.

Maar dan vervolgens wel tegen mijn vriend gaan zitten klagen over mij als ik niet thuis ben. Wat ben je dan voor slappe lul. Wees eens volwassen en kom gewoon persoonlijk excuses aanbieden/een gesprek beginnen!

IQ van een doperwt. Echt.

Sinds een jaar ongeveer hebben we nieuwe buren in onze woonwijk (thuis thuis) die hier geplaatst zijn.
Het is een super rustige wijk dus sinds ze hier zijn is het wel een stuk rumoeriger geworden.

Zo hebben de zoons (of een van hen) graag vrienden over de vloer. En nu met mooi weer zitten ze graag in de voortuin wat echt schijtirritant is want dat geeft veel meer geluidsoverlast terwijl ze een grote en fijne achtertuin hebben, dus als ik overdag probeer te studeren hoor ik helaas slechte Ronnie flex achtige nummers. Verder komen er vaak vrienden(?) langs in de avond waarna ze uitgebreid staan te praten met hun scootertjes bij de voordeur zodat de hele straat het kan horen. Vaak ben ik nog wakker, de buurman met jonge kinderen heeft hier veeeel meer last van. Nu hoor ik ook een ruzie buiten nota bene kut dit kanker dat. Vaak gaan ze in het weekend voordrinken hier en maken ze heel veel herrie en vooral geschreeuw bij het weggaan (rond 12/1 en thuiskomen rond 3).
En om de paar maanden krijgen we een briefje in de bus of we de politie niet willen bellen als ze een feest geven.

Ik vind het vooral jammer dat deze super rustige woonwijk niet meer rustig is door dit ene gezin. Ik denk niet dat er veel aan te doen is aangezien het meer irritant is dan echt overlast en dus moeten we het er maar mee doen.

Dit klinkt echt vreselijk. Maar wat bedoel je met dat ze daar geplaatst zijn?

Harde geluiden na een bepaald tijdstip is toch wel “verboden”, of je kunt het aanstippen als overlast. Vooral als ze auto’s zo aso gaan parkeren.

Heel erg vervelend wel voor je. Het klinkt in ieder geval heel erg frustrerend

2 likes

Dat is wel heel vervelend zeg en ook wel mijn nachtmerrie! Wat bedoel je met geplaatst? Zijn het huurwoningen? Dan kun je wel je beklag doen over hen bij de woningbouw (misschien ook wel de gemeente) en juist wel bij overlast tot midden in de nacht de politie bellen voor dossieropbouw. Heb je ze wel eens aangesproken of ze misschien wat meer rekening kunnen houden met jou?

1 like

Het stomme is dat ik hier niet eens vast woon, maar ik ben wel vaak bij mijn ouders (vooral nu en bijvoorbeeld in tentamenperiodes) en ik erger me er zelfs aan :sweat_smile:
Ik vind het ook vooral jammer van de gemoedsrust hier. Het is een buurt waar de geluiden nogal galmen juist doordat het zo stil is denk ik?

Echt hard als in boven een aantal decibel is het mogelijk niet en als dat zo is is het maar een aantal minuten. Dus ik weet niet of dat dan geldt aangezien het wellicht al voorbij is als je de politie belt bijv.
Helaas weet ik dat de buurman gisteren nog heeft laten weten dat hij geluiden na een bepaalde tijd niet op prijs stelt, maar vandaag was het gewoon weer

En dat ze hier geplaatst zijn bedoel ik dat ik hem vernomen dat ze uit eerdere woningen moesten vertrekken wegens overlast. Nu hebben de deze woning ‘gekregen’ (dus toegewezen gekregen). Ik weet niet precies hoe dat in elkaar zit en of dat 100% klopt. De rest van de wijk zijn ook koopwoningen, maar er zitten een paar huurwoningen tussen (wellicht voor dit soort omstandigheden)
@Broodrooster zie nu pas je reactie maar dit bedoelde ik!

1 like

Het klinken echt als asocialen :pensive:

1 like

Jep helaas is dat ook wel echt zo.
M’n ouders wonen hier al 23 jaar en hebben nooit overlast ervaren tot nu toe, zo jammer.
Ik vind het ook echt sneu voor mijn overburen (met jonge kindjes) die dichterbij dit gezin woont en net wat eerder dit huis hebben gekocht dan dat zij introkken.

1 like