Vind het echt heel knap dat je het niet opgeeft en zo je best doet voor die vrouw en haar kindje!
Dankjewel. Ik kan alleen maar denken aan hoe ik er toen zelf bij zat in een soortgelijke situatie en toen was er niemand die wat zei of deed.
Misschien dat ik er op een dag een keer met haar over kan praten, dan kom ik er vanzelf achter hoe ongewenst haar situatie is en of ik moet handelen.
Ontopic;
Het is momenteel weer een pokke herrie hiernaast,
die vent loopt in zn tuin te razen ofzo. Mag lijen dat ze hem eruit gegooid heeft. Ons kindje werd er net al wakker van en ik wil ook slaaaaapen!
Wat vreselijk dat je het zelf hebt meegemaakt, lijkt me heel eenzaam en vermoeiend als de problemen niet gezien worden en je weinig kan doen als je in die situatie zit.
Hoop enorm dat ze je in vertrouwen neemt en je iets kan betekenen, al is het een luisterend oor zijn. Fijn dat er nog mensen zijn wie zich bekommeren over de veiligheid van andere mensen!
Is de wijkagent er op de hoogte van?
Weet ik eigenlijk niet, we hebben een nieuwe. Ik zag wel dat hij van de week in de buurtapp werd toegevoegd dus misschien kan ik hem eens een appje sturen ofzo
Kan dat eigenlijk, een wijkagent appen over burengespuis
Alhoewel ik denk dat ze wel serieus zijn, toen er laatst geprobeerd was in te breken bij andere buren reageerde de wijkagent gelijk met
âVOLGENDE KEER GELIJK 112 BELLEN MENSEN!â
Heb andere buren wel gesproken over de buurman toen wij hier net woonden, enige reactie die ik kreeg was
âach, ja, die âKeesâ is een beetje een moeilijke jongen, veel meegemaaktâ
Ik had dus al een aantal dagen last van mega harde muziek. Vooral 's nachts vind ik het gewoon kut, maar ik wist dus niet waar het vandaan kwam. Vannacht op de gok bij mijn buur aangebeld en ik had gelukkig direct de juiste. Ze hadden niet in de gaten dat het zo hard zou klinken in mijn huis. Goh, we wonen in een studentenhok met amper isolatie, je hoort hier alles . Maar goed, ze boden hun excuses aan zouden er rekening mee houden dus dat is fijn
Nee hoor helemaal niet belerend! Bedankt voor je advies!
Ik weet ook gewoon niet zo goed wat ik moet doen in deze situatie, ben er ook maar per ongeluk in verzeild geraakt toen ik hier kwam wonen
Haha zo lief dat je dit weet! Maar tijdens de afgelopen tijd heb ik juist geluk dat ik op de meest verafschuwde plek van Amsterdam en omgeving woon.
Ik heb al in het coronatopic over mijn buren geklaagd maar ik moet echt nog eens. Het is echt elke dag vakantie en feest bij mijn bovenbuurmeisje! Corona who? Gisterenavond tot laat met haar vriend en nog bezoek aan het schateren, vandaag weer nog iemand over de vloer en net nu die weg is, is de volgende bezoeker er al. Ik wéét ook gewoon dat er absoluut niet aan distancing gedaan wordt want ik hoor het gekus tot hier. Ik weet dat ik me er niet zo over zou moeten opjagen, maar het irriteert me gewoon zo dat ik me wel aan de regels houd en dat door nonchalante mensen als hen de ICâs uiteindelijk vol geraken waardoor oudere mensen (zoals mijn bejaarde ouders) gewoon geweigerd kunnen worden.
Het is dat mijn onderburen zelf geen onderburen hebben, anders zou ik echt denken dat jouw bovenburen mijn onderburen zijn (volg je het nog?). Ik snap je frustratie he-le-maal! In mijn geval vind ik het extra vervelend omdat mijn onderbuurvrouw een goede vriendin is (nog voordat ze mijn onderbuur werd), ik had dit soort lakse gedrag nooit van haar verwacht en ben er enorm door gefrustreerd.
Achterbuurman steekt vuurwerk af. Wtf. Rot op.
Hahahah mijn buurman over wie ik laatst had geklaagd bij de woningbouw heeft blijkbaar gezegd âdat hij zich niet voor kan stellen dat iemand last heeft van zijn muziek en dat hij het heel vervelend vind dat we wel last hebbenâ en nu wil hij dus graag in gesprek
Maar hij heeft zondag de hele dag zijn volume op standje 100 gezet, kon niet normaal op mijn balkon of in de woonkamer zijn omdat het zo hard was, en hij heeft sowieso iedere dag wel een keer muziek op op zoân volume dat wij alleen maar boemboem horen omdat het zo nodig met een subwoofer aan moet.
En ik hoorde hem vandaag nog zeggen over corona regels dat je binnen met 6 mensen mag zitten ookal is het geen familie, dus ik ga nu echt niet bij hem langs.
De enige manier waarop ik een gesprek zou willen is als iemand van de woningbouw erbij zit maar dat kan nu natuurlijk niet.
Mijn buurvrouw zit de hele dag in tuin: tv te kijken terwijl ze met haar moeder belt op speaker terwijl ze met haar baby zit die iets voor zichzelf kijkt en daar steeds door heen schreeuwt
Dus ik hoor twee tv prgrammas, iets voor babyâs en voor volwassenen (allebei dom) die baby steeds schreeuwen en haar luid praten en dan de blikkige-over-speaker stem van die moeder.
Het is ook gewoon niet efficiĂ«nt want ze verstaat haar moeder telkens niet want die baby schreeuwt er door heen dus dan gaat het zo âhĂš??? Mam wacht ff. Djeraino wat is er???!!! Ja wacht effe jij gaat zo naar bed ja we gaan dus de tuin aanleggen hie- WACHT EFFE schaaaaat kun jij die kleine ff pakkenâ en dan ook nog tv erbij jemig wat irritant
Ik heb een kruising gemaakt tussen de namen van de kinderen. Het ligt wel heel erg in lijn met hun echte namen maar die ga ik natuurlijk niet neerzetten
Bij mij in de straat is een appartementencomplex waar een parkeergarage onder zit die open is, ons huis staat tegenover dat complex.
Nu gaat er sinds een paar maanden 3 x in de week een auto alarm af, dik een minuut lang en het klinkt alsof er een wekker keihard afgaat in onze slaapkamer.
Eerst dacht ik dat het de buurman was die zn wekker keihard aan had staan, na een paar x al een beetje aangebeld bij buren maar zij wisten het ook niet. Buurvrouw had het geluid ook wel eens gehoord.
Nu ben ik er dus achtergekomen dat het iemand is die om 5 u sochtends naar zn werk vertrekt en tijdens het opendoen van de auto gaat dat alarm dus af.
Ik slaap dan dus niet meer en vind het echt intens frustrerend.
Ben nu ook zwanger dus heb mn slaap gewoon hard nodig vooral als ik moet werken.
Helaas weten we niet precies van wie het is en het nummerbord van de auto nog niet kunnen ontdekken ( vanavond maar ff weer op onderzoek uit als ik thuis kom van werk) ben alweer wakker vanaf 5 uur namelijk en nu echt woest.
Ik wil dus eigenlijk de politie bellen en een melding doen of de gemeente, maar iemand ervaring met dit soort dingen???
Tips wat ik het beste kan doen nu? Waar het beste kan melden etc.
Snap echt niet dat je zo debiel kan zijn dat je niet doorhebt dat je auto alarm om 5 u sochtends laten afgaan niet normaal is.
Kan je bij dat appartementencomplex niet een briefje ophangen op de deur of naast het bellentableau? Dat jullie er veel last van hebben, wakker van schrikken en of degene van wie dat alarm is er iets aan wil doen.
Lost dat niks op, dan kan je misschien kijken welke auto de garage verlaat nadat het alarm is gegaan zodat je ook kenteken kunt noteren.
Ik hoop dat het snel voorbij is, supervervelend is zoiets!
Zat idd ook al aan een briefje te denken. We weten dus nu inmiddels ongeveer hoe de auto eruit ziet dus ga vanmiddag na werktijd even langs om te kijken of we het nummerbord kunnen zien⊠dat lijkt me beste stap eerst? Ben nu echt zo chaggerijnig en zo moe en dan nog de hele dag werken
Zou dit idd doen en als je de garage in kan, dan doen wat @Stars zegt! Succes, hoop echt dat je er snel vanaf bent!
Oh wat vreselijk irritant! En als dat allemaal niet werkt desnoods voor een keer je wekker zetten of je partner en de auto opwachten rond 5.00 uur. Niet te doen dit en wat aso!
Mijn schoorsteen buurvrouw. dat mens heeft volgens mij aandelen in Marlboro want ze paft iets van 2 pakjes per dag weg. maar niet in haar huis, lekker op het balkon. PAL NAAST ONZE OPENSTAANDE RAMEN. Ow en ze flikkert de peuken ook gewoon alle kanten op. inclusief ons balkon.