Burenergernissen (Deel 1)

Ik heb eigenlijk even advies nodig. Ik heb een stel als buren en ze wonen samen in een studio. Ze maken al de hele quarantaine elke dag schreeuwende en knallende ruzie. Ik ken ze verder niet, en ik kan niet verstaan waar ze ruzie over maken (het is altijd in het Italiaans), maar het is echt schreeuwen, krijsen en hysterisch huilen. Elke dag. Ik werk nu ook thuis en tijdens en als ik met collega’s bel horen zij de ruzies ook gewoon.

Ik word er inmiddels helemaal gestoord van, en natuurlijk moeten mensen ruzie kunnen maken in hun eigen huis, maar we wonen in een appartementencomplex die niet eens extreem gehorig is, maar het is zo extreem luid. Ik weet niet zo goed of ik iets moet gaan zeggen, en wat dan. Het voelt echt heel privé en ik vind het eigenlijk heel gênant, maar het stoort gewoon heel erg tijdens het werk (ook dat van mijn vriend).

1 like

Zou de politie dan maar bellen?
Ben niet zo van het snitchen maar vind dit toch wel iets om de politie te bellen vooral als je er zon last van hebt.

1 like

Ik zou eens een keer aanbellen en een balletje opgooien dat je regelmatig luide stemmen hoort, misschien dat ze niet weten dat jij dat kunt horen, en of ze misschien iets zachter willen doen omdat jij er last van hebt. Ik zou niet direct zeggen dat je hun ruzies letterlijk kunt horen.

2 likes

Waarom zou je niet zeggen dat je hun ruzies letterlijk kan horen? Als iemand bij mij zou aanbellen en zou klagen over ‘regelmatig luide stemmen’ zou ik het best overdreven vinden.

@Falula Ik zou denk ik wel gewoon zeggen dat je hun ruzies kunt horen, zeggen dat je het voor hen ook heel vervelend vind, maar dat je er wel veel last van hebt. Grote kans dat ze zich er niet bewust van zijn dat jij het kan horen

1 like

Ik zou er heen gaan en zeggen dat je al weken luid geruzie hoort en dat je hier echt last van hebt, mede omdat je ook gecontreerd thuis aan het werk bent. En anders kan je vriend er misschien heen gaan als jij het niet zo prettig vindt?

Of misschien een anonieme melding bij de politie oid. Zo elke ruzie maken lijkt me echt niet gezond…

1 like

Nouja, ze vindt het gênant en te privé om over te beginnen, als jij tegen die mensen zegt dat je ‘luide stemmen’ hoort zullen zij toch zelf ook wel snappen dat het dan waarschijnlijk niet om het liefkozende gefluister ‘s avonds voor het slapengaan gaat. Bovendien, misschien klinkt het als ruzie maar is het wel gewoon temperamentvolle Italiaanse discussie over het nieuws ofzo.

7 likes

Hahaha het zou bijna de Italiaanse tv kunnen zijn, maar het is wel echt ruzie, aangezien hij gister op hun deur stond te bonken en schreeuwen toen zij hem buitengesloten had.

Bedankt voor jullie reacties iedereen! Ik denk dat ik misschien toch voorzichtig iets ga zeggen als het weer tijdens werktijd gebeurt, wanneer ze uitgeraasd zijn.

2 likes

Zou er wel even langsgaan als je vriend op standby kan staan, ik heb iets vergelijkbaars gehad en dat stel was echt fysiek ruzie met elkaar aan het maken maar was opeens een agressief front tegen ons toen we kwamen kijken wat er aan de hand was, en ik voelde me echt onveilig. Toen was er gelukkig net bezoek en mijn vriend plus andere buren waren ook bijgesprongen dus is niet verder geëscaleerd, maar ben blij dat ik daar weg ben!

2 likes

Oh nee wat naar! Kan me voorstellen dat je blij bent dat je daar dan niet meer woont. Ik zorg dat mijn vriend me kan komen helpen wanneer dat nodig zou zijn haha

Ik heb nu met mijn vriend afgesproken dat we vanavond eventjes gaan aanbellen, want het is nu weer zover (geschreeuw, hysterisch hard gehuil, gestommel en gebonk dit keer) en dat maakt dat het nu al 2 weken elke dag zo is. Vind het wel vrij spannend en ik heb een vermoeden dat ik alleen hem ga spreken.

Oh dat lijkt me ook wel heel spannend! Succes!

—-
Hier gaan sommige buren via de brandtrap naar beneden en je kan alleen via binnenuit maar dan doen ze een houtje tussen de deur beneden aan de brandtrap zodat zo ook van buiten naar binnen kunnen via die trap. Maar vreemden kunnen dan ook veel makkelijker naar binnen via die trap. Ik vind het irritant en lui. Ik haal ook altijd dat houtje weg

12 likes

Haha hier iets soortgelijks. Mijn luie buren spannen touwtjes om de deur open te houden. Ik voer al jaren een koude oorlog tegen ze, gewapend met mijn schaar :biggrin:

24 likes

Ergens vlak bij mij woont een één of andere gekkie die zo vaak (dagelijks wel en nu met corona al helemaal vaak) zó hard dom aan het schreeuwen (roepen) is. Word er vaak zelfs wakker van. Word er zo moe van… heb al een keer een klacht bij de politie ingediend maar niemand doet er iets tegen (weet ook niet waar die PRECIES woont). Hoorde net ook een andere buur roepen dat die z’n kop eens moet houden. :triumph:

1 like

Ik heb vanochtend de politie gebeld en een melding gedaan bij de gemeente voor geluidsoverlast ivm dat auto alarm wat vanochtend WEER afging :triumph: politieman die ik aan de lijn had vond het ook belachelijk en ze gingen er iemand op af sturen dus ik ben erg benieuwd. :expressionless:

21 likes

Ik heb echt precies hetzelfde! Deze man loopt meerdere keren per dag door de straat te schreeuwen, maar dus ook soms om 3 uur snachts. Het is echt om gek van te worden.

Ik weet dat er meerdere ggz instellingen in de buurt zitten en ga er van uit dat hij een bewoner is. Het zijn alleen geen gesloten instellingen dus snachts kan hij gewoon naar buiten en de politie kan er helaas niks mee. Er is dus gewoon geen oplossing voor behalve steeds wakker geschreeuwd worden :sob:

@Falula Hoe is het gegaan?

Waarom kan de politie daar niets mee dan?

Tegen de tijd dat de politie hier is, is die man al weer weg. Daarnaast gaan ze denk ik echt niet continu iemand oppakken of een boete uitschrijven hiervoor. Ook omdat dit waarschijnlijk bij diegene zijn ziektebeeld hoort en hij verward is.

1 like

Nou ja dat vraag ik me af. Als een persoon gedrag vertoont waar anderen last van hebben. Zou ik me wel kunnen indenken dat de politie melding kan maken en dat een persoon bijvoorbeeld wel naar een gesloten afdeling gaat.

1 like

Je komt echt niet op een gesloten afdeling daarvoor, daar zitten best strenge eisen aan verbonden.

1 like

Maar mensen kunnen bij meldingen wel worden aangesproken worden en/of beoordeeld worden of het op dat moment wel goed gaat.