Kan de politie ook iets voor je betekenen?
Idd even een douche en misschien iets als headspace opzetten. Succes
Wat absurd en een ellende. Is het misschien een idee om een lokaal gemeenteraadslid te benaderen en hierover te klagen? Helaas werkt bij dit soort zaken extra druk vanuit politiek (en media) sneller dan steeds maar meldingen doen bij de politie. Heel veel sterkte, ik vind het echt klote voor je dat je dit moet meemaken in jouw huis wat een veilige leefomgeving behoort te zijn.
In de tuin hoor je dat toch niet zo? Bovenburen a la maar in de tuin lijkt me wel moeten kunnen.
Wat een gekut. Heb je wel een beetje kunnen slapen?
Lijkt me heel naar om daar nu opgesloten te zittenâŠ
Om half 8 's ochtends? Vind ik wel heftig hoor. Ik heb ook een springtouw en dat schraapt over de grond, meestal stenen natuurlijk, dat is geen lekker geluid dus ik doe dat niet als mensen slapen of werken of lekker in de tuin zitten.
Huh ja dan kun je dus letterlijk nooit springtouwen. Of is dat de grap
Nou ja, nu zou het kunnen toch. Vrije dag, geen lekker weer, als het goed is slapen de buren niet meer. Maar probeer daar wel rekening mee te houden.
Ja maar dat kun je dus nooit weten misschien heeft een van je buren wel nachtdienst gehad en slaapt nu. Of misschien is er wel iemand thuis aan het werk nuâŠ
Oké misschien echt een stomme ergernis maar ik vind afval scheiden best wel belangrijk en doe daar zelf best veel moeite voor. In mijn gemeente moet je sommige soorten afval zelf weg brengen (huisvuil en plastic bijv.) en andere soorten afval worden opgehaald (zoals gft). Ik heb de afgelopen jaren in hoogbouw gewoond waar geen gft-scheiding was dus ben echt heel blij dat dat hier wel kan. Ik deel mijn containers met de andere bewoners van mijn huis maar ben de enige die gft-afval apart inzamelt dus ik zorg dat de container op de juiste dagen aan de straat staat. Maar ik vind dus constant afvalzakken met plastic en huisvuil in die container. Ik heb al meerdere berichtjes in onze gezamelijke app-groep gezet (eerst vriendelijk, later wat geïrriteerder) en een bordje op de container geplakt maar vandaag vond ik weer zaken afval in de container. Ik haal ze er nu telkens maar weer uit en gooi ze zelf in de juiste container (die echt op 10 seconden lopen staan) maar ik vind dat uiteraard best wel smerig en gewoon heel stom van degene die dit doet. Ik ga ook bijna denken dat degene die dit doet het express doet? Of het is telkens een voorbijganger of buren uit een ander huis maar dan vind ik het ook echt super asociaal. Ik heb nu de container maar dichtgetapet haha, hoef er zelf maar eens per week bij dus dat ik nog wel te doen, en hoop dat degene die dit doet het dan teveel moeite vindt.
Nou ja ik onderneem zelf geen enkele activiteit om half 8 's ochtends maar kan me niet voorstellen dat een springtouw zoveel overlast veroorzaakt? Een boor of een schuurmachine zou ik zeker niet pakken om die tijd.
Natuurlijk hou je rekening met je buren maar ik vind dat normale leefgeluiden tussen ca. 08.30 en 22.00 gewoon moeten kunnen, ook touwtjespringen als je buren in de tuin zitten. Anders kun je toch haast niets in de tuin doen?
nouuu update nav mn vorige post afgelopen week over dat auto alarm om 5 u sochtends.
Ik hoorde em net weer, zag em wegrijden en heb het nummerbord kunnen noteren.
Briefjes opgehangen bij de parkeergarage dus ik hoop dat ie t leest en er nu mee gaat ophouden, anders bel ik dan toch maar de politie.
Beter laat dan nooit Hoopte al ooit nog een update te zien hiervan
Fijn de buren zijn de keuken eruit aan het slopen. Dus de hele dag getimmer en gezaag etc.
Was netjes geweest als ze dat gewoon even hadden gemeld bij ons.
Ben echt helemaal klaar met deze kutburen.
Zoveel geluidsoverlast altijd.
Ik zit me sinds je eerste bericht hierover echt af te vragen waarom diegene dit doet? Als je gewoon je auto openmaakt dan gaat het alarm niet af dus snapt diegene niet hoe het slot eraf moet en gaat ie eerst aan zijn auto lopen sjorren? Of maakt zijn auto spontaan kortsluiting waardoor het alarm af gaat? Of zou diegene het gewoon een leuk muziekje vinden om bij wakker te worden?
Zoveel vragen
Ik zou me doodschamen als mijn alarm steeds af zou gaan. En al helemaal op een dergelijk tijdstip IN een parkeergarage die lekker nagalmt
Noh man, ik word echt leip.
Probeer aan mijn verslag te werken, maar er staat al dagenlang herrie op hierboven. Heb de buurvrouw al meerdere keren aangesproken maar ze luistert niet. Politie al een paar keer ingeschakeld, zo ook net.
Hoor ik haar keihard rennen en geluid uitzetten zodra de politie aanbelde.
Vervolgens beweert ze dat ik een aansteller ben en elke dag loop te janken omdat zij door huis loopt, dat ze nooooit muziek draait en ik alles bij elkaar lieg. En als ze muziek draait is dat heel zachtjes, niemand hoort het dus wat ik zeg is niet waar. Bitch, ik hoorde je muziek aan de andere kant van het plein, in het portiek en ik kon je muziek gewoon shazammen. Heb tientallen opnames van hoe jij die pleurisherrie van je weer hard zet. En dan ga je gewoon ontkennen? Je had de muziek notabene nog aanstaan toen de popo aanbelde.
Politie loopt het portiek uit en hoppa muziek weer hard. Hoe de fuck kun je zo dense zijn??
Oh en blijkbaar heeft ze ook de woningstichting gebeld met waarom ze zo vaak klachten krijgt want ze snapt het niet. OMDAT JE CONSTANT TYFUSHERRIE AANZEt jezus dat is 10 keer tegen je gezegd
Ik heb eigenlijk even advies nodig. Ik heb een stel als buren en ze wonen samen in een studio. Ze maken al de hele quarantaine elke dag schreeuwende en knallende ruzie. Ik ken ze verder niet, en ik kan niet verstaan waar ze ruzie over maken (het is altijd in het Italiaans), maar het is echt schreeuwen, krijsen en hysterisch huilen. Elke dag. Ik werk nu ook thuis en tijdens en als ik met collegaâs bel horen zij de ruzies ook gewoon.
Ik word er inmiddels helemaal gestoord van, en natuurlijk moeten mensen ruzie kunnen maken in hun eigen huis, maar we wonen in een appartementencomplex die niet eens extreem gehorig is, maar het is zo extreem luid. Ik weet niet zo goed of ik iets moet gaan zeggen, en wat dan. Het voelt echt heel privĂ© en ik vind het eigenlijk heel gĂȘnant, maar het stoort gewoon heel erg tijdens het werk (ook dat van mijn vriend).
Zou de politie dan maar bellen?
Ben niet zo van het snitchen maar vind dit toch wel iets om de politie te bellen vooral als je er zon last van hebt.
Ik zou eens een keer aanbellen en een balletje opgooien dat je regelmatig luide stemmen hoort, misschien dat ze niet weten dat jij dat kunt horen, en of ze misschien iets zachter willen doen omdat jij er last van hebt. Ik zou niet direct zeggen dat je hun ruzies letterlijk kunt horen.
Waarom zou je niet zeggen dat je hun ruzies letterlijk kan horen? Als iemand bij mij zou aanbellen en zou klagen over âregelmatig luide stemmenâ zou ik het best overdreven vinden.
@Falula Ik zou denk ik wel gewoon zeggen dat je hun ruzies kunt horen, zeggen dat je het voor hen ook heel vervelend vind, maar dat je er wel veel last van hebt. Grote kans dat ze zich er niet bewust van zijn dat jij het kan horen
Ik zou er heen gaan en zeggen dat je al weken luid geruzie hoort en dat je hier echt last van hebt, mede omdat je ook gecontreerd thuis aan het werk bent. En anders kan je vriend er misschien heen gaan als jij het niet zo prettig vindt?
Of misschien een anonieme melding bij de politie oid. Zo elke ruzie maken lijkt me echt niet gezondâŠ