Burenergernissen (Deel 1)

Vooral die laatste tip :joy: Ben heel benieuwd hoe je buren gaan kijken en of ze de actrice uit the help kunnen evenaren

Rond half 8 gingen overburen allemaal tegels en andere tuinspullen uitladen uit een busje terwijl ze luidkeels met elkaar spraken. Onbegrijpelijk.
Gelukkig zit hun tuin aan de andere kant van de woning maar alsnog hoor ik nu een luide machine daar. Je zal ernaast wonen. Prima dat je in je tuin werkt maar ik snap echt niet dat je op een vrije dag zo vroeg al alles gaat uitladen met veel lawaai en luid gepraat.

Volkomen terecht toch? Ik heb ook zo’n zelfde soort parkeerprobleem in de garage onder mijn huis, wij hebben zelfs overwogen wielklemmen te laten plaatsen bij foutparkeerders, maar dat was praktisch niet uitvoerbaar. We krijgen nu een nieuw hek dat supersnel open en dicht gaat zodat niemand er meer achteraan kan rijden.
Mensen vinden het allemaal maar makkelijk, lekker gratis parkeren in de stad, wat kan het hen schelen dat de mensen die zich daar blauw aan betalen dan niet meer met hun auto wegkunnen?

5 likes

Een paar maanden terug zaten er twee meisjes met armen vol winkeltasjes op de stoep te wachten tot er iemand inreed, die waren achter iemand aangereden en hadden gewoon willekeurig geparkeerd, het kutte is dat je behalve streng toespreken ook heel weinig kan. Sleepwagens kunnen onze parkeerkelder niet in, vastparkeren gaat niet zonder ook andere bewoners te hinderen, en de politie kan niet optreden omdat het allemaal privé-terrein is.
Toen dachten we dus de oplossing te hebben met een bedrijf dat wielklemmen plaatst en ze dan tegen betaling weer komt losmaken (wanneer het hun uitkomt), maar die werken niet in onze stad :sweat:

Dan zou ik toch structureel spiegeltjes eraf gaan tikken denk.

5 likes

Die gedachte komt meer dan eens bij me op, maar mijn eigen auto staat er natuurlijk ook en als iemand ziet wie het doet ben ik de Sjaak.
En ik ben voorzitter van de VvE, misschien is dat niet helemaal het goede voorbeeld :joy:

5 likes

Oke oke, glitterbrieven onder de ruitenwissers leggen en hopen dat ze het in de auto openmaken.

6 likes

De buurman van twee deuren verder heeft één of andere handel in auto’s via Marktplaats. Elke ongeveer 3 dagen heeft ie weer een andere auto, komen er allemaal mensen kijken en testritjes maken (fuck corona blijkbaar). En hij houdt ondertussen meerdere parkeerplekken bezet in de straat met toch al krappe parkeervoorzieningen. Echt pleur op met je auto’s.

Dat is echt heel irritant inderdaad. Bij ons heeft iedereen plaats voor 2 auto’s op de oprit (en sommige mensen hebben zelfs de voortuin betegeld want meer auto’s!). En nog staat de straat altijd vol. Ik snap nooit waar al die auto’s altijd vandaan komen.

Gisteren was ik in de voortuin aan het werk en kwam mijn tokkie buur’man’ aan; daar delen we de oprit mee. Ik zeg ‘hoi’ en hij blijft me achterlijk aankijken en zegt niets terug? Dus ik zei nog maar eens HOI. En daarna ‘gezellig hoor’. Nog steeds geen reactie. Maarja, karma want hij kreeg de voordeur daarna niet open. En stomme is dat hij mij nooit gedag zegt en zijn vrouw ook niet? Tegen mijn man zeggen ze dat wel…

4 likes

Één van mijn buren geeft al de hele dag een concert met z’n technomuziek. Ik ging net even naar beneden langs de galerij, maar kan dus alleen niet achterhalen welke buur het is. Ik snap dat het Koningsdag is, maar het duurt nu al de hele dag en niets helpt ertegen. Twijfel of ik de politie moet bellen, maar wil ook niet de zeikerd zijn omdat het dus eigenlijk een feestdag is. Het is net zo hard als die video’s die je nu wel is ziet met Coronaconcerten vanaf het dak of een balkon.

wow leuk dat dit topic bovenaan staat.
ik zit me echt NET kapot te ergeren aan buren die zitten te paffen en biertjes te drinken met vrienden in de tuin.

3 likes

Hier een kleine ergernis, maar vooral heel erg nieuwsgierig wat dit kan zijn: Sinds we in ons appartement wonen (anderhalf jaar) horen we ongeveer 2-3x per week een tikkend geluid van de bovenburen op hun vloer, meestal ‘s middags. Duurt ongeveer 1 minuut op en het lijkt alsof ze met een hamertje op de grond tikken. Dan is het even stil en begint hetzelfde geluid aan de andere kant van de kamer. Dacht eerst dat ze plinten aan het vasttimmeren waren, maar lijkt me niet dat je dit een paar keer per week doet. Heeft iemand een goed idee wat dit zou dit kunnen zijn?

Robot stofzuiger?

1 like

sinds de quarantaine!

6 likes

Ah dat is wel een goeie! Wel heel sneu dat hij dan steeds een minuut tegen de muren bonkt haha, of maken die dingen sowieso een tikgeluid?

Of tegen een tafel ofzo

1 like

Verwarmingsbuizen? Al staat de verwarming nu niet aan, maar misschien dat ze door de warmte uitzetten. Bij ons geeft dat een tikkend geluid

Springtouwen ?

Denk het niet, is echt een klein tikkend geluid.

@Madonna denk ook niet dat dat het is, want dat hoor je meer in de verwarmingsbuizen. Als ze boos zijn over geluidsoverlast van hun bovenburen slaan ze trouwens op hun verwarmingsbuizen, dat horen we dan keihard doorklinken :sweat_smile:

ik moet even mijn frustratie kwijt, als je denkt meid TLDR geen probleem.
het gaat om de tuin achter mijn gebouw die alleen via een afgesloten deur toegankelijk is, waar 10+ jaar geen onderhoud is gedaan omdat alleen 1 (van de 8) partijen een sleutel had.
een paar weken geleden heb ik een sleutel aangevraagd en gekregen, en ik heb de hele tuin opgeknapt inclusief verrotte meubels. (zie voor/na foto’s) zodat ik eens in de tuin kan zitten en het is ook een leuker uitzicht zo voor iedereen.
ik wilde vandaag weer in de tuin aan de slag na werk, kom ik thuis zie ik ineens 4 mensen en een hond in de tuin met biertjes en sigaretten.
een ouder stel wat op de eerste verdieping woont (de enigen die ook een sleutel heeft, die te pas en te onpas de politie belt als er iemand muziek speelt) met een stel en een hond. dit stel woont al 30 jaar in dit gebouw, en vertelde mij onlangs hoe vreselijk het was toen de tuin in het begin nog voor iedereen toegankelijk was, want iedereen liet maar zijn asbakken en blikjes/flesjes liggen, het was een rotzooi.

nu had ik geen zin om in de tuin aan de slag te gaan terwijl zij er zaten, toen ik aankwam blafte die hond me ook nog aan dus ik dacht ik wacht wel tot ze opkrassen. toen ik uit het raam keek later zag ik dat de hond de tuin aan het omwoelen was :sob: gelukkig had ik gister mijn met met liefde gekweekte zonnebloemenplantjes nog niet geplant want anders was ik echt treurig.
en nu, als kers op de taart zie ik dat ze hun asbakken, bierflesjes, en andere rotzooi hebben laten staan.

45 likes