Wielklemmen zijn niet zo duur, met 1 boete heb je ze terug verdiend. Wel 2 klemmen aanleggen, anders kunnen ze hun reservewiel gebruiken en alsnog wegrijden. (Het pand waar ik werk is ook privé eigendom. Helaas ligt het heel dicht bij de stad en kon het personeel niet meer parkeren doordat het parkeerterrein volstond met auto’s van winkelvolk. Nu hebben we dus wielklemmen liggen )
Als ik een wielklem plaats ben ik ook verantwoordelijk voor alle mogelijke schade die aan de auto ontstaat, dus dan moet ik van tevoren uitgebreid foto’s nemen van alle kanten, een sticker op het raam plakken zodat de bestuurder niet per ongeluk wegrijdt met de wielklem erop, en dan nog kun je aansprakelijk gesteld worden als er toch wat gebeurt. Dat risico ga ik als prive-persoon niet lopen.
Plus dat ik dan ook een manier moet vinden om dat geld te gaan innen bij mensen die waarschijnlijk niet al te vriendelijk meer zijn, binnen een redelijke termijn moet komen om die wielklem eraf te halen met de hele afspreek-rompslomp vandien, dat ga ik ook allemaal niet zelf doen.
Ik hoop dat we straks met een nieuwe poort van de foutparkeerders van buiten af zijn, dan krijgen we ook een systeem dat je met 1 keycard maar 1x mag inrijden tot je weer uitrijdt, dus je kan niet nogmaals de poort openen voor je bezoek, dan is het foutparkeren door bezoek ook voorbij en hopelijk ook al onze frustratie
Het is wel wat rompslomp, we hebben een uitgewerkte brief voor op de auto. Als privé persoon is het inderdaad ook wel anders als een bedrijf ja. Het heeft bij ons wel echt effect gelukkig! Hoop dat t bij jullie met de poort ook opgelost is.
Bedankt!
Ik heb een hogedrukspuit in de aanbieding gekocht bij de bouwmarkt voor €69 https://www.obi.de/hochdruckreiniger/bosch-hochdruckreiniger-universalaquatak-125-mit-125-bar-360-l-h/p/2642536
waar ik het beton, de schutting en de meubels mee heb gedaan (zelfs zonder anti-algenmiddel oid)
In het (moes)tuin topic zal ik even wat uitgebreider antwoorden anders bevuil ik dit topic nog met mijn tuin
Ik zie mijn bovenbuurvrouw op de galerij lopen, richting huis en 2 minuten later hoor ik gestamp. Waarom stamp je zo? Ik snap het gewoon niet
Ik zou lekker de politie bellen en hopen dat ze een boete van €4000 krijgt
Ah balen!! Ik zou ook helemaal knettergek worden, zo aso! Hopelijk onderneemt de politie snel actie!
Ik zou dit ook doen
Kan je niet iets onhandigs voor de auto zetten zodat ze klem zitten.
Same
We hadden gisteren een pakketje aangenomen voor een van de buren. Ik word net om 10 uur wakker van geklop, maar dat je geen idee hebt of het echt is of niet. Hoor ik twee seconden later een buurvrouw tegen iemand klagen ‘zijn deze mensen wel eens thuis? Ik heb nu al TWEE dagen een pakketje bij ze liggen en ze zijn nooit thuis. Als ze weten dat ze nooit thuis zijn moeten ze geen pakketje aannemen’. Ik dacht: fuck you bitch, we zijn gisteren exact twee minuten allebei niet thuis geweest dus lieg niet, daarnaast ligt het pakje hier nog geen 24 uur. Dus ik probeerde weer verder te slapen maar nee toen belde ze ineens keihard een halve minuut aan. Wat een aso??
En toen heel schijnheilig doen toen mijn man open deed ‘oh ja sorry ik wil je niet lastig vallen maar je hebt een pakketje van me’.
Blijf thuis als je zo nodig je pakketje meteen nodig hebt. Het was echt zo’n irritante boomer die kwaad wordt bij elk beetje ‘onrecht’.
Irritant. Ik had haar echt aangesproken op haar geklaag op de gang met als afsluitende mededeling dat ik in het vervolg geen pakketjes meer voor haar zal aannemen doei doei
De buurman gaat een nieuwe voordeur plaatsen en moet daarvoor de kozijnen frezen. Is gewoon in heel het huis geen ontkomen aan het kabaal. Waarschuw ff man, dit is geen fijne wekker.
ja dit. joe hoi
Huh inderdaad? Als dat pakketje zo belangrijk was geweest had ze zelf thuis kunnen blijven.
Ik had niet echt zin om met mijn halfgare kop open te doen dus liet ik het mijn man doen die dat niet had meegekregen haha. Maar dat ga ik sowieso niet meer doen voor haar.
@anon50301661 ja 10 uur is inderdaad niet vroeg of laat, ik vond het niet heel raar dat ze al aan de deur kwam maar vervolgens zo hard aanbellen, what the fuck.
Ik heb buren op het pleintje waar ik aan woon die serieus elke maand wel iets lawaaierigs doen in hun tuin. Snoeien, zagen, weet ik het.
Vanmorgen om half 9 werd ik gewekt door een boel lawaai. Ze zijn iets aan het graven in hun tuin. Er staat een kleine graafmachine en ze rijden met een karretje met rupsbanden (die dus ontzettend veel lawaai maakt) heen en weer om hun zand op een parkeerplek te storten. Volgens mij kunnen ze ook prima met een kruiwagen heen en weer lopen want we hebben het over een meter of 10 en dat (een kruiwagen dus) maakt dus geen lawaai.
Omdat ik de bui alweer zag hangen dacht ik: laat ik eens gaan vragen tot hoe laat ze bezig zijn. Moest wel al mijn moed verzamelen.
Uiteindelijk gedaan en ik kreeg het antwoord: “Ochtendje.” Ik zei: “Oké dus rond 12 uur zijn jullie klaar.” Hij: “Ja, nou ja, tsja, ik weet niet, het kan ook 1 uur worden.” Toen dacht ik al: jij liegt.
En tuurlijk: het is nu kwart voor 2 en nog zijn ze bezig met herrie maken. Ik snap ook niet wat ze doen, want er is echt werkelijk een gigantische berg zand uit die tuin gekomen.
Buiten het lawaai stoort het me ook dat ze het zand nu hebben gedumpt op een parkeerplek, die nu niet te gebruiken is, en de parkeerplekken in deze wijk zijn al zeer schaars.
Daarnaast zijn ze met vier man aan het werk en houden ze echt niet de 1,5 meter afstand.
Ik ben bijna in staat om de politie te bellen, maar durf dat ook niet zo goed.
Ze mógen natuurlijk ook geluid maken (al vond ik het vanmorgen wel erg vroeg), maar ik vind dit gewoon zo onzinnig. Gebruik gewoon een kruiwagen? Wat is het nut van zo’n lawaaierige kar? Ik baal dat het niet stort van de regen nu
Hopelijk zijn ze bezig er een heule onderhoudsarme tuin van te maken
Ja, zo’n luchtplaats met alleen maar tegels!
Met zoveel zand er uit; een zwembad!!!