Burenergernissen (Deel 1)

De buurman was de schutting vanmorgen aan het schoonspuiten met de hogedruk, en nu zijn mijn pioenrozen (staan achtar de schutting aan onze kant) helemaal geknakt. :sob:

Ah meen je niet, wat zonde!

Neeeee! Zo zonde, pioenrozen zijn prachtig.

Dit precies. Jammer dat jij helaas ook weet hoe het is.

Dit is ook inderdaad het geval bij de mijne. En daarnaast is het een gebruiker. Niet de beste combi.

Vind het heel naar dat doordat hij zo onvoorspelbaar is, ik me onzeker ga voelen. Dat weten dat je machteloos bent maakt het zo eng. Vind het verschrikkelijk me zo te voelen

1 like

Ja hier precies hetzelfde. Mijn buurman is alcoholist en gebruikt ook andere soorten drugs. Hij is bij de politie ook bekend en die noemen hem zelf ā€œinstabielā€. Maar dat maakt het zo eng. Dat maakt het zo moeilijk om zo iemand niet zomaar aan te spreken want hoe reageert hij? Misschien heb je wel een mes tussen je ribben dalijk? Ik snap je heel goed en het is echt superrot dat je het meemaakt en dat instanties niet veel kunnen (of willen?) doen

1 like

Nou volgens mij is die randdebiel met het auto alarm eindelijk normaal gaan doen… ik heb de hele week het alarm nog niet gehoord maar ik durf eigenlijk nog niet te vroeg te juichen. :no_mouth:

24 likes

Zou dit echt super eng vinden en onveilig. bah.

2 likes

Als ik niet beter wist zou ik bijna denken dat wij buren zijn. De politie heeft tegen mij gezegd dat als hij aanbelt ik niet mijn deur open mag doen. Dat geeft ook echt vertrouwen :thumbsup:

3 likes

Ooh lekker :+1:t3:. Mijn buurman heeft mijn deur bekrast en ramt gewoon net zo lang tot de deur bijna uit zijn voegen barst. Ik zei ook tegen de woningbouw: wachten jullie tot ik hier dood in mijn huis lig? :woman_shrugging:

1 like

Dat laatste melden bij diegene waar jij je eten hebt besteld en je geld daar terug vragen. Zij horen het eten bij jou te bezorgen en niet bij je buren. Je zou ook aangifte kunnen doen om een dossier op te bouwen tegen hen.

25 likes

noujaa hoe kan dit? en wat broodrooster zegt idd. wat een ontzettend vreemde situatie

Mijn buurvrouw heeft bijna elke dag 2 of 3 mensen op bezoek en ik vind het zo irritant, want ik kan hun gesprekken mee luisteren. Ik kan moeilijk elke keer gaan klagen, want de isolatie is ook mega slecht. Ik hoop dat ze snel verhuist

Wow dat is echt super eng! Dan zit je ook niet prettig in je eigen huis :eek: Ben bijna dankbaar dat mijne alleen maar op m’n schuurdeur liep te rammen. Hij is wel laatst op mijn balkon geweest en heeft daar spullen gesloopt, maar zo dreigend bij de voordeur zou ik veel enger vinden!
Ik vind het ook zo moeilijk te begrijpen dat instanties zo weinig kunnen doen. Moeten er dan inderdaad eerst slachtoffers vallen voor er wel eens echte actie komt? Vind het ook niet zo’n topgedachte zelf dat slachtoffer dan te zijn :expressionless:
(Niet aardig, maar heb mijn hoop inmiddels maar gericht op corona)

Dat kind van hierboven liep random klanken te schreeuwen tijdens de dodenherdenking.

Het kind is 15, dit past meer bij kleuters.

2 likes

Op je balkon is ook echt wel supereng, want wat als je je deur had open gehad. Wat een bizarre mensen? Toen hij zo aan mijn deur ramde heb ik 112 gebeld. Zij hebben hem toen meegenomen en hij heeft een nacht vast gezeten. De wijkagens is toen langs geweest en vertelde me dat ze de buurman psychologische hulp zouden bieden maar dat men in Nederland gewoon het recht heeft dat te weigeren. Dus dan houdt dat op. Ik heb ook wel vaker het normale nummer gebeld van de politie als de buurman weer zijn huis aan het slopen was midden in de nacht en aan het tieren en gillen was (hij woont echt direct naast me). Dan komen er 2 agenten aan zijn deur en de buurman zegt dan: oh ja ik ben dronken maar ik ga nu slapen. En dan zeggen die agenten: oh niet meer doen he? weltrusten meneer!

En de woningbouw zegt: oh je hebt de politie gebeld? Ja meer kunnen we niet doen. Een persoon hogerop zou me bellen maar ik wacht nu al anderhalf jaar op dat belletje :slight_smile:

2 likes

Ik woon hier nu driekwart jaar en woon hier prettig maar de muren zijn hier echt gehorig. De buren hebben bezoek en praten zo hard. Je kan het bijna gewoon letterlijk verstaan. Ik ben best gevoelig voor geluid, dat is iets persoonlijks. Maar even serieus ze maken nu nog steeds geluid. Ben er behoorlijk chagrijnig van en ook over mijn slaap heen. Gelukkig is het niet vaak tot zo laat. Moet denk blij zijn dat ik morgen vrij ben

Heb je ondertussen al actie ondernomen? Ik vind het meer dan terecht om er iets mee te doen. Sowieso het restaurant bellen/de dienst waar je besteld hebt. Het eten is hoe dan ook niet bij het juiste adres afgeleverd.
En als de politie al op de hoogte is van deze mensen, zou ik bellen naar dat 0900 politienummer voor advies over eventuele aangifte/dossieropbouw.

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ja, mijn vriend is eerst gaan vragen of zij ons eten in ontvangst hadden genomen. De vader van mijn buurvrouw deed open en zei dat ze het inderdaad hadden ontvangen en dat het al op was. Het restaurant heeft in de tussentijd het bestelde eten gratis opnieuw geleverd. Twee uur later is de buurvrouw in cash de waarde van de bestelling komen brengen, dus kennelijk begreep ze toch wel dat dit niet kan. Echt een bizarre situatie. Bijna jammer dat ze dat geld is komen brengen anders had ik inderdaad aangifte kunnen doen voor het dossier.
Die cash ga ik vandaag bij het restaurant afgeven tijdens mijn quarantainewandeling.

62 likes

Toch nog aardig opgelost! Heel eerlijk van je om het geld aan het restaurant te geven, zullen ze vast heel erg waarderen.

21 likes

Wat een kutsituatie, zo’n intimiderend en onberekenbaar persoon zo dicht bij je persoonlijke leefomgeving. Kiezen voor je eigen veiligheid heeft echt niks te maken met een slechte feminist zijn, dat is juist alleen maar verstandig. Sterkte!

7 likes