Burenergernissen (Deel 1)

De buurjongen zit al half uur dronken in de tuin met zijn vrienden diepzinnige gesprekken te voeren. Net naar buiten geschreeuwd dat het 4 uur s ochtends is en dat ze naar binnen moeten maar ik hoor ze nu weer. Zit me weer helemaal op te winden hier in bed.

Echt stelletje tokkies.

6 likes

In het trappenhuis staat mijn voordeur recht tegenover die van m’n buurjongen met misschien 1.5 meter ertussen. Om half 3 werd ik wakker omdat er een buurvrouw keihard op zijn deur bonkte dat ie stil moest zijn en ze wilde slapen… Ja hallo, ik wil ook slapen :joy:

Gisteren werd ik om 8u gewekt door een schuurmachine… door merg en been

Nu zijn ze lekker aan het zagen geloof ik. De overlast is net niet zo groot dat ik er echt wat van kan zeggen haha. Geen idee ook waar het is

Wij hebben een hele chille straat, behalve dat ze 6 deuren verder asociale kut mensen met 2 kutkeffers wonen die 30% van de tijd los over straat lopen en ook de hele straat bij elkaar blaffen als er mensen voorbij komen.

Nu met corona wandelen er best wat mensen door onze normaal hele rustige straat. Ook rennen ze blaffend achter joggende mensen aan. En de baasjes geven er echt geen fuck om.

Scheelt dat ze heel klein zijn en wij weten ondertussen dat ze alleen en grote mond hebben en niet bijten. Maar vreemde mensen schrikken zich rot. En die blaf is zo hard, echt kut om hier elk weekend mee gewekt te worden.

Ze hebben ook de kunst om in leven te blijven, want genoeg auto’s die voortaan schijt aan ze hebben als ze weer plotseling op de oprit of op de weg staan.

Vind ik ook, maar wat moet je dan? De beesten wegjagen heeft geen zin en ze als je wegrijdt gaan ze toch wel opzij. En 10 minuten wachten tot ze uitgeblaft zijn vind ik ook te ver gaan.

Toen ik een keer de auto uitstapte (op onze oprit) stond er ook opeens zo een beest naast me, stond er er gewoon bijna op. Had ik ook niet gezien. Had ik ook makkelijk kunnen raken met het parkeren.

1 like

Haha ja sowieso probeer ik ze niet expres aan te rijden, maar dat geldt niet voor alle buren.

De eerste keer dat ik hier kwam dacht in dat de honden waren weggelopen en toen ben ik op zoek gegaan naar de baasjes en die lachten me nog net niet uit toen ik ze kwam terugbrengen. Is ook tokkie volk waar niemand denk ik bonje mee wilt denk ik.

De rondjes maken laten zichzelf ook uit tot ongeveer 3 straten verder en ze zitten vrij veilig hier. Zal de dieren bescherming dan ook iets doen? Het is niet dat ze de honden verwaarlozen.

Mijn buurman is vandaag weer onder invloed.

Nadelen: hij maakt lawaai, gedraagt zich intimiderend en loopt de hele dag het huis in en uit.

Voordeel: hij maakt lawaai dus je weet meestal precies waar hij uithangt zodat je hem kan ontwijken.

Ik had hem dus ontweken en was al een tijdje in de schuur aan het werk met een muziek op. Hij komt de centrale hal binnen en vraagt zich luid hardop af wie er is (mijn gedachte meteen: ohnee!) Vervolgens probeert hij mijn schuurdeur open te maken (zat expres op slot) en als dat niet lukt gaat hij al schreeuwend keihard op mijn schuurdeur rammen. Ik was bezig en in zijn toestand heeft een gesprek toch geen zin dus ik negeer hem. Heeft hij dus nog een hele tijd voor m’n schuur gehangen, af en toe meelallend met m’n muziek om te laten merken dat hij er nog was. Heel naar. Heb nadat ik klaar was expres een tijd gewacht om zeker te weten dat hij weg was, voor ik naar huis ging.

Het voel echt verschrikkelijk om mijn handelen aan te passen aan hem ipv gewoon te doen wat ik wil zonder rekening te houden met wie er in de hal is. En hem niet te vertellen dat hij moet oprotten bij m’n schuur. Dit is weer zo’n moment waarop ik een grote brede man zou willen zijn. Ik voel me even een mislukte feminist.

(Ik vraag trouwens niet om advies. De situatie rond die buren is al bekend bij verschillende instanties. Wil dit vooral even van me af schrijven. Het gaat me vooral om de laatste alinea)

6 likes

Paar keer naar het asiel brengen? Dan moeten ze betalen om ze terug te krijgen. Misschien houden ze de honden dan bij zich.

4 likes

Aw dit klinkt echt heel erg naar. Ik snap ook volkomen dat je je niet veilig/comfortabel voelde om met hem geconfronteerd te worden. Ik doe zelf heel veel aan krachttraining zodat ik me sterker en zelfverzekerder zou voelen in dergelijke situaties, en ben niet snel geintimideerd, maar dit zou ik ook echt niet aangedurfd hebben. Zeker niet als hij al onder invloed is, want dan kan je precies niks. Je bent zeker geen mislukte feministist en het is echt heel erg naar dat hij zich zo gedraagt.
Hopelijk komt er ooit/binnenkort verandering in

6 likes

Bedankt voor je lieve berichtje. Dit doet het wel beter in perspectief plaatsen en me beter voelen over m’n handelen

3 likes

Dit gevoel herken ik heel erg goed. Ik heb een buurman die mij ook langdurig persoonlijk heeft lastig gevallen en er zijn ook allerlei instanties bij betrokken geweest en er gebeurde niet zoveel. Het klinkt in ieder geval alsof jouw buurman ook niet helemaal 100% is (om het even oneerbiedig uit te drukken) en dat was bij die van mij ook zo. En hoe groot of sterk of stoer je ook ben, dit soort figuren zijn onvoorspelbaar en dat maakt het allemaal nog enger.

2 likes

De buurman was de schutting vanmorgen aan het schoonspuiten met de hogedruk, en nu zijn mijn pioenrozen (staan achtar de schutting aan onze kant) helemaal geknakt. :sob:

Ah meen je niet, wat zonde!

Neeeee! Zo zonde, pioenrozen zijn prachtig.

Dit precies. Jammer dat jij helaas ook weet hoe het is.

Dit is ook inderdaad het geval bij de mijne. En daarnaast is het een gebruiker. Niet de beste combi.

Vind het heel naar dat doordat hij zo onvoorspelbaar is, ik me onzeker ga voelen. Dat weten dat je machteloos bent maakt het zo eng. Vind het verschrikkelijk me zo te voelen

1 like

Ja hier precies hetzelfde. Mijn buurman is alcoholist en gebruikt ook andere soorten drugs. Hij is bij de politie ook bekend en die noemen hem zelf ā€œinstabielā€. Maar dat maakt het zo eng. Dat maakt het zo moeilijk om zo iemand niet zomaar aan te spreken want hoe reageert hij? Misschien heb je wel een mes tussen je ribben dalijk? Ik snap je heel goed en het is echt superrot dat je het meemaakt en dat instanties niet veel kunnen (of willen?) doen

1 like

Nou volgens mij is die randdebiel met het auto alarm eindelijk normaal gaan doen… ik heb de hele week het alarm nog niet gehoord maar ik durf eigenlijk nog niet te vroeg te juichen. :no_mouth:

24 likes

Zou dit echt super eng vinden en onveilig. bah.

2 likes

Als ik niet beter wist zou ik bijna denken dat wij buren zijn. De politie heeft tegen mij gezegd dat als hij aanbelt ik niet mijn deur open mag doen. Dat geeft ook echt vertrouwen :thumbsup:

3 likes

Ooh lekker :+1:t3:. Mijn buurman heeft mijn deur bekrast en ramt gewoon net zo lang tot de deur bijna uit zijn voegen barst. Ik zei ook tegen de woningbouw: wachten jullie tot ik hier dood in mijn huis lig? :woman_shrugging:

1 like