Burenergernissen (Deel 1)

Dat laatste melden bij diegene waar jij je eten hebt besteld en je geld daar terug vragen. Zij horen het eten bij jou te bezorgen en niet bij je buren. Je zou ook aangifte kunnen doen om een dossier op te bouwen tegen hen.

25 likes

noujaa hoe kan dit? en wat broodrooster zegt idd. wat een ontzettend vreemde situatie

Mijn buurvrouw heeft bijna elke dag 2 of 3 mensen op bezoek en ik vind het zo irritant, want ik kan hun gesprekken mee luisteren. Ik kan moeilijk elke keer gaan klagen, want de isolatie is ook mega slecht. Ik hoop dat ze snel verhuist

Wow dat is echt super eng! Dan zit je ook niet prettig in je eigen huis :eek: Ben bijna dankbaar dat mijne alleen maar op m’n schuurdeur liep te rammen. Hij is wel laatst op mijn balkon geweest en heeft daar spullen gesloopt, maar zo dreigend bij de voordeur zou ik veel enger vinden!
Ik vind het ook zo moeilijk te begrijpen dat instanties zo weinig kunnen doen. Moeten er dan inderdaad eerst slachtoffers vallen voor er wel eens echte actie komt? Vind het ook niet zo’n topgedachte zelf dat slachtoffer dan te zijn :expressionless:
(Niet aardig, maar heb mijn hoop inmiddels maar gericht op corona)

Dat kind van hierboven liep random klanken te schreeuwen tijdens de dodenherdenking.

Het kind is 15, dit past meer bij kleuters.

2 likes

Op je balkon is ook echt wel supereng, want wat als je je deur had open gehad. Wat een bizarre mensen? Toen hij zo aan mijn deur ramde heb ik 112 gebeld. Zij hebben hem toen meegenomen en hij heeft een nacht vast gezeten. De wijkagens is toen langs geweest en vertelde me dat ze de buurman psychologische hulp zouden bieden maar dat men in Nederland gewoon het recht heeft dat te weigeren. Dus dan houdt dat op. Ik heb ook wel vaker het normale nummer gebeld van de politie als de buurman weer zijn huis aan het slopen was midden in de nacht en aan het tieren en gillen was (hij woont echt direct naast me). Dan komen er 2 agenten aan zijn deur en de buurman zegt dan: oh ja ik ben dronken maar ik ga nu slapen. En dan zeggen die agenten: oh niet meer doen he? weltrusten meneer!

En de woningbouw zegt: oh je hebt de politie gebeld? Ja meer kunnen we niet doen. Een persoon hogerop zou me bellen maar ik wacht nu al anderhalf jaar op dat belletje :slight_smile:

2 likes

Ik woon hier nu driekwart jaar en woon hier prettig maar de muren zijn hier echt gehorig. De buren hebben bezoek en praten zo hard. Je kan het bijna gewoon letterlijk verstaan. Ik ben best gevoelig voor geluid, dat is iets persoonlijks. Maar even serieus ze maken nu nog steeds geluid. Ben er behoorlijk chagrijnig van en ook over mijn slaap heen. Gelukkig is het niet vaak tot zo laat. Moet denk blij zijn dat ik morgen vrij ben

Heb je ondertussen al actie ondernomen? Ik vind het meer dan terecht om er iets mee te doen. Sowieso het restaurant bellen/de dienst waar je besteld hebt. Het eten is hoe dan ook niet bij het juiste adres afgeleverd.
En als de politie al op de hoogte is van deze mensen, zou ik bellen naar dat 0900 politienummer voor advies over eventuele aangifte/dossieropbouw.

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ja, mijn vriend is eerst gaan vragen of zij ons eten in ontvangst hadden genomen. De vader van mijn buurvrouw deed open en zei dat ze het inderdaad hadden ontvangen en dat het al op was. Het restaurant heeft in de tussentijd het bestelde eten gratis opnieuw geleverd. Twee uur later is de buurvrouw in cash de waarde van de bestelling komen brengen, dus kennelijk begreep ze toch wel dat dit niet kan. Echt een bizarre situatie. Bijna jammer dat ze dat geld is komen brengen anders had ik inderdaad aangifte kunnen doen voor het dossier.
Die cash ga ik vandaag bij het restaurant afgeven tijdens mijn quarantainewandeling.

62 likes

Toch nog aardig opgelost! Heel eerlijk van je om het geld aan het restaurant te geven, zullen ze vast heel erg waarderen.

21 likes

Wat een kutsituatie, zo’n intimiderend en onberekenbaar persoon zo dicht bij je persoonlijke leefomgeving. Kiezen voor je eigen veiligheid heeft echt niks te maken met een slechte feminist zijn, dat is juist alleen maar verstandig. Sterkte!

7 likes

Ik heb expres al nooit deuren open staan dus was niet bang dat hij binnen kon komen. Zo bij de voordeur zou ik toch veel dreigender vinden en vind het goed dat je gelijk 112 gebeld hebt.
Mijne woont ook vlak naast me en sloopt ook zijn huis ā€˜s nachts (wat hebben ze toch met dat slopen. Dat is toch zonde?) Ofja niet zijn huis, maar het huis van zijn vriendin. Inclusief zijzelf. Veilig thuis is ook al betrokken en hij is meerdere malen meegenomen en nachtjes ā€˜uit logeren’ geweest. Maar zijn vriendin (ook verslaafd) laat hem steeds weer binnen dusja :woman_shrugging:

2 likes

Ik heb nieuwe bovenburen en als ze alleen al lopen lijkt het alsof ze dwars door het plafond heen komen. Ik hoor ook continue het schuiven van meubels. En bij het lopen beginnen mijn deuren te trillen. Ik zit al 3 weken in dubio of ik er iets van moet zeggen. Ik heb alleen geen idee wie er woont Ʃn wat ga je dan zeggen? Je loopt te hard? Maar het begint me steeds meer te irriteren

2 likes

Ik heb geen tips voor je want ik heb exact hetzelfde met mijn bovenburen, alleen ben ik degene die net nieuw is ingetrokken. Mijn bovenbuur is door de dag heen niet zo actief, maar vanaf de avond lijkt het echt alsof iemand met blokhakken aan door de woonkamer stampt en dit actieveld verlegt naar de slaapkamerregios omstreeks middernacht - 1uur. Ik dacht eerst dat we misschien te gevoelig waren voor het geluid, maar onlangs was mijn man aan het videobellen met collega’s en hoorden zij ook hoe lomp er gestompd werd boven ons. Heb echt geen idee hoe ik dit moet aankaarten, ben ook een beetje meewarig voor als het iemand is die goed omkan met anderen, want hier gaan we nog heel lang wonen.

1 like

Ja ik snap je helemaal! Ik heb ook het gevoel dat ze gewoon normaal wonen maar er geen goed geĆÆsoleerde vloer in hebben gelegd of met schoenen aan lopen. Maar wat ga je dan inderdaad zeggen? Ze verplichten een nieuwe vloer te leggen? Ze zijn gelukkig overdag bijna tot niet thuis maar juist savonds als je aan het ontspannen bent is het irritant en het gaat steeds meer irriteren

Is het een huurhuis? Staat er iets in het huurcontract over een bepaalde isolatiewaarde van de ondervloer? Of in het reglement van de vve als het koop is? Had je van je vorige buren helemaal geen last?
Als deze mensen geen goede ondervloer onder hun nieuwe vloer hebben gelegd kun je (of de verhuurder) ze in principe wel verplichten om een nieuwe vloer te leggen, dat is superkut voor hen, maar wel hun eigen schuld.

1 like

Het is een huurhuis. Wat ik mij nog kan herinneren van het contract jaren terug stond er niks in over de vloer maar dat kan ik even opzoeken. Degene die hiervoor woonde hoorde ik echt nooit terwijl ze wel regelmatig thuis waren (ik hoorde ze bijv wel in het portiek maar dat is logisch)

2 likes

Ik zou dan aanbellen en vragen of ze de vloer hebben veranderd toen ze zijn ingetrokken, omdat je de oude bovenburen amper hoorde maar dat het nu sinds kort ontzettend gehorig geworden is. En mogelijk proberen niet geirriteerd te klinken, ze zijn het zich waarschijnlijk helemaal niet bewust en willen vast (hopelijk) ook een oplossing zoeken als je er echt last van hebt.

10 likes

Ja ik ga dat inderdaad maar doen. Ik zit me nu weer een uur te ergeren aan het gestamp en geschuif.

Naar aanleiding van je bericht heb ik even zelf naar het reglement van de vve gekeken van mijn woning en verdorie, daar staat inderdaad dat de vloerbedekking geen overlast voor overige eigenaars mag geven! Bij constatering daarvan kan men verplicht worden om een nieuwe vloerbedekking te laten leggen.

Ik hoop dat ik binnenkort gelegenheid heb om aan te kloppen bij mijn bovenburen om even te checken of zij zich ervan bewust zijn dat we hen / of hem, volgens mijn research woont er een alleenstaande man - misschien met een partner - best goed horen.

4 likes