Woon je binnen de bebouwde kom? Dacht dat een haan daar verboden is.
Buren die op zondagochtend om 8 u beginnen met zagen met een lawaaierige cirkelzaag en timmeren. Top weer
Ik begin echt een zure buurvrouw te worden inmiddels. Gatverdamme zeg.
Hier ook weer. Even iedereen wakker maken en daarna hoor je ze niet meer. Elke ochtend hetzelfde liedje
Dien een verzoek in!
Mijn achterburen doen dit ook terwijl ze gisteren en eergisteren tot 2u ‘s nachts met vrienden buiten hebben zitten kakelen. Hebben die mensen geen slaap nodig!!
Ja ik ben zo klaar met lawaaierige debiele buren de afgelopen tijd en door corona lijkt het alleen maar erger omdat de hele buurt aan het klussen is geslagen en er overal mega krijssende kinderen rondrennen. Gelukkig gaan ze morgen weer naar school
Dat auto alarm ; ik houd jullie op de hoogte
Verschilt per gemeente volgens mij. Maar hoor graag als het anders is. Hier in de straat namelijk ook een haan, echt verschrikkelijk. Kon vanochtend in principe uitslapen maar buurvrouw was ‘vergeten’ het kippenhok dicht te doen (dan wordt het ietsiepietsie gedempt), dus was al om 7 uur wakker want dat beest bleef maar bezig grrrr
Mijn nieuwe bovenburen zijn volgens mij studenten. Ik hoor doordeweeks af en toe wat gestommel en schuiven van meubels, verder niets. Maar elke vrijdag- en zaterdagavond hebben ze een party, maar wel zo’n hele brave. Ik hoor geen harde muziek, wel luid geklets en af en toe gelach, maar nooit zo’n schelle of harde lach of geroep tussendoor. Om 11/12 uur is het ook altijd afgelopen. We hebben nu helemaal een theorie over welke studie ze doen en wat ze doen op die feestjes. Wij denken dat ze nooit juice met elkaar delen (want je hoort nooit zo’n “oooh” of gillende lach) en karaoke en kaartspelletjes doen.
Edit: ik ben dus allang blij dat ze een beetje rekening houden met hun buren hoor! Maar mijn huisgenoot en ik vinden het wel leuk om te speculeren over hun avonden.
Is dat zo? Ik heb op de site van onzs gemeente gezocht, maar kan er niets over vinden.
Onze overburen zijn al 2 maanden!!! elke dag aan het verbouwen (ook op zondag) Elke keer als iets af is dan zijn ze er niet blij mee en doen ze alles opnieuw. En dat in quarantaine tijd
Maar zou je dan echt willen dat die mensen hun haan wegdoen?
Zijn dat mijn buren?!!!
Volgens mij is het per gemeente anders. Je kunt ze het vragen of het überhaupt geoorloofd is. Indien wel, zullen ze vast ook randvoorwaarden hebben over het hebben van hanen en kippen. Kan mij niet voorstellen dat het niet zo is. (Ik zou er ook echt gek van worden). Heb je al gepraat met de buren hierover?
Ik hoop op regen zodat alle vuurkorven hier in de buurt uitgaan, heel mn huis ruikt nu naar verbrand hout😠
In mijn straat is een huis waar iemand de hele dag zit te geiten en je hoort het zo goed. Om de paar minuten hoor je ‘mehehehehehe’ ‘heheheheheheheh’ of zoiets dat gemengd is met woorden.
Ik ga van de week m’n balkon op orde maken en hem de hele dag imiteren. Hopelijk wordt ie gek van me
Ons appartementencomplex heeft een gemeenschappelijke binnentuin, en ik zag net vanaf ons balkon wat een belachelijke teringzooi daar is achtergelaten nadat het gisteren mooi weer was. Echt blikjes, flesjes, plastic zakken en verpakkingen, niet normaal En het aller triestste vind ik dat er dan ergens komende week zo’n man van het verhuurbedrijf komt die met zo’n grijpertje alles komt opruimen (triest als in, ik heb met die man te doen dat hij dan al die zooi van mensen moet gaan opruimen). Ik zeg gewoon laten liggen en dat mensen zelf maar eens gaan opruimen, echt niet normaal.
Ik kan mij best voorstellen dat @caramelletje dat wil. Als ik elk weekend steevast om 7 uur door dat getetter van een haan zou worden gewekt zou ik daar ook helemaal klaar mee zijn eerlijk gezegd.
Kan iedeeen in die tuin of alleen jouw buren? Kan je anders niet in de hal een briefje ophangen waarin je vraagt of mensen hun troep willen opruimen? Ik denk dat ik zoiets zou doen. Echt aso dat mensen dit doen!
Mijn arrogante buurman is nu sinds een paar dagen gitaar aan het oefenen maar hij oefent alleen dat intro van ‘Come as you are’ van Nirvana… de he-le tijd.