Burenergernissen (Deel 1)

Zing keihard vals als hij het intro gespeeld heeft. Steeds dezelfde zin tot hij je zat is en een ander liedje op gaat zoeken

4 likes

Haha ander liedje maar deze kun je wel lekkerder skreeuwen dan dat slome come as you are…

Nee er staan meerdere gebouwen met verschillende complexen eromheen, ook met allemaal eigen entree hallen. Briefje ophangen is dus geen optie, maar er is een app, waarop door verschillende bewoners ook al steen en been geklaagd is hierover. Maar het gaat echt wel om 200 huishoudens ofzo, dus vrij ongrijpbaar.

Misschien komt het omdat ik op het platteland opgegroeid ben, maar het gekukel van een haan ā€˜s ochtends heb ik echt zoooveel liever dan mijn bovenburen nu die vet veel lawaai maken:(.

5 likes

Kan best hoor, Kurt Cobain doet het in dit filmpje zelf even voor :rofl:
2 likes

Omg, ik denk dat ik deze morgen gewoon heel hard ga draaien als hij dit weer speelt.

6 likes

Oh nee idd dat is dan niet handig. Wel goed dat er al geklaagd is, hopelijk doen de rotzooimakers hier iets mee!

Kreeg vanochtend een sms van deze wijkagent dat zijn collega een brief bij de eigenaar in de bus heeft gedaan en dat ze wachten op reactie! Dus dat is iig iets! :+1:t2:

11 likes

Ik lees inmiddels dat er actie is ondernomen, maar even ter verdediging van de wijkagenten (ik ken er 1 persoonlijk), die krijgen nu echt heel veel shit op zich af. Ze werken veel meer reguliere noodhulpdiensten (waarin ze dan bijvoorbeeld ondergespuugd worden door mensen die het grappig vinden om te roepen dat ze corona hebben), en hun wijktaken moeten ze thuis doen om te zorgen dat er zo min mogelijk besmettingsgevaar is. Alle wijkpartners (woningbouwverenigingen, scholen, management van zorgcentra, maar ook jeugdzorg en al dat soort) werken veelal thuis, ze krijgen nergens iets voor elkaar, en achter de voordeuren stapelt de ellende zich op nu iedereen gedwongen met elkaar opgesloten zit. De wijkagent die ik ken heeft deze weken al meerdere ernstig mishandelde kinderen uit huizen moeten trekken, dat gaat je allemaal niet in de koude kleren zitten.
En dan komen daarbij mensen die zich thuis vervelen en ineens elk piepje van de buren horen en driemaal daags bellen om te vermelden ā€˜dat de hond van de buren alweer in de tuin zit te blaffen’, of ā€˜het autoalarm van de buurman afgaat’. Het is niet netjes en zou niet moeten, maar ik kan me goed voorstellen dat zo’n wijkagent ook wel eens overloopt en minder begrip kan opbrengen voor de laatste soort meldingen.

18 likes

Er staat een fiets in de gang (nee geen paard nee) en ik vind het echt schijtirritant want het blokkeert de hele doorgang. En ook nog eens fucking onnodig, want we hebben gewoon een fietsenschuur. Het is ook nog eens een vies, brak ding, dus laat hem dan lekker op straat staan ja.

5 likes

Mijn buren dachten dat het een goed idee was om vannacht om 01:00 even hun oude laminaat weg te gooien. Ze zijn echt iets van 20 x langs mijn slaapkamer raam gegaan met hun kut karretje en maakte ook nog tyfus herrie op de galerij waar iedereen z’n slaapkamer raam is. Wie bedenkt dat dat het perfecte tijdstip is voor dit.

5 likes

@monkeyslut @Falafel Ja kut he? Gelukkig is de fiets inmiddels weg! Ik wilde er al een boos briefje op leggen van yo weg met dat ding, maar ik wil liever de relatie met mijn buren wel goed houden… We hebben ook geen app ofzo dus contact beperkt zich tot af en toe een praatje als we elkaar bij de portiekdeur treffen.

1 like

Voel me een vaatdoek omdat de onderburen een feestje hadden tot 3 uur 's nachts op een woensdagavond :rage:

Dit komt meer voort uit jaloezie/zuurheid dan dat mijn buren echt iets fout doen, maar toch.

Wij hebben een klein appartementje zonder balkon of tuin. We kijken precies uit op de overburen, een appartement waar 3 meiden wonen met een enorm balkon in de zon. Daar zitten ze nu natuurlijk elke dag urenlang te lunchen, praten, spelletjes te spelen, telefoongesprekken te voeren, noem maar op. Als het warm is en wij hebben het raam open, kan ik de hele dag al hun gesprekken en andere herrie woord voor woord mee luisteren. Mijn vriend en ik worden echt gek van ā€œdie balkonwijvenā€ zoals we ze inmiddels noemen. En ook echt elke dag, moeten ze nooit werken ofzo?

6 likes

Inderdaad heel vergelijkbaar, en zo frustrerend! Als de muziek echt hard staat kan je minstens uitleggen dat het bij jou goed te horen is en vragen of het zachter kan, maar je kan ze niet verbieden daar te zitten, praten en lachen, want ze doen verder niks verkeerd.

Ik snap ook wel dat het een reden is om iets anders te zoeken hoor, je hebt er toch vaak last van. Vind het zeker niet overdreven! Wij zijn ook bezig met een ander huis, en als we verhuizen gaan we dit zeker niet missen. Voor ons werd de woning sowieso te klein, maar ineens veel geluidsoverlast van onze nieuwe bovenburen (elke dag keiharde ghettomuziek, weigeren om hem zachter te zetten als we het vragen) was wel de druppel waardoor we echt zijn gaan zoeken.

2 likes

Ja dat herken ik wel. In mijn geval bijvoorbeeld. Dat hele luide praten en lachen, dat ik denk: wow dat kan toch wel 10 keer zachter man, vooral als je buiten zit. Inderdaad als ze bijv. even komen roken, met heel veel kabaal altijd. Maar dan denk ik weer 'overdrijf ik nu zo?" Ze lachen en praten alleen maar :")
Maar eerlijk gezegd denk ik van niet eigenlijk, het hoeft echt allemaal niet zo luidruchtig. Ik heb er gewoon last van… en dan niet te beginnen over hun muziek…
In dit geval gaat het om studenten en die hebben volgens mij altijd wel een beetje meer extra schijt haha, althans… toen ik nog in een studentenhuis zat kon het me ook niet zo veel schelen allemaal.
Oh mannn… ik mis de goede tijd toen ze daar nog niet woonden.

2 likes

Ik lees hier altijd verhalen en dan denk ik altijd GA KLAGEN DIT KAN ECHT NIET, maar nu moest ik zelf klagen en ik vond t zoooo rot om te doen.

De bovenburen hebben twee kinderen en mijn hemel ik tril in m’n stoel ervan. Heb ze daarvoor nooit gehoord en nu opeens dagelijks al twee weken. En uiteraard deden de kinderen open toen ik aanbelde. Ik vroeg of papa of mama er was en ze bleven er ook bij… extra awkward. Maar de moeder reageerde heel positief en de kinderen stonden me aan te gapen dus ik voelde me ook met de seconde ongemakkelijker worden:’)

9 likes

Ah wel fijn dat de moeder positief reageerde! Ben je niet voor niks gegaan toch?:grin:

Ik heb inmiddels ruzie met mijn onderburen (voor wie t niet mee heeft gekregen: al 8 maanden non stop klussen in een gehorig jaren 60 flat).

Vandaag weer e hele dag kabaal en ik werd er zo opgefokt van, aangezien praten ook 0,0 helpt. Dus ik heb terug gebonkt. Gaat die vent, vanuit hun appartement, schreeuwen naar mešŸ˜‚. " Ik moet het toch godverdomme af krijgen!!! "

Ja vriend, dat moest je een paar maanden terug al lijkt mij.

Dus ik heb heel luid gelachen en enkel ā€œkinderachtig!!ā€ terug geschreeuwd.

En ze parkeren hun auto’s altijd verkeerd dus vorige week heb ik de gemeente daarover geĆÆnformeerd en nu hebben ze net een boete gekregen (al voor het schreeuwen). Lekker voor ze.

61 likes

Over dat gevoel dat je je aanstelt, ik herken dat zo goed. Wij wonen hier midden tussen de studenten en zodra het warmer wordt gaat iedereen de hele dag buiten zitten praten, drinken, roken en uiteindelijk gaat dat over in schreeuwen, lallen en hysterisch lachen.
Mijn vriend heeft er niet zoveel last van, zodra zijn hoofd het kussen raakt is hij weg en ook niet meer wakker te krijgen. Ik kom echter heel moeilijk in slaap en dan slaap ik ook licht. Ik kan het ook vaak gewoon niet meer nĆ­et horen, dan blijf ik er zo op gefocust. Krijg daardoor ook het gevoel dat ik me aanstel, omdat ik dus de enige in huis ben die er zo’n last van heeft en dan ook vaak langsga om er iets van te zeggen.

Maar… ik praat het dan maar voor mezelf goed dat ik mijn slaap hard nodig heb omdat ik elke dag thuis moet werken en ik 2 dagen daarvan een kind van nog geen 1 om me heen heb (heb ik uiteraard zelf voor gekozen, maar zo’n coronacrisis is dan niet hoe je het je voor had gesteld). De keren dat ik de politie heb gebeld kreeg ik ook geen rare reacties ofzo, en waren ze heel begripvol en gingen meteen bij de buren langs.

2 likes

Maar ā€˜hoe’ woon je tussen de studenten dan? Toevallig of bijv. op een campus o.i.d.? Ik woon zelf ook tussen de studenten maar daar heb ik zelf voor gekozen dus ik vind niet dat ik dan kan gaan zitten klagen. Als je het niet van te voren wist kan ik me voorstellen dat het echt een aanslag op je leven kan zijn. Leuk en aardig dan dat je student bent, maar als je met een groep studenten in een gewone wijk gaat wonen, dan moet je gewoon meer rekening houden met je buren.

De regel is volgens mij dat je tot 22u geluid mag maken maar ik vind ook wel dat als je er bijv. zelf voor hebt gekozen om in een studentenwijk of een druk deel van het centrum o.i.d. te gaan wonen dat je tolerantie dan wel iets hoger mag zijn. (Dat laatste is niet op jou gericht maar algemeen. Ik vind dus dat je je een beetje aan moet passen aan je omgeving.)

1 like