Burenergernissen (Deel 1)

Ooo ik herken dit zo, toen ik ging verhuizen was ik vet enthousiast over mijn balkon maar nu zit ik er nooit omdat zowel links en rechts buren er altijd met harde muziek zitten :roll_eyes:

Blijf niet begrijpen waarom het altijd zó hard moet, doe gewoon op normaal volume dan doe ik er lekker oordopjes bij en is alles goed, maar nu kan ik het ook niet dempen met oordopjes in.

5 likes

Wauuwww ik ben zo geirriteerd en gefrustreerd atm. Altijd als het mooi weer is en ik in de tuin zit hoor ik ergens in de buurt een keiharde bas. Ik voel hem en word er altijd helemaal gefuckt van.
Net was het lekker stil buiten dus ik denk yesssss snel ingesmeerd in de tuinstoel gaan zitten en nu hoor ik die kutbass weer!!! Oordoppen ingedaan maar ik hoor het er gewoon doorheen. Ik ben het zooo zat dat ik niet eens even kan ontspannen in de tuin omdat een of andere halfgare buur die kutbass zo hoog zet. Ben nu maar weer naar binnen gegaan.

Heb ook geen idee waar die bas vandaan komt. Ben het ook zo zat, huilen staat me nader dan het lachen. Elke keer met mooi weer hoor ik het! Met irritante luidruchtige buren kan ik nog wel leven maar die bass maakt me zo enorm agressief.

2 likes

Kun je niet een rondje lopen opzoek naar diegene en die aanspreken of een briefje in de bus te doen?

2 likes

Ik denk dat iedereen hier naar het strand is en vast geen anderhalve meter afstand houdt maar /care want ik heb een hele middag heerlijk stilte op het dakterras. Hoor zelfs de vogels hier midden in de stad!

Dat is trouwens ook echt waarom ik niet meer zo van het strand houd, dat iedereen z’n eigen kutmuziek meeneemt en blijkbaar de neiging voelt dat ongevraagd met iedereen te delen door het keihard te zetten, waardoor je ergens in een crossfire zit van hardcore aan de ene kant en latin de andere kant en ik word er altijd volledig overprikkeld van.

7 likes

Ja we hebben nog even rondje gelopen maar ik heb geen idee waar het vandaan komt.
Ik denk dat ik maar een briefje ga tikken en dat maar bij het hele blok in de brievenbus doe.
Als iemand hier een goede suggestie heeft voor een net en vriendelijk briefje hou ik mij aanbevolen. Vandaag kom ik niet verder dan doe je “*€&@“ bas uit vuile €@“?,” :grimacing:.

4 likes

Ja ik snap je ook helemaal! Je kan ook niks meer hebben dan. Het is ook vervelend om er over te moeten gaan zeuren want mensen kunnen toch zelf ook wel bedenken dat het echt vet vervelend is…

1 like

Dat wilde ik ook voorstellen. Een bombrief naar je buren en hopelijk voelt iemand zich aangesproken.

Ik ben mijn buren zo zat. Nu zit er iemand steeds aan de lachgas en dat geluid is irritant. Ik kan me niet herinneren dat ik vorig jaar rond deze tijd ook zo’n last van mijn buren had. Maarja, toen was ik ook veel minder thuis. De buur naast me is een buitenlandse student dus ik heb goede hoop dat ze straks weer weg is :upside_down_face:

Er is hier een buur ergens de tuin zelf aan het opknappen. Die was gisteren tot 2215 herrie aan het maken.

Omg bij ons ook. En ze starten de afgelopen dagen steeds om onze etenstijd met zagen… ze zijn heel de dag thuis maar gaan pas dan klussen, ver irritant

Nieuwe buren en dat zijn studenten. Woon in koop appartementen en dat is dus verkocht aan een verhuurder. Leuk welkom. Nu zaten ze gisteravond lekker lang buiten. Snap ik het was heerlijk weer. Maar het werd echt steeds luider en luider. Mijn vriend heeft aangebeld en gevraagd of het zachter kon (het was toen al half 2). Geen probleem en ze gingen meteen naar binnen. Vervolgens ging keihard de muziek aan? Ik bedoel je kan dan toch zelf wel bedenken dat dit niet zo een goed idee is? Gelukkig belde een andere buurman aan. Maar ik hou mijn hart vast. Ik had mijn vorige buren meer moeten waarderen.

Bij ons ging laatst de bovenbuurman om half 8 (smorgens) boren om vervolgens om 8 uur te stoppen. Ik wou bijna vragen wat er zo belangrijk was.

2 likes

Kun je niet meteen klagen bij de verhuurder samen met de andere buurman? Dit gaat denk ik alleen maar zo door. Zin jullie aangesloten bij de VVE? Daar meteen beklag doen.

4 likes

Ik kijk het voor nu even aan (alhoewel de kans op herhaling wel groot is). Maar ik hou dit wel in mijn achterhoofd. Goede tip.

Voor iedereen die mijn burenergernis van laatst had gevolgd, het is weer zo ver. Ik kwam thuis, dacht ik ga nog even de tuin water geven maar de familie K, plus die mensen met hond zaten er weer.
En weer hebben ze hun troep laten liggen… dus blijkbaar heeft mijn toespraak geen indruk gemaakt. :frown: :thumbsdown:

Afval voor hun woning dumpen. Of beheerder inschakelen.

Huis is verkocht, over half jaar nieuwe buren. Ben benieuwd of ze oke zijn, we delen namelijk een oprit. Zal komende tijd wel lawaaierig zijn met huis uitruimen etc en straks als die nieuwe er zijn met verbouwen. Want dat is nodig.

Oke, naast mijn schutting staat een oplaadpaal voor elektrische nepauto’s, want twee bezitters van zo’n nepauto binnen een straal van 300 meter hebben zo’n paal aangevraagd en de plek van het onding moet precies naast onze schutting zitten. Echt hoor, ga gewoon weg, opflikkeren, wegwezen en oprotten, ik lieg altijd dat ik erg sociaal ben en erg veel van andere mensen houd. Niks is minder waar, ik haat andere mensen en ik vind alleen zijn heerlijk, ik heb vaak een ongepaste mening en dikke poep aan anderen. Dit is meer voor het TMI topic trouwens

4 likes

Elektrische auto’s maken toch juist geen geluid dus je hebt er geen herrie van lijkt me :crazy_face:

bij een nep auto denk ik aan dit

32 likes

Een laadpaal kan een pieptoon aanslaan als ie gebruikt word maar die is niet zo sterk dat je dat thuis zo moeten horen. Maar ik ben sowieso fan van elektrische auto’s en denk dat het de toekomst is dus nepautos noemen vind ik meer een impopulaire mening.

5 likes